Τρίτη, 25 Ιουνίου 2019, 4:59:28 πμ
Παρασκευή, 30 Μαΐου 2008 15:11

1η BIOLOGICA: Φυσικά … εκ φύσεως!

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)
Με τη συμμετοχή 255 εκθετών, με δυναμικό πρόγραμμα εμπορικών επισκεπτών από 10 χώρες και ενισχυμένη με τη νέα ψηφιακή υπηρεσία «AFTER EXPO MARKET», που προσφέρει η HELEXPO A.E. στους εκθέτες και τους εμπορικούς επισκέπτες της, ανοίγει την Πέμπτη, 29 Μαϊου, τις πύλες της στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης, η 1η BIOLOGICA, η πρώτη Διεθνής Έκθεση Βιολογικών Προϊόντων στην Ελλάδα.

Η BIOLOGICA, όπως τόνισε κατά τη διάρκεια της σημερινής (για τις εφημερίδες χθεσινής) Συνέντευξης Τύπου ο Πρόεδρος της HELEXPO A.E., κ. Αριστοτέλης Θωμόπουλος, είναι η μία από τις τέσσερις νέες κλαδικές Εκθέσεις, που περιλαμβάνει το Εκθεσιακό Ημερολόγιο της HELEXPO για το 2008 (KOSMIMA EXCLUSIVE – Αθήνα, KID & FUN, BIOLOGICA, SAFETY - Θεσσαλονίκη), σε συνέχεια της ανανέωσης του εκθεσιακού προγράμματος της HELEXPO που συνετελέσθη τη διετία 2006-2007 (11 νέες Εκθέσεις).
Η διοργάνωση Εκθέσεων που αντιπροσωπεύουν τις ανάγκες και τις πλέον σύγχρονες τάσεις της ζήτησης και της αγοράς, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, πρόσθεσε ο κ. Θωμόπουλος, αποτελεί βασική προτεραιότητα για τη HELEXPO Α.Ε., τον εθνικό εκθεσιακό φορέα της χώρας μας, αλλά και μείζονος ενδιαφέροντος ζήτημα για τον εμπορικό κόσμο και τους απλούς καταναλωτές.
Η BIOLOGICA  θα πραγματοποιείται κάθε χρόνο, με εναλλαγή της περιόδου διοργάνωσης: μία χρονιά το μήνα Μάϊο (ως αυτόνομη έκθεση, όπως φέτος) και μία το Μάρτιο, παράλληλα με τη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων DETROP. «Γεννήθηκε», εξάλλου, στους κόλπους της DETROP, στην οποία τα βιολογικά προϊόντα αποτέλεσαν στην τελευταία διοργάνωση, του 2007, μία από τις κύριες θεματικές ενότητες και έχει ως στόχο τη δημιουργία νέων προοπτικών για την προβολή και την εξωστρέφεια των βιολογικών προϊόντων, των προϊόντων ονομασίας προέλευσης και εν γένει της «άλλης γεωργίας», χάρη:
- στην καταξιωμένη τεχνογνωσία της HELEXPO στη διοργάνωση μεγάλων κλαδικών εκθέσεων,
- στο δυναμικό «παρών» της Ομοσπονδίας και των Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδος,
- στη μεγάλη οργανωτική στήριξη του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων, που έχει συσταθεί με πρωτοβουλία του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος , που σε συνεργα΄σια με τη HELEXPO συνδιοργανώνουν την ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και επίκαιρη ημερίδα με θέμα «Επιχειρείτε Βιολογικά», και
- στη συμμετοχή του πρώην δικτύου βιολογικών προϊόντων ΤΕΡΨΗ, η έκθεση του οποίου διοργανώνονταν μέχρι πέρσι αυτή την εποχή και εντάσσεται στο πλαίσιο της νέας κοινής προσπάθειας,
Σημαντικά στοιχεία αναφοράς της BIOLOGICA αποτελούν, επίσης, τα τέσσερα workshops που διοργανώνει το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων του ΣΒΒΕ για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση των επαγγελματιών και του κοινού, όσον αφορά τις νεότερες εξελίξεις ως προς το βιολογικό «επιχειρείν» και καλλιέργειες, και φυσικά οι προκαθορισμένες επιχειρηματικές συναντήσεις στο πλαίσιο του Expopartenariat, που θα λαμβάνουν χώρα καθ’ όλη τη διάρκεια της Έκθεσης με τη συνεργασία του Δικτύου Πράξις και την πρόσκληση και φιλοξενία επιλεγμένων εμπορικών επισκεπτών. Ήδη έχουν κάνει εγγραφή ως εμπορικοί επισκέπτες - αγοραστές 80 επιχειρήσεις από 10 χώρες και συγκεκριμένα από τις Βουλγαρία, Τσεχία, Ιταλία, FYROM, Σουηδία, Γερμανία, Κύπρο, Λίβανο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη και Ελλάδα, ενισχύοντας την εξαγωγική προοπτική των 255 εκθετών που δίνουν το «παρών» στην 1η BIΟLOGICA.
Με ομαδικές συμμετοχές παίρνουν, επίσης, μέρος το Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων, η Ομοσπονδία Ενώσεων Βιοκαλλιεργητών Ελλάδος, η Ένωση Αγροτών Βιοκαλλιεργητών Βορείου Ελλάδος και ο Σύλλογος Λαϊκών Αγορών Αττικής.
Το πολύχρωμο, νόστιμο και πρωτίστως βιολογικό προφίλ της 1ης BIOLOGICA συνθέτουν Τρόφιμα, Πρώτες ύλες, Φρούτα, Λαχανικά, Delicatessen, Υγιεινή Διατροφή, Καρυκεύματα, Έτοιμα Προϊόντα, Κρέας, Αλλαντικά, Ψάρια, Γάλα, Γαλακτοκομικά, Κατεψυγμένα Τρόφιμα, Αυγά, Προϊόντα Άρτου και Ζαχαροπλαστικής, Πολτοί, Ποτά, Φυσικά Προϊόντα, όλα ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ, καθώς και Οικολογικά Είδη Οικιακής Χρήσης, Οικολογικές Συσκευασίες και σχετικές Εκδόσεις, Τύπος και Υπηρεσίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή διεθνής κλαδική εμπορική έκθεση της HELEXPO, που θα ανοίξει τις πύλες της και στο ευρύ καταναλωτικό κοινό τις δύο τελευταίες ημέρες (το Σαββατοκύριακο 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου), πέραν της σημασίας της ενόψει των επίκαιρων προκλήσεων στην τροφική αλυσίδα, αποτελεί για τη HELEXPO την αφετηρία ενός νέου ψηφιακού μοντέλου διαχείρισης των πελατών της με την πιλοτική εφαρμογή, σε συνεργασία με τη Microsoft, ενός προγράμματος CRM (λογισμικό διαχείρισης πελατειακών σχέσεων) που φιλοδοξεί να εκσυγχρονίσει την εταιρική επικοινωνία της HELEXPO και να βελτιώσει περαιτέρω την εξυπηρέτηση των πελατών της.
Στο πλαίσιο εξάλλου του ολοκληρωμένου προγράμματος ψηφιακού εκσυγχρονισμού που ξεκίνησε ήδη να υλοποιεί η HELEXPO, οι εκθέτες και οι επισκέπτες που θα καταγραφούν στην 1η BIOLOGICA, αμέσως μετά την έκθεση θα έχουν την ευκαιρία να συνεχίσουν τις επιχειρηματικές επαφές τους για ένα χρόνο και μέχρι την επόμενη 2η BIOLOGICA, στη νέα ηλεκτρονική αγορά «AFTER EXPO MARKET», που έχει εξελίξει το Παγκόσμιο Κέντρο Εμπορίου Θεσσαλονίκης και την οποία εγκαινιάζει, επίσης πιλοτικά, η HELEXPO, προσφέροντας μία ακόμη υπηρεσία υψηλής προστιθέμενης αξίας στους πελάτες της και ενισχύοντας την εμπορικότητα και την ανταγωνιστικότητα των εκθέσεών της και βέβαια αυξάνοντας τους λόγους να συμμετέχει κανείς, είτε ως εκθέτης, είτε ως εμπορικός επισκέπτης στις εκθέσεις της HELEXPO.
Χορηγοί επικοινωνίας της 1ης BIOLOGICA είναι τα περιοδικά «Παράλλαξη» και «Υγεία & Ευεξία», η τηλεοπτική εκπομπή «Νηστικό Αρκούδι» και ο ραδιοφωνικός σταθμός ANT1-97,5.

Δίκτυο Βιολογικών Προϊόντων
και A-CERT
Από το βήμα της Συνέντευξης Τύπου ο Πρόεδρος του Οργανισμού Πιστοποίησης A-CERT, κ. Στέφανος Μπίλλας, τόνισε ότι ο κλάδος των βιολογικών προϊόντων έχει ωριμάσει αρκετά, ώστε να μπορεί να διεκδικεί με αξιώσεις ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς, ενώ η ανάπτυξη των δικτύων διανομής βρίσκεται μεν στον σωστό δρόμο αλλά δεν έχει πετύχει ακόμη τα επιθυμητά αποτελέσματα και στο πλαίσιο αυτό εξήρε τη σημασία της BIOLOGICA ως μοχλού ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας του κλάδου. Παράλληλα, αναφερόμενος στις αλλεπάλληλες διατροφικές κρίσεις επεσήμανε με έμφαση ότι τα βιολογικά τρόφιμα είναι τα προϊόντα που ελέγχονται περισσότερο από όλες τις κατηγορίες τροφίμων στην αγορά.
Από την πλευρά της η Υπεύθυνη του Δικτύου Βιολογικών Προϊόντων, κα. Μάχη Συμεωνίδου, τόνισε ότι ο κλάδος των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα είναι έντονα αναπτυσσόμενος και ο αυξανόμενος αριθμός των παραγωγών και επιχειρηματιών που επιλέγουν τη στροφή στα βιολογικά προϊόντα, καθώς και η αυξανόμενη ανησυχία των καταναλωτών για ασφαλή προϊόντα έχουν οδηγήσει την αγορά σε μια δυναμική, που ξεπερνά τις προσδοκίες όλων. Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, το 2007 η αγορά των βιολογικών προϊόντων στην Ελλάδα άγγιξε τα 40 εκατ.ευρώ, με το 50-60% των βιολογικών προϊόντων που καταναλώνονται στην Ελλάδα να είναι εισαγόμενα, ενώ οι βιολογικά καλλιεργούμενες εκτάσεις αντιστοιχούν σε ποσοστό 3,2% επί του συνόλου των καλλιεργούμενων εκτάσεων. Έντονη είναι, επίσης, σύμφωνα με την κα. Συμεωνίδου και η εξαγωγική τάση των βιολογικών προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα.