Τα θέματα που αναπτύχθηκαν ήταν:
•Δημιουργία – κατοχύρωση εμπορικών σημάτων.
•Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος (από πλευράς της marketing διάστασής του) δηλ. design, συσκευασία (περιέκτης, ετικέτα), πιστοποιήσεις.
•Σήμανση προϊόντων – barcode κ.λ.π.
• Δημιουργία επικοινωνιακών εργαλείων.
•Επιλογή ξένων αγορών και προσαρμογή των προϊόντων σε αυτές.
• Μεθοδολογία εξεύρεσης πελατών στις αγορές – στόχους.
• Δράσεις που απαιτούνται για την εξεύρεση πελατών
• Αναφορά σε Διεθνείς Εκθέσεις (τρόπος επιλογής της κατάλληλης Έκθεσης και βήματα οργάνωσης).
• Αναφορά σε Β2Β συναντήσεις και τρόπος σωστής προετοιμασίας τους.
• Τρόπος συζήτησης με τους υποψήφιους πελάτες, θέματα κατάρτισης εμπορικών συμφωνιών.
• Τι περιλαμβάνει μια εμπορική συμφωνία.
• Τρόποι παράδοσης – χρήση Διεθνών εμπορικών όρων.
• Τρόποι πληρωμής – συνεργασία με τράπεζες.
•Ασφαλίσεις φορτίων – πελατών.
• Κοστολόγηση εξαγόμενου προϊόντος, θέματα Φ.Π.Α. εξαγωγών.
•Συνοδευτικά έγγραφα εξαγωγών κ.λ.π.
• Ιδιαιτερότητες – ειδικό καθεστώς εξαγωγών σε τρίτες χώρες σχετικά με έλεγχο και πιστοποίηση φορτίων (έκδοση ειδικών πιστοποιητικών κ.λ.π.)
• Χρήση κατάλληλων βάσεων δεδομένων για άντληση χρήσιμων στοιχείων. Αξιοποίηση των εμπορικών μας ακολούθων.
Εισηγητής υπήρξε ο κ. Παπαστεργιόπουλος Γεώργιος, Δντής της Ελληνικής Εταιρείας Επενδύσεων & Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. (Enterprise Greece S.A)