Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024, 3:39:56 πμ
Πέμπτη, 03 Ιανουαρίου 2008 11:09

Μπαράζ ηλεκτρονικών ελέγχων από την Εφορία σε επιχειρήσεις

 Εντατικοποίηση των ελέγχων σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, κυρίως για εικονικά και πλαστά τιμολόγια, ζητά το υπουργείο Οικονομικών από τις ΔΟΥ.
Στο πλαίσιο αυτό, θα τεθούν άμεσα σε εφαρμογή οι ηλεκτρονικοί έλεγχοι που θα δώσουν τη δυνατότητα στους ελεγκτές να ελέγξουν τα φορολογικά στοιχεία 800.000 ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρήσεων, αφού θα μπορούν να κάνουν τους ελέγχους από το γραφείο τους μέσω 2.000 φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Οι ελεγκτές που θα τους χρησιμοποιούν θα έχουν άμεση πρόσβαση σε κάθε είδους φορολογικό στοιχείο της επιχείρησης κατά τη διεξαγωγή τακτικού ή προσωρινού ελέγχου.
Oι ελεγκτές θα έχουν τις εξής δυνατότητες:
*οn - line πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών - προμηθευτών, όπου οι επιτηδευματίες δηλώνουν τα τιμολόγια και τις συναλλαγές τους,
*θα εκτελούν άμεσα διασταυρώσεις όλων των συναλλασσόμενων με την ελεγχόμενη επιχείρηση,
*θα ελέγχουν τα σημεία που παρουσιάζουν φορολογικό ενδιαφέρον,
*θα εντοπίζουν άμεσα τις επιχειρήσεις που φοροδιαφεύγουν.
Οι 2.000 ελεγκτές των Ελεγκτικών Κέντρων και της Υπηρεσίας Ειδικών Ελέγχων θα μπορούν να δουν στις οθόνες των φορητών υπολογιστών τους ποιοι επιτηδευματίες έχουν υποβάλει συγκεντρωτικές καταστάσεις τιμολογίων πελατών - προμηθευτών για μια ή περισσότερες χρήσεις, τις συναλλαγές που έχει δηλώσει η κάθε επιχείρηση για κάθε πελάτη και προμηθευτή της, καθώς και όλα τα στοιχεία των συγκεντρωτικών καταστάσεων που υπέβαλε ο επιτηδευματίας.
Παράλληλα, θα εντοπίζονται επιχειρήσεις με πλαστά και εικονικά φορολογικά στοιχεία, αφού, γνωρίζοντας τον εκδότη, θα «φανερώνονται» άμεσα οι λήπτες και αντιστρόφως, αλλά και όσοι αποκρύπτουν έσοδα, αγορές, δαπάνες, όσοι δηλώνουν ανύπαρκτες αγορές και δαπάνες, αλλά και τους επιτηδευματίες που, αν και υπόχρεοι, δεν υποβάλλουν συγκεντρωτικές καταστάσεις.
Το νέο ηλεκτρονικό υποσύστημα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων έχει ως βάση δεδομένων 2,5 εκατ. φορολογικές δηλώσεις και 73 εκατ. εγγραφές πελατών - προμηθευτών από το 2000 έως το 2006.

Κατά την εισαγωγή του χρήστη (ελεγκτή) στο σύστημα θα δημιουργείται ειδικό αρχείο, που θα καταγράφει τις κινήσεις του, δηλαδή τα στοιχεία που αναζητάει και ελέγχει σε κάθε υπόθεση, ενώ η δυνατότητα διαχείρισης της πληροφορίας για τα πλαστά και εικονικά στοιχεία θα παρέχεται μόνο σε χρήστες με υψηλό επίπεδο διαβάθμισης. Έτσι, θα είναι ταυτόχρονα δυνατός και ο έλεγχος των ελεγκτών.
Παράλληλα, εκτός από τους ηλεκτρονικούς»ελέγχους θα δοθεί εντολή να επιταχυνθούν και οι φορολογικοί έλεγχοι «εξπρές» σε επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις.
Οι ελεγκτές θα ξεκινήσουν, από τον Ιανουάριο, τακτικούς φορολογικούς ελέγχους, όχι μόνο στις επιχειρήσεις που εμπλέκονται σε υποθέσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων, αλλά και στους επιτηδευματίες που έστω και σε μια ανέλεγκτη χρήση έχουν δηλώσει ζημιές, που εμφανίζουν μεγάλα πιστωτικά υπόλοιπα ΦΠΑ ή που έχουν δηλώσει μεγάλα ποσά δαπανών.
Υποχρεωτικά από τον τακτικό έλεγχο θα περάσουν:
1) Επιχειρήσεις με διαπιστωμένες παραβάσεις για έκδοση πλαστών ή εικονικών ή λήψη εικονικών ή νόθευση φορολογικών στοιχείων.
2) Επιτηδευματίες για τους οποίους εκκρεμούν Δελτία Πληροφοριών ή άλλα επιβαρυντικά στοιχεία που σχετίζονται με πλαστά και εικονικά τιμολόγια.
3) Όσοι εμπλέκονται σε υποθέσεις λαθρεμπορίας.
4. Επιτηδευματίες που προχωρούν σε οριστική παύση των εργασιών τους.
5. Offshore εταιρείες που θεωρούνται επιτηδευματίες.
6. Επιχειρήσεις που ζητούν επιστροφή ΦΠΑ και διαπιστώνεται ότι έχουν διαπράξει ουσιαστικές φορολογικές παραβάσεις.