Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 9:52:01 πμ
Παρασκευή, 26 Ιουλίου 2019 15:03

Αυτοκινητόδρομος το τμήμα Χαλάστρα-Πολύκαστρο

Το έργο της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος του άξονα Α1 Πολύκαστρο -Χαλάστρα περιλαμβάνεται στα δυο εν συνόλω οδικά έργα του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών στην Κεντρική Μακεδονία,


Χωρίς να αναφέρονται εξειδικευμένα χρονοδιαγράμματα, προϋπολογισμοί κ.λπ. τα έργα του σχεδίου παρουσιάστηκαν στη συνεδρίαση του Περιφεριακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας την Τρίτη 23 Ιουλίου.
Το θετικό είναι πως το εθνικό σχέδιο δεν περιορίζεται σε κατευθύνσεις και γενικόλογες αναφορές, αλλά καταγράφονται συγκεκριμένα έργα για την αναβάθμιση των μεταφορών στην Κεντρική Μακεδονία.
Σημειώνουμε ότι εντός των ορίων του ν. Κιλκίς περιλαμβάνεται και το σιδοροδρομικό έργο της αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκης -Προμαχώνα, ωστόσο δεν γίνεται καμιά αναφορά στον Προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Σέρρες, όπως κατά καιρούς έχει γραφεί ως έργο δήθεν προτεραιότητας.

Κατά τα άλλλα:
Τα έργα επιμερίζονται στις οδικές, σιδηροδρομικές και τις θαλάσσιες μεταφορές καθώς και τις αερομεταφορές.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το Σχέδιο, προβλέπεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Μαυροβουνίου, ενώ εκτιμάται ότι το έργο θα συμβάλει στην άμβλυνση των σημερινών και μελλοντικών σημείων συμφόρησης στο οδικό τμήμα Βέροια – Έδεσσα.
Επίσης προβλέπεται η αναβάθμιση, με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου του άξονα Α1, βόρειο τμήμα προς τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία (Χαλάστρα – Πολύκαστρο). Το έργο αυτό αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς συνδεσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Ελλάδας περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Βουλγαρία (τμήμα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα), που αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς συνδεσιμότητας και τη νέα προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης.
Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών -και ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία- προβλέπεται η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η βελτίωση της χερσαίας σύνδεσης με το λιμάνι και λιμενικά έργα με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου συνδεσιμότητάς του.
Στις αερομεταφορές, το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών προβλέπει έργα σε 24 αεροδρόμια, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Στόχος των έργων είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των μεταφορών και η αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας και κορεσμού.
Σημειώνεται ότι το σχέδιο είναι μια ενιαία και ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική μεταφορών για την Ελλάδα με ορίζοντα εικοσαετίας 2017 – 2037 και θα αποτελέσει το μακροπρόθεσμο πλαίσιο για τις υποδομές και τις μεταφορές.
Το θέμα τέθηκε, την Τρίτη 23 Ιουλίου , στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κεντρικής Μακεδονίας προκειμένου να εγκριθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του Σχεδίου, ωστόσο ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, ζήτησε την απόσυρση του θέματος καθώς, όπως είπε, το υπουργείο έχει λάβει ήδη την απόφασή του. Διευκρίνισε, άλλωστε, ότι η εισήγηση των υπηρεσιών της Περιφέρειας είναι θετική και ότι κάθε έργο θα έρθει χωριστά στο συμβούλιο με τη δική του μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.