Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 4:38:29 πμ
Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2009 04:09

Χρήστος Ανδρεανίδης : Οχηματαγωγό «Ηράκλειο»

Αρέσκομαι να ακούω από τα κρατικά κανάλια την ολιγόλεπτη αλλά εξαιρετικά διδακτική εκπομπή ‘σαν σήμερα’. Σαν σήμερα 8 Δεκεμβρίου, το 1966 συνέβη το δυστύχημα της βύθισης του οχηματαγωγού «Ηράκλειο» στέλνοντας στον υγρό τάφο περίπου 250 επιβάτες με διασωθέντες λιγότερους από πενήντα. Άκουσα ότι το καράβι ήταν επικίνδυνο για ταξίδια και δεν διέθετε άδεια πλοήγησης. Άκουσα ότι οι πλοιοκτήτες του στο βωμό του κέρδους αδιαφορούσαν για τις ανθρώπινες ζωές που κάποια στιγμή θα χάνονταν.
Στο βωμό του κέρδους συμβαίνουν τα εγκλήματα κατά των ανθρώπων.
Στο πρόσφατο πρώτο μου ταξίδι προς Ηράκλειο η σκέψη μου έτρεχε συνέχεια στο πλοίο που βυθίστηκε πριν από 43 χρόνια και αισθάνθηκα τρόμο όταν φάνηκε ο βράχος Φαλκονέρα δυτικά της πορείας μας δίπλα στην Μήλο. Μεγάλο το καράβι της ΑΝΕΚ σε έκανε να αισθάνεσαι σιγουριά αν και είχε τα χρονάκια του.
Άλλαξε η συμπεριφορά των πλοιοκτητών σήμερα και ανανεώνουν τον στόλο τους αλλά στον βωμό του κέρδους έχουμε και καράβια τριάντα ετών.
Έρχομαι όμως στην επικαιρότητα των ημερών της παγκόσμιας διάσκεψης για το περιβάλλον και καταθέτω ανάκατες σκέψεις.
Πριν την διάσκεψη έγινε συνάντηση για να γίνουν προσπάθειες να μη υποστεί οικονομική ζημία η ναυσιπλοΐα μας.
Το καράβι του ταξιδιού μου όταν άφησε το λιμάνι του Πειραιά και ανέπτυξε ταχύτητα έκρυψε γρήγορα με το καυσαέριο όλο το λεκανοπέδιο και την Σαρωνίδα. Διαθέτω και φωτογραφίες αλλά δεν σας δείχνω για να μη σας τρομάξω.
Όταν συνέβη πριν λίγα χρόνια η τεράστια οικολογική καταστροφή στον βισκαϊκό κόλπο από διαρροή όλου του πετρελαίου από τις δεξαμενές ενός ντάγκερ δεν θυμάμαι ποιας εθνικότητας, αποφασίστηκε στην Ευρώπη να αντικατασταθούν οι δεξαμενές με διπλού πυθμένα άλλως δεν θα πλησιάζουν στις Ευρωπαϊκές ακτές.
Ξεχάστηκε το θέμα και είμαι περίεργος να μάθω πόσα πετρελαιοφόρα διπλού πυθμένα προσεγγίζουν σε ακτές της Ευρώπης στον βωμό του κέρδους.