Δευτέρα, 23 Δεκεμβρίου 2024, 8:57:24 πμ
Σάββατο, 12 Φεβρουαρίου 2011 17:05

Ξεπερνώντας τα ταμπού στην οικογένεια

Αθρόα προσέλευση γονιών και εκπαιδευτικών στη  διάλεξη – συζήτηση με θέμα:
« Η ψυχοσεξουαλική διαπαιδαγώγηση των εφήβων : ξεπερνώντας τα ταμπού στην οικογένεια»  που διοργανώθηκε από το  Γραφείο  Αγωγής  Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Κιλκίς  την Τετάρτη 2 Φεβρουαρίου 2011 στην αίθουσα εκδηλώσεων της Διεύθυνσης με εισηγήτριες:  την κα Φρεγγίδου Έλλη ,Msc ψυχολόγο , Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt και Υπεύθυνη στη Σχολή Γονέων του Δήμου  Κιλκίς
και την κα Βάλλυ Χατζημπούγια, Νομικό – Ψυχολόγο, Ψυχοθεραπεύτρια Gestalt.

Την εκδήλωση στήριξαν οι Διευθύνσεις , οι Σύλλογοι Διδασκόντων και τα ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων των τριών Γυμνασίων της πόλης του Κιλκίς .
Όπως επεσήμανε η Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Κιλκίς, κα Τσακμαλή Μαρία - Αντιόπη,  η συγκεκριμένη ημερίδα εντάσσεται σε μια σειρά παρεμβάσεων – δράσεων  της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς  και του Γραφείου Αγωγής Υγείας σχετικών με τη θεματική της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης των εφήβων που γίνεται με γνώμονα το  σκοπό της εκπαίδευσης – πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας – έτσι όπως αυτός ορίζεται  στο άρθρο 1 του νόμου 1566/85 για τη Δομή και τη Λειτουργία της Εκπαίδευσης : «… να συμβάλει στην ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε, ανεξάρτητα από φύλο και καταγωγή, να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά».
Οι δύο εισηγήτριες , η  κα Φρεγγίδου Έλλη και η κα Βάλλυ Χατζημπούγια  αναφέρθηκαν σε θέματα όπως :  η σεξουαλικότητα και πώς την αντιλαμβάνονται οι έφηβοι , τα βασικά χαρακτηριστικά της εφηβείας  και  οι εξελικτικές φάσεις της , οι στόχοι της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης , από ποιον  πρέπει να γίνεται και ποια είναι η αποτελεσματικότητα της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης (αναβολή πρώιμων σεξουαλικών σχέσεων , μείωση επικίνδυνων συμπεριφορών , αποφυγή ανεπιθύμητης εγκυμοσύνης , ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων κα ) .
Οι δύο εισηγήτριες εστίασαν επίσης το ενδιαφέρον στους κινδύνους που ελλοχεύουν από την απουσία ή  τη μη ορθή σεξουαλική διαπαιδαγώγηση (μεταξύ άλλων η παραπληροφόρηση , τα αισθήματα ενοχής, η διαστρεβλωμένη αντίληψη της σεξουαλικότητας των εφήβων κα ).
Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην αναγκαιότητα της πρόληψης , ενώ αναλύθηκαν  διεξοδικά οι τρεις άξονές της , δηλαδή   η  καλή επικοινωνία γονέων/ εκπαιδευτικών  – εφήβων, η  έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση  και η αποδέσμευση από τα ταμπού του παρελθόντος.
Οι παρευρισκόμενοι γονείς και εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα στο τέλος των εισηγήσεων να θέσουν τα ερωτήματα και τις απορίες τους και να συμμετάσχουν σε ένα γόνιμο διάλογο. Έγινε εμφανής η ανάγκη όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για πιο οργανωμένη και συστηματική προσέγγιση στο θέμα της σεξουαλικής αγωγής.