Η Αντάντ κυριάρχησε στα δίκτυα, φτιάχνοντας νέους σιδηροδρόμους. Όμως οι Αγγλικές σιδηροδρομικές γραμμές ήταν ογκώδεις και δυσκίνητες. Για τον λόγο αυτό οι Γάλλοι έφτιαξαν τις σιδηροδρομικές γραμμές Ντεκωβίλ (Decauville), οι οποίες αντικατέστησαν με επιτυχία τις παλιές.
Τα πλεονεκτήματα των τρένων Decauville ήταν ότι βοηθούσαν στην ευρύτατη χρήση στα μέτωπα. Ένα άλλο προτέρημα το οποίο αξίζει να αναφερθεί, ήταν ότι ήταν πιο ελαφριές. Όλες οι σιδηροδρομικές γραμμές ξεκινούσαν από τη Θεσσαλονίκη για να μπορούν να τροφοδοτούν και να προμηθεύουν τον στρατό.
Τον Οκτώβριο του 1918, μετά την υπογραφή της ανακωχής οι Αγγλογάλλοι ξήλωσαν της γραμμές και τις πήραν μαζί τους.
Στη σημερινή εποχή στη Βιομηχανική Περιοχή του Κιλκίς, οι επιχειρήσεις, θεωρούν και πάλι απαραίτητη τη χρήση των σιδηροδρομικών γραμμών, καθώς πρέπει να εξάγουν τα προϊόντα τους και να εισάγουν πρώτες ύλες από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αν δε δημιουργηθούν αυτοί οι σιδηρόδρομοι, η βιομηχανική περιοχή σιγά σιγά θα μαραζώσει και μπορεί να κλείσει.
Τελειώνοντας, συμπεραίνουμε ότι στον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο οι Έλληνες διαχειρίστηκαν το πλεονέκτημα του σιδηροδρόμου για να οδηγηθούν στη νίκη. Το ίδιο πρέπει να γίνει και σήμερα για να τα καταφέρουμε και πάλι και να οδηγηθούμε στην πρόοδο.
Οι μαθητές της Στ Δημοτικού του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς: Αριστογένης Στανημερόπουλος, Μαρία Πουλιτσανίδου, Αναστασία Τσουτσουλίγκα, Οδυσσέας Τακαβάκας.
Φωτογραφίες: Στο διαδικτυακό www.axioupolis.gr του Κωστή Μανασή
Πηγές: Ανδρουλιδάκη, Κ. «Οι σιδηρόδρομοι στο Μακεδονικό Μέτωπο»
Bιομήχανοι Κιλκίς: Χρόνια τώρα ζητάμε τα αυτονόητα - Eidisis.gr webTV