Εκτύπωση αυτής της σελίδας
Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018 22:06

Έχει σχέση το Κιλκίς με την ανάπτυξη;

Γράφει ο Γρηγόρης Κυριακού, Γραμματέας Ν.Ε. ΔΗΜΑΡ Κιλκίς. 

Περίπου στις αρχές του έτους η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοίνωσε το κατά κεφαλήν εισόδημα έτους 2015 ανά περιφερειακή ενότητα. Η περιφερειακή ενότητα Κιλκίς κατατάσσεται τρίτη, μετά τη Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και σαρακοστή δεύτερη στο σύνολο της χώρας με τις άλλες δύο ενότητες να καταλαμβάνουν την εικοστή και εικοστή έβδομη θέση αντίστοιχα.


Και μπορεί σε επίπεδο περιφέρειας η τρίτη θέση να μας κάνει να χαμογελάμε, αν και μας ακολουθούν περιφερειακές ενότητες που ίσως θα έπρεπε να εμφανίζονται πιο εύρωστες όπως η Πιερία, η θέση που καταλαμβάνουμε στο σύνολο της χώρας προβληματίζει και οφείλει να μας ενεργοποιήσει.
Τα αποτελέσματα της οικονομικής κρίσης είναι γνωστά καθώς όλοι τα βιώνουμε καθημερινά. Σε  επίπεδο αριθμών με βάση τα πιο πάνω στοιχεία οι κάτοικοι της περιφερειακής ενότητας Κιλκίς έχουν απολέσει σχεδόν το 26% του εισοδήματος τους από την αρχή της κρίσης.
Υπάρχει άραγε κάποιο σχέδιο για τη βελτίωση της οικονομικής ευημερίας των κατοίκων της περιοχής; Λόγω της κρίσης οι δημόσιες δαπάνες περιορίστηκαν σε μια προσπάθεια να περιοριστούν οι σπατάλες. Συγχρόνως δεν τηρήθηκε ο κανόνας της οικονομίας που έγινε γνωστός κυρίως από την κρίση της Αμερικής το 1929 σύμφωνα με τον οποίο σε συνθήκες ύφεσης το κράτος στοχεύει σε ελλειμματικούς προϋπολογισμούς επενδύοντας σε παραγωγικά για την επιχειρηματικότητα έργα και τα οποία θα συμβάλλουν στην αναθέρμανση της οικονομίας.
Το 2011 η Ελληνική Ένωση Τραπεζών και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων σε συνεργασία με την εταιρεία Mckinsey εκπόνησαν μελέτη για το νέο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας. Τα αποτελέσματα της μελέτης είχαν υιοθετηθεί από τον αντιπρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας και τότε Υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη. Η μελέτη προέβλεπε ότι για να μπορέσει η χώρα να επανέλθει στην κανονικότητα και το βιοτικό επίπεδο όπως το γνωρίζαμε απαιτούνταν περίπου 112 δις Ευρώ εκ των οποίων τα 20,8 δις προέρχονται από το ΕΣΠΑ 2014 - 2020.
Υποθέτοντας  ότι οι επενδύσεις κατανέμονται ισομερώς τότε σε κάθε κάτοικο αντιστοιχούν 10.354.755,78 € και στην περιφερειακή ενότητα Κιλκίς αντιστοιχούν 832.719.105,246 € με βάση τον πληθυσμό της απογραφής του 2011. Νούμερο προφανώς δυσθεώρητο και σίγουρα αδύνατο να επιτευχθεί ως στόχος. Σε κάθε περίπτωση όμως οφείλει να καταρτιστεί ένα πλάνο για την επόμενη ημέρα.
Αν λάβουμε υπόψη τα επίσημα στοιχεία που παρέχει το Υπουργείο Ανάπτυξης μέσω της ιστοσελίδας www.anaptyxi.gov.gr (μέχρι και τις 9/4/2018) σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δυστυχώς οι αριθμοί δεν μας κάνουν να αισιοδοξούμε.
 Περιφερειακή Ενότητα    Ενταγμένα έργα
Θεσσαλονίκη    2.123.156.771,00 €
Χαλκιδική    202.309.584,00 €
Σερρών    92.389.896,00 €
Κιλκίς                    91.162.718,00 €
Ημαθία    71.165.913,00 €
Πιερία                    66.048.654,00 €
Πέλλα                    46.635.065,00 €

Και αυτό γιατί ενώ κατακτούμε την τέταρτη θέση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ως προς το ύψος των χρηματοδοτήσεων μέσω ΕΣΠΑ, από μια απλή ανάγνωση των ενταγμένων έργων  προκύπτει ότι στην περιφερειακή ενότητα Κιλκίς επενδύονται  - αφαιρουμένου του δρόμου Θεσσαλονίκη – είσοδος πόλης  Κιλκίς -  μόλις περίπου 10.00.000 € από ευρωπαϊκούς πόρους και τα οποία αν και στον τομέα τους είναι αναμφισβήτητα χρήσιμα - δεν σχετίζονται με παραγωγικά έργα για την ενίσχυση της οικονομίας.
Ο κόσμος βαδίζει προς την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση. Το Κιλκίς; Τίθεται λοιπόν επιτακτικά το ερώτημα προς όλους τους έχοντες τη δυνατότητα λήψης αποφάσεων, ποιό είναι το αναπτυξιακό πλάνο για την περιοχή του Κιλκίς και τι ωριμότητα διαθέτουν τα έργα που περιλαμβάνονται σε αυτό; Ποιες πηγές χρηματοδότησης σκοπεύουν να αξιοποιήσουν;