Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2024, 10:59:05 μμ
Παρασκευή, 04 Μαρτίου 2011 16:35

Ανισόπεδος κόμβος στη συμβολή της ΠΑΘΕ με την περιφερειακής Θεσσαλονίκης

perifereiaki_thessalonikis


Ένα έργο ζωτικής σημασίας για την πόλη και τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης παίρνει σάρκα και οστά με την ένταξη στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μακεδονία- Θράκη 2007- 2013» μετά τη χθεσινή (Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011)  υπογραφή της σχετικής απόφασης από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης κ. Θύμιο Σώκο.
Πρόκειται για το έργο «Κατασκευή ανισόπεδου Κόμβου Κ16 στη συμβολή Π.Α.Θ.Ε και εσωτερικής Περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης» με προϋπολογισμό 115.400.000 ευρώ.
Με το έργο ο σημερινός κόμβος θα μετατραπεί σε ανισόπεδο και θα προσφέρει όλες τις δυνατές κινήσεις.
Θα κατασκευασθούν εννέα (9) γέφυρες καταστρώματος συνολικού εμβαδού 17.886 τμ ως εξής:τρεις γέφυρες στη διασταύρωση του Π.Α.Θ.Ε με την εσωτερική περιφερειακή, μία πάνω από την εσωτερική περιφερειακή, και οι υπόλοιπες πέντε πάνω από τον σωληνοδιάδρομο των ΕΛ.ΠΕ.
Η οδοποιία περιλαμβάνει κατασκευή προσβάσεων στις γέφυρες μήκους 7χλμ ενώ προβλέπεται δίκτυο παράπλευρων οδών, μήκους 10,5 χιλιομέτρων με παράλληλη βελτίωση της βατότητας του Π.Α.Θ.Ε και της εσωτερικής Περιφερειακής.
Το συνολικό κατασκευαστικό αντικείμενο συμπληρώνεται με έργα αποχέτευσης- αποστράγγισης, ηλεκτροφωτισμού, φωτεινή σηματοδότηση, σήμανση και εργασίες πρασίνου.
Μελετητικά το έργο είναι ώριμο και θα πρέπει να σημειωθεί ότι μπορεί να ξεκινήσει άμεσα διότι υπάρχει παλιά απαλλοτριωμένη έκταση του 1972 στην οποία μπορούν να εκτελεστούν εργασίες μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις στο σύνολό τους.
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ- ΘΡΑΚΗΣ 2007-2013» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
Για το γενικό γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης κ. Θύμιο Σώκο το έργο είναι καθοριστικό για τη βελτίωση των μετακινήσεων, την ανάπτυξη του βιομηχανικού και βιοτεχνικού κλάδου της ευρύτερης περιοχής, τη βελτίωση της διασύνδεσης και λειτουργικότητας των διαπεριφερειακών δικτύων.
Λόγω της θέσης του στην είσοδο της πόλης της Θεσσαλονίκης και του μεγέθους του, αποκτά ένα ιδιαίτερο χαρακτήρα ως έργο μεγάλο και σημαντικό.