Σάββατο, 18 Μαΐου 2024, 10:42:21 μμ
Τετάρτη, 01 Μαϊος 2024 13:13

Θανάσης Βαφειάδης: Η μεγάλη εβδομάδα των πολιτικών παθών

Γράφει ο Θανάσης Βαφειάδης, τοπογράφος, συγγραφέας.

Αρνί με 15 ευρώ το κιλό στο τσιγκέλι του κρεοπώλη, είτε ντόπιο σαν το παπούτσι απ’ τον τόπο σου είτε εισαγόμενο εκ Βουλγαρίας, δεν πρόκειται να δούμε στο πασχαλινό τραπέζι ή αν το δούμε τα κομμάτια του θα είναι πιο μικρά κι απ’ τα σοκολατάκια του κυρίου πρέσβη που μας καλομαθαίνει.

 

Εκτός κι αν βαφτίσουμε κανένα ψαρικό -από τα φθηνά- σε αρνάκι γάλακτος, αντιστρόφως ενεργούντες δηλαδή με αυτό που έκαναν οι καλόγεροι του Μεσαίωνα, οι οποίοι βάφτιζαν το κρέας ψάρι. Μα, θα μου πείτε, για να συμβεί αυτό πρέπει να προηγηθεί ένα θαύμα. Ε, λοιπόν σ’ αυτήν τη χώρα όλα μπορούν να συμβούν ακόμη και θαύματα, τα οποία λαμβάνουν χώρα, όπως εσχάτως πληροφορηθήκαμε, κατά την τέλεση βαπτίσεων. Μήπως αυτό δε συνέβη κατά τη βάπτιση του Κασσελάκη όπου σχηματίστηκε από το λάδι ένας σταυρός στην κολυμβήθρα, πιο ευμεγέθης κι από τα σχέδια με αφρόγαλα που γίνονται στην επιφάνεια του καπουτσίνο;

Εκτός από τη μικρή αυτή λεπτομέρεια του απόντος οβελία όλα τα υπόλοιπα έθιμα της Μεγάλης Εβδομάδας θα τηρηθούν σχολαστικά, διατηρώντας και την πολιτική τους διάσταση.

Τη Μεγάλη Δευτέρα θα αναγνωσθεί στις εκκλησίες η παραβολή της καταραμένης συκιάς από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου, χωρίς να είναι βέβαιο αν οι πλέον ευσεβείς του χριστεπώνυμου πληρώματος αντιλαμβάνονται ορθώς τον όρο «συκιά» και δεν τον παρερμηνεύουν, με αποτέλεσμα την χειροδικία με τη μορφή ραπισμάτων επί των μαλακών παρειών βουλευτριών του κυβερνώντος κόμματος που ψήφισαν το γάμο των ομοφύλων. Αυτό, βεβαίως, δε συνιστά κάποιας μορφής βιαιοπραγία αλλά απόπειρα διαπίστωσης κατά πόσον ακολουθείται η προτροπή του Ιησού «όστις σε ραπίσει επί την δεξιάν σιαγόνα, στρέψον αυτώ και την άλλην». Άλλωστε ένας έλεγχος του χριστιανικού φρονήματος πρέπει οπωσδήποτε να γίνεται και να δίδεται ανάλογο πιστοποιητικό από τον Βελόπουλο κατόπιν γραπτών εξετάσεων, με SOS τις αυθεντικές επιστολές του Ιησού και τις κηραλοιφές του Αγίου Όρους, που εκτός των άλλων είναι και οι πλέον κατάλληλες για τη θεραπεία της φαλάκρας.

Τη Μεγάλη Τρίτη θα διαβαστεί το τροπάριο της Κασσιανής, χωρίς και πάλι να είναι σαφές ποια είναι η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή ευρωβουλευτής. Είναι άραγε η Εύα Καϊλή που ενθυλάκωσε τις παχυλές προμήθειες από το Κατάρ, μήπως η βοώπις Άννα Μισέλ Ασημακοπούλου που χρησιμοποίησε παρανόμως προσωπικά δεδομένα αποδήμων για να αποστείλει ηλεκτρονικά μηνύματα ή η Βίκυ Φλέσσα που, για να ξεπλύνει την κυβέρνηση, έκανε την αδιανόητη δήλωση ότι «τα παιδιά στα Τέμπη τα σκοτώσαμε όλοι μαζί»; Κι έτσι, δια των χειλέων της κυρίας αυτής, εκ των οποίων «ρέουσιν τα φαύλα», αντιληφθήκαμε επιτέλους ότι είμαστε κάποιοι κακούργοι σαν το Βαραββά που ευθυνόμαστε για τη δολοφονία αυτών των παιδιών.

Τη Μεγάλη Πέμπτη, που θα ακουστεί το «σήμερον κρεμάται επί ξύλου», θα δούμε τον Ευαγγελάτο ως Εσταυρωμένο με ακάνθινο στεφάνι, χάρη στα γραφικά της εκπομπής του, να ξεπερνά κάθε όριο γελοιότητας. Ευτυχώς τη μέρα αυτή δε θα χρειαστεί να κάνουμε τσουρέκια -σαν αυτά που έκανε η μάνα μας και μοσχομύριζε το σπίτι- γιατί ήδη «μας τα έχει κάνει τσουρέκια», κατά το κοινώς λεγόμενο, ο γνωστός βουλευτής μετεωρολόγος που κλαυθμηρίζει ολημερίς στα κανάλια για την απώλεια του πατέρα του, λες και δεν μπορεί να πενθήσει την απώλεια ενός τόσο προσφιλούς του προσώπου χωρίς να είναι μπροστά σε μια κάμερα. Και μας εξοργίζει αυτός ο ανεκδιήγητος τύπος, που κάποιοι για κάποιον λόγο τον έστειλαν στη Βουλή, γιατί δε συναισθάνεται ότι για τα χάλια του Εθνικού Συστήματος Υγείας που λάβρος καταγγέλλει, ευθύνεται πρωτίστως ο ίδιος και η κυβέρνηση του, που το απαξιώνουν καθημερινά και το διαλύουν προς όφελος των ιδιωτών παρόχων ακριβοπληρωμένης υγείας.

Τη Μεγάλη Παρασκευή οι καμπάνες θα ηχήσουν πένθιμα, θα προσκυνήσουμε τον Επιτάφιο, τα παιδιά θα περάσουν από κάτω «σταυρωτά» κι αν τσουγκρίσουν κατά λάθος τα κεφάλια τους θα τσακωθούν σχετικά ήρεμα και όχι άγρια, όπως κάνουν οι ακροδεξιοί βουλευτές στο «ναό της Δημοκρατίας» που προσπαθούν να θραύσουν ο ένας το κεφάλι του άλλου, λες πρόκειται περί πασχαλινών αυγών που πρέπει να σπάσουν ή να ραγίσουν κατά το παραδοσιακό τσούγκρισμα. Κατά την περιφορά του Επιταφίου, θα προστατεύουμε με το χέρι τη φλόγα του κεριού που πάει να σβήσει από το αεράκι, σαν αυτούς της ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ που προσπαθούν ματαίως να κρατήσουν ζωντανή της φλόγα του νεοπαγούς κόμματος τους, αλλά αυτό φαίνεται να έχει την ίδια τύχη με τα υπολείμματα κεριών, τα «απόκηρα» ή «καψίδια» που μαζεύει ο καντηλανάφτης από τα μανουάλια για να τα στείλει για ανακύκλωση στο κηροπλαστείο.

Το Μεγάλο Σάββατο θα πάμε στην Ανάσταση, τα παιδιά θα τσουρουφλίσουν το καλοχτενισμένο μαλλί κομμωτηρίου που θα έχουν οι άτυχες κυρίες που θα βρίσκονται μπροστά τους, θα φάμε τουλάχιστον την πατροπαράδοτη μαγειρίτσα γιατί αρνί όπως είπαμε στην αρχή δεν πρόκειται να γευτούμε, θα σπάσουμε τα μισά αυγά για να διαπιστώσουμε ποιο είναι το γερό και θα χαζέψουμε τα βεγγαλικά που σε καμιά περίπτωση δε θα είναι τόσο φαντασμαγορικά όπως ο ρουκετοπόλεμος στο Βροντάδο της Χίου ή πολύ περισσότερο ο ρουκετοπόλεμος μεταξύ Κούλη και Μαρινάκη που παρακολουθούμε live το τελευταίο διάστημα.

Το καλύτερο, βέβαια, μαζί με τα τσόφλια των σπασμένων αυγών θα ήταν να πετάξουμε από τη ζωή μας και όλους αυτούς που «κλέβουν του φτωχού τ’ αρνί και είμαστε και Χριστιανοί», όπως τραγουδούσε ο Τόλης. Αυτοί, όμως, ακόμη κι αν τους πετάξουμε όπως πετάνε από τα μπαλκόνια τους οι Κερκυραίοι τους «μπότηδες» θα βρουν τρόπο να μείνουν αλώβητοι και να συνεχίσουν να καταδυναστεύουν τη ζωή μας κάνοντας την να μοιάζει κυριολεκτικά με Εβδομάδα των Παθών.

Καλό Πάσχα!

Περισσότερα άρθρα και φωτογραφίες στην ιστοσελίδα και στο fb του τεχνικού γραφείου K4station.