Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2025, 4:33:46 πμ
Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2025 12:10

Δρόμος Νέα Σάντα - κόμβος Ασσήρου: Στον ΑΕΡΑ το έργο! Να αναζητηθούν ευθύνες. Κι όχι μόνο πολιτικές

Δεν είναι φαρσοκωμωδία. Όταν διασπαθίζεται δημόσιο χρήμα από την ανικανότητα  -επιλέγουμε την  πλέον αθώα εκδοχή- κάποιων διοικητικών στελεχών και των πολιτικών τους προϊσταμένων, αποτελεί ασύγγνωστη αφέλεια να γελάμε με το χάλι μιας Πολιτείας που αδυνατεί σε κατασκευάσει ένα δρόμο 14 χιλιομέτρων σε 14 χρόνια!

Για το δρόμο Νέα Σάντα-κόμβος Ασσήρου ο λόγος και το τέλμα στο οποίο εισήλθε, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας ότι μετά την εξοργιστικά καθυστερημένη αποπομπή του πρώτου αναδόχου, κατόρθωσε ύστερα από ένα και πλέον έτος να υπογράψει σύμβαση ανάθεσης με νέο ανάδοχο, ώστε να ολοκληρώσει το δρόμο μέχρι το τέλος του 2025. 

Κι ακόμα ο νέος ανάδοχος δεν εμφανίστηκε στο εργοτάξιο!

Αυτά τα τραγικά συμβαίνουν και σήμερα οι ΕΙΔΗΣΕΙΣ αποκαλύπτουν πως δεν πρόκειται απλά για ολιγόμηνη καθυστέρηση εξαιτίας κάποιων υποχρεώσεων της αναδόχου εταιρείας, τάχα για την ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης.

Ήταν στάχτη στα μάτια του κόσμου. Ο πραγματικός λόγος είναι η άρνηση του νέου αναδόχου -αν υπογράφηκε σύμβαση διότι και γι’ αυτό αμφιβάλλουμε πια- να κατασκευάσει το δρόμο αν δεν αναθεωρηθούν προς τα πάνω οι τιμές!

Κι εδώ αναφωνούμε πλέον ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Κεντρικής Μακεδονίας: Διότι δυοίν θάτερον: Ή υπογράφηκε σύμβαση κανονική με ορισθείσες τιμές και προϋπολογισμό, με χρονοδιάγραμμα παράδοσης του έργου στο τέλος του 2025,  οπότε ο ανάδοχος αυθαιρετεί, ή τα ανακοινωθέντα της Περιφέρειας περί συμφωνίας με νέο ανάδοχο αποτελούσαν φούμαρα και το έργο εξαρχής ήταν στο αέρα.

- Ένα έργο που από τις αρχές του 2015 έπρεπε να παραδοθεί σε χρήση των πολιτών

- ένα έργο για το οποίο το Δημόσιο επιβαρύνθηκε με αποζημιώσεις εκατομμυρίων στον αρχικό ανάδοχο, επειδή το Δημόσιο δεν εκπλήρωνε τις συμβατικές του υποχρεώσεις

ένα έργο δημοπρατημένο χωρίς απαλλοτριώσεις

- ένα έργο για το οποίο απαιτήθηκαν 18 μήνες μετά την εγκατάσταση του αρχικού αναδόχου στο εργοτάξιο για να δημοπρατηθούν οι απαλλοτριώσεις

- ένα έργο όπου  η Περιφέρεια λειτούργησε πάντα με χρονοκαθυστέρηση, αφού μόνο η απόλυτα προβλέψιμη ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων κόστισε 14 μήνες

- ένα έργο για το οποίο η Περιφέρεια επιχείρησε έκπτωση του αρχικού αναδόχου τέλος καλοκαιριού του 2015 με νηπιώδη τρόπο

- ένα έργο το οποίο ύστερα από τρία ΕΣΠΑ ακόμα βρίσκεται στο 60% των εργασιών κατασκευής του

- ένα έργο για το οποίο ο αείμνηστος φίλος και έγκριτος εν ζωή νομικός Θεόδωρος Παυλίδης είχε γνωματεύσει – προειδοποιήσει σχεδόν 10 χρόνια νωρίτερα, πως θα καταλήξει στα δικαστήρια.

Και δυστυχώς, επαληθεύεται. Όση ανοχή κι αν επιδειχθεί είναι θέμα χρόνου πια να αναζητηθούν ευθύνες. Κι όχι μόνο πολιτικές.