Σάββατο, 20 Απριλίου 2024, 11:14:18 πμ
Πέμπτη, 23 Νοεμβρίου 2017 21:18

Κι έτσι και ...γιουβέτσι

Να ξεκινήσουμε από τα θετικά: Το ΤΑΙΠΕΔ στην πρόσκληση ανάθεσης - ανάδειξης παραχωρησιούχου εκμετάλλευσης της  Εγνατίας και των τριών  καθέτων της μεταξύ των οποίων και το τμήμα από την Χαλάστρα έως τους Ευζώνους,

αφήνει για πρώτη φορά ανοιχτό το ενδεχόμενο να εντάξει στη σύμβαση και την κατασκευή αυτοκινητόδρομου με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση στο προβληματικό τμήμα  Πολυκάστρου- Χαλάστρας.
Πρόκειται για το πάγιο αίτημα του νομού και ειδικότερα του Δήμου Παιονίας. Εξάλλου πριν λίγες ημέρες είχαμε προαναγγείλει  ότι ο Δήμαρχος Χρ. Γκουντενούδης είχε αποδυθεί σε αγώνα εξασφάλισης συμμάχων ώστε να πείσει σχετικά το ΤΑΙΠΕΔ.
Προς τούτο είχε τη στήριξη της ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας, αλλά και της ίδιας της ΕΓΝΑΤΙΑΣ α.ε. και του  προέδρου της κ. Αντωνούδη.
Ωστόσο η πρόβλεψη είναι μόνο δυνητική. Και μάλιστα στο σχετικό κείμενο της πρόσκλησης αναφέρονται ότι το ΤΑΙΠΕΔ δύναται είτε να εντάξει την κατασκευή - αναβάθμιση του τμήματος 44 χιλιομέτρων οδού στη σύμβαση παραχώρησης, είτε να εξαιρέσει εντελώς το τμήμα Χαλάστρας - Ευζώνων από την εν λόγω σύμβαση. Χωρίς να διασαφηνίζει τι θα γίνει με τα έτοιμα ήδη διόδια στους Ευζώνους σε περίπτωση εξαίρεσης ολόκληρης της καθέτου (Χαλάστρας - Ευζώνων) από τη σύμβαση παραχώρησης.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των αναγνωστών μας παραθέτουμε αυτούσια τα σημεία της πρόσκλησης του ΤΑΙΠΕΔ που αναφέρονται στον εν λόγω οδικό άξονα.
 
...Στο πλαίσιο του προαναφερθέντος Επιχειρησιακού
Προγράμματος Αξιοποίησης, το Ταμείο, δυνάμει της από 2.5.2017απόφασης του Διοικητικού του Συμβουλίου, αποφάσισε τη διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού δύο φάσεων για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης της χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητόδρομου της  Εγνατίας Οδού και των τριών (3) καθέτων οδικών αξόνων υπό 1.6 (i), (ii) και (iii) ανωτέρω για χρονική περίοδο έως σαράντα (40) έτη κατ’ ανώτατο όριο.
Περαιτέρω, το Ταμείο, επί τη βάσει της ως άνω απόφασης,  ενέκρινε τους όρους της παρούσας Πρόσκλησης. 1.8
Σημειώνεται ότι η ακριβής διάρκεια της Σύμβασης
Παραχώρησης θα εξειδικευθεί περαιτέρω κατά τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής  Δεσμευτικών  Προσφορών.
Κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και πάντως πριν από την υποβολή των Δεσμευτικών Προσφορών, το Ταμείο, κατά την απόλυτη διακριτική του ευχέρεια, επιφυλάσσεται του δικαιώματός του να:(i) εξαιρέσει
Τον κάθετο οδικό άξονα Χαλάστρα –Εύζωνοι από το αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης ή/και ( ii) συμπεριλάβει στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης και την αναβάθμιση οδικών τμημάτων ορισμένων εκ των Καθέτων Αξόνων συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου.
....................................................................................
Ο κάθετος άξονας Χαλάστρα –Εύζωνοι, μήκους 60 χιλιομέτρων, αποτελεί τμήμα του διευρωπαϊκού “κεντρικού οδικού δικτύου” (Τrans European“coreroadnetwork”), με τρεις (3) ανισόπεδους κόμβους, πέραν του κόμβου με την Εγνατία Οδό. Ο κάθετος αυτός άξονας συνδέει την Ελλάδα με την ΠΓΔΜ στο μεθοριακό σταθμό Ευζώνων. Μέσω της Εγνατίας Οδού και του αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ συνδέει την ΠΓΔΜ με την ηπειρωτική Ελλάδα και την μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας. Το τμήμα Χαλάστρα –Άγιος Αθανάσιος Πολύκαστρο, μήκους 44,2 χιλιομέτρων, έχει σχεδιασθεί ως άξονας χαρακτηριστικών παρομοίων με εκείνα της Εγνατίας  Οδού, επί του παρόντος όμως υφίσταται ως άξονας με μία λωρίδα κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα. Το τμήμα Πολύκαστρο –μεθοριακός σταθμός Ευζώνων, μήκους 15,8 χιλιομέτρων, έχει αναπτυχθεί πλήρως ως άξονας με διαχωρισμένα ρεύματα κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα και προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου
.............................................................................
Επιπλέον, το Ταμείο ενδέχεται, κατά τη διάρκεια του Διαγωνισμού και πριν την υποβολή  Δεσμευτικών Προσφορών, να συμπεριλάβει στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης και την αναβάθμιση των
τμημάτων Χαλάστρα –Πολύκαστρο του κάθετου άξονα Χαλάστρα –Εύζωνοι και Χριστός –Αμπέλα του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας συνολικού μήκους 54 χλμ. περίπου, σύμφωνα με τα ειδικότερα προβλεπόμενα στην  Πρόσκληση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών.