Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024, 4:11:37 μμ
Κυριακή, 11 Νοεμβρίου 2007 04:40

Προχωρά η μελέτη για το δρόμο Κιλκίς-κόμβος Μαυρονερίου

Τη σύμβαση για την εκπόνηση της μελέτης «ΚΟΜΒΟΣ ΜΑΥΡΟΝΕΡΙΟΥ – ΕΙΣΟΔΟΣ ΚΙΛΚΙΣ», προϋπολογισμού αμοιβής 600.000 ευρώ υπέγραψε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με τους αναδόχους μελετητές. Η μελέτη χρηματοδοτείται από ΠΕΠ Κεντρικής Μακεδονίας και αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα σε δέκα μήνες.

Η υπό εκπόνηση μελέτη αφορά το οδικό τμήμα από ανισόπεδο κόμβο Μαυρονερίου μέχρι την πόλη του Κιλκίς και συνδέει αυτήν με τον κάθετο οδικό άξονα  της Εγνατίας Οδού, Κόμβο Κιλκίς, Λαγκαδά – Μαυρονέρι – Σταυροχώρι – Δοϊράνη. Σήμερα το συγκεκριμένο οδικό τμήμα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας (μία ανά κατεύθυνση) σε μήκος 3,5 χλμ., ενώ σε μήκος 1 χλμ. μέχρι την πόλη του Κιλκίς έχει κατασκευασθεί με τέσσερις λωρίδες (δύο ανά κατεύθυνση) και ενδιάμεση νησίδα, αλλά έχει σε ορισμένα σημεία περιορισμένα γεωμετρικά χαρακτηριστικά (κλειστές στροφές με κακές ορατότητες τόσο οριζοντιογραφικά όσο και υψομετρικά). Με τη νέα μελέτη το αρχικό τμήμα των 3,5 χλμ. πρόκειται να διαμορφωθεί με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ενδιάμεση νησίδα από διπλό στηθαίο ασφαλείας, με συνολικό πλάτος καταστρώματος 17 μ. και παράπλευρο οδικό δίκτυο εκατέρωθεν, ενώ το τελευταίο 1 χλμ. θα βελτιωθεί στις θέσεις των επικίνδυνων στροφών και κακών ορατοτήτων.
Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, καθηγητής, Γιώργος Τσιότρας, «με την ολοκλήρωση του έργου η πόλη του Κιλκίς θα αποκτήσει μια σύγχρονη και ασφαλή σύνδεση με την Εγνατία οδό, τον κάθετο άξονα Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας με το Νομό Θεσσαλονίκης και την ευρύτερη περιοχή του Νομού Κιλκίς. Στην περιοχή ουσιαστικά τα έργα είναι τρία.
Το πρώτο, που υλοποιείται είναι το έργο ‘Οδικός Αξονας Θεσσαλονίκης – Κιλκίς – Δοϊράνη (Τμήμα από Α/Κ Ν. Σάντας έως Α/Κ Μαυρονερίου)’, προϋπολογισμού 33.612.000 ευρώ. Στο πλαίσιο του συγκεκριμένου έργου γίνεται διαπλάτυνση και εν μέρει καινούργια χάραξη του οδικού άξονα μήκους 11,3 χιλιομέτρων. Κατασκευάζονται δύο κλάδοι κυκλοφορίας με δύο λωρίδες (πλάτους 3,75 μ. και 3,50 μ.) ανά κατεύθυνση. Στο μέσο της οδού κατασκευάζεται στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα (N. Jersey). Κατασκευάζονται επίσης τρεις ανισόπεδοι κόμβοι (N. Σάντας, Γαλλικού και Πεδινού) και μια γέφυρα στο Γαλλικό ποταμό μήκους 200 μέτρων. Το έργο απέκτησε ανάδοχο το Μάιο του 2006 και ήδη έχει κατασκευασθεί σε ποσοστό 80%, ενώ αναμένεται η ολοκλήρωσή του μέσα στο  πρώτο τρίμηνο του 2008.
Το δεύτερο έργο είναι αυτό που θα μελετηθεί (Κόμβος Μαυρονερίου – Είσοδος Κιλκίς) και το τρίτο είναι το έργο ‘Αποπεράτωση μελέτης από τον ανισόπεδο κόμβο Μυγδονίας μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Ν. Σάντας του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη – Κιλκίς – Δοϊράνη’, που έχει προϋπολογισμό μελέτης 880.000 ευρώ. Πρόκειται ουσιαστικά για την ολοκλήρωση των μελετών του οδικού τμήματος από τον Α/Κ  Μυγδονίας μέχρι τον Α/Κ Ν. Σάντας, ώστε να ενταχθεί η κατασκευή του στο Δ΄ ΚΠΣ και να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας, συνολικού μήκους 30 χλμ. με επτά ανισόπεδους κόμβους, που θα συνδέει το Κιλκίς με τον κάθετο άξονα της Εγνατίας οδού Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας, παρακάμπτοντας τους οικισμούς Λητής, Δρυμού και Μελισσοχωρίου.
Ηδη εκδικάστηκαν τα ασφαλιστικά μέτρα στο Συμβούλιο της Επικρατείας στις 6 Νοεμβρίου 2007 και αναμένουμε την κοινοποίηση του αποτελέσματος ώστε να προχωρήσουμε στην υπογραφή της σύμβασης και για τη μελέτη του συγκεκριμένου έργου».