Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Πέμπτη, 07 Νοεμβρίου 2019 23:17

Πλοηγός σε ευρωπαϊκά προγράμματα Εκπαίδευσης το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς

Γράφτηκε από τον
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Το 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς διακρίνεται για την επιτυχή ένταξή του σε ευρωπαϊκά προγράμματα εκπαιδευτικού χαρακτήρα. Πρόσφατα μάλιστα κατόρθωσε να ενταχθεί σε δυο νέα και με την ευκαιρία αυτή θα μιλήσουμε με τον εκαπιδευτικό του 3ου Γυμνασίου , υπεύθυνο των προγραμμάτων Erasmus+ κ. Φώτη Παπαθαναήλ.

 

 

Κύριε Παπαθαναήλ ποιο είναι το αντικείμενο των νέων προγραμμάτων Erasmus στα οποία εντάσσεσθε και αξιοποιείτε;

Εγκρίθηκαν δυο νέα σχέδια για το σχολείο μας, ένα με θέμα την φιλαναγνωσία που αξιολογήθηκε με την καλύτερη βαθμολογία μεταξύ όλων των προτάσεων που υποβλήθηκαν στην Ελλάδα και στο οποίο συμμετέχουν πέντε σχολεία από Ελλάδα, Κύπρο, Ιταλία, Ισπανία, Τσεχία και δυο Βιβλιοθήκες μία από Τσεχία και μια από Ρουμανία. Είναι τριετούς διάρκειας και την ευθύνη-συντονισμο-χρηματοδότηση του προγράμματος την έχει το σχολείο μας. Και είναι ένα δεύτερο σχέδιο με θέμα προσωπικότητες των κρατών εταίρων στο σχέδιο, που επηρέασαν τον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό με συντονιστή το γυμνάσιο των Λατσιών της Κύπρου.

 

Έχετε ήδη μια μακρά εμπειρία συμμετοχής και αξιοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων

Μια σημαντική δραστηριότητα του σχολείου μας είναι η συμμετοχή σε Ευρωπαικά προγράμματα.
Η συμμετοχή μας ξεκίνησε το 2005 με ένα πρόγραμμα Socrates με θέμα την «αλληλεπίδραση των πολιτισμών μεταξύ των Ευρωπαϊκών Κρατών». Μετά από μια παύση 6 ετών το 2012 συμμετείχαμε σε ένα πρόγραμμα Comenius με συμμετοχή 8 κρατών και με θέμα « πως επιδρά το κλίμα στο φυσικό και στο αστικό περιβάλλον».
Από τότε και μετά ανελλιπώς το σχολείο μας συμμετέχει στα προγράμματα Erasmus+ που έχει όλα τα προηγούμενα Ευρωπαϊκά προγράμματα που αφορούσαν τη εκπαίδευση. Έτσι το 2014 υποβάλλαμε ως συντονιστές στα πλαίσια του Εράσμους και στην ενότητα των καινοτομιών σχέδιο που αφορούσε τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες , το οποίο εγκρίθηκε και υλοποιήθηκε με την συμμετοχή 5 κρατών και είχε διάρκεια 2 έτη. Την ίδια περίοδο συμμετείχαμε και σε άλλο σχέδιο Εράσμους ως εταίροι σε συνεργασία με την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς με θέμα « την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών».
Το 2017 συμμετείχαμε σε σχέδιο με θέμα «την αντιμετώπιση κρίσεων στην τάξη» και το 2018 σε σχέδιο που αφορούσε την διδασκαλία των Αγγλικών.

 

Αναπτύξτε μας το σχέδιο που υποβάλλατε σχετικά με την φιλαναγνωσία….

Σήμερα, Η ανάγνωση ενός βιβλίου δεν είναι μία από τις προτεραιότητες των εφήβων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι μαθητές στην τάξη να μη μπορούν να κατανοήσουν ένα κείμενο, να μην έχουν κριτική σκέψη, να μη μπορούν να εκφράσουν τις ιδέες και τα συναισθήματά τους. Αυτές οι δυσκολίες οδηγούν πολλούς μαθητές να μην μπορούν να συμβαδίσουν με τους υπόλοιπους μαθητές.
Ως δάσκαλοι, γνωρίζουμε ότι η φιλική σχέση με ένα βιβλίο βοηθά:
• στην ανάπτυξη της έκφρασης της γλώσσας
• στην ανάπτυξη του συναισθηματικού τους κόσμου
• στην κριτική σκέψη
• στη δημιουργικότητα
• στην ενίσχυση της ερμηνευτικής ικανότητας
Επίσης, ως εκπαιδευτικοί, γνωρίζουμε ότι η καλή επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχή μάθηση και γι 'αυτό επιλέξαμε τις δραστηριότητες (θεατρικό σκίτσο, βίντεο κλιπ) που θα αναπτυχθούν, σε σχέση με τα θέματα των βιβλίων που επιλέχθηκαν για ανάγνωση.
Οι κύριες δραστηριότητες του προγράμματος θα είναι οι 6 Γλωσσικές, Διδακτικές, Εκπαιδευτικές συναντήσεις, από τις οποίες οι 5 θα πραγματοποιηθούν με τη φυσική παρουσία των μαθητών στα σχολεία των εταίρων, ενώ η 6η συνάντηση θα είναι μια πιλοτική διαδικτυακή λέσχη ανάγνωσης. Σε κάθε μια από αυτές τις συναντήσεις, θα αναπτυχθεί και μία δημιουργική δραστηριότητα (θεατρικό σκίτσο, ή βίντεο κλιπ, ή εικονογράφηση, ή κολάζ, ή δημιουργική γραφή) σε ένα από τα επιλεγμένα θέματα: Νεολαία και Οικογένεια, Νεολαία και Ιστορία, Εκφοβισμός-Ρατσισμός-Ξενοφοβία, Επιστημονική Φαντασία, Τέχνες και Αθλητισμός, Ψηφιακή Τεχνολογία που θα αφορά τη συγκεκριμένη συνάντηση. Πριν από κάθε συνάντηση οι συμμετέχοντες θα έχουν διαβάσει ένα βιβλίο που σχετίζεται με το θέμα της συνάντησης και μέσω των δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν εκεί θα αναπτύξουν τις δεξιότητες που σχετίζονται με την ομιλία, τη γλώσσα, τη γραφή, την κριτική σκέψη, τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και την συναισθηματική ευχαρίστηση. Την ίδια στιγμή οι μαθητές,θα αναπτύξουν δεξιότητες στην αγγλική γλώσσα και την ψηφιακή τεχνολογία (μέσω της ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης και του International Reading Club), θα γνωρίσουν την κουλτούρα και τα έθιμα των άλλων ανθρώπων και θα γίνουν ενεργά μέλη της πολυπολιτισμικής Ευρώπης.
Η Βιβλιοθήκη της Ostrava (Τσεχία) θα είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία και λειτουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης και η Βιβλιοθήκη του Iasi (Ρουμανία) θα διοργανώσει διαδικτυακές λέσχες ανάγνωσης. Αυτά θα λειτουργούν και μετά τη λήξη του προγράμματος.

 

Τελικά τι μένει, ποια τα οφέλη από τη συμμετοχή στα προγράμματα αυτά;

Στα Ευρωπαϊκά προγράμματα που υλοποίησε και υλοποιεί το σχολείο μας συμμετείχαν και συμμετέχουν περισσότεροι από 150 μαθητές και 30 καθηγητές.
Η συμμετοχή αυτή είναι πολύ σημαντική τόσο για το σχολείο μας που γίνεται εξωστρεφές, όσο και για τους μαθητές που αποκτούν εμπειρίες οι οποίες θα ήταν αδύνατον να αποκτηθούν στα πλαίσια της καθημερινής σχολικής τους δραστηριότητας και για τους καθηγητές που επιμορφώνονται και παρακινούνται σε καινοτόμες δράσεις.