Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2024, 12:00:14 μμ
Παρασκευή, 04 Φεβρουαρίου 2011 17:08

Τέλος του 2013 έτοιμος ο αυτοκινητόδρομος

dromos_kilkis_saloniki


Λένε πως είδηση είναι μόνο η κακή είδηση. Ενίοτε όμως κι όταν το κακό περισσεύει και λιμνάζει επί χρόνια, μπορεί να θεωρηθεί ως είδηση και μια καλή. Σαν αυτή της δημοπράτησης κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Νέας Σάντα – κόμβος Ασσήρου ή επί το απλούστερον της κατασκευής του υπολειπόμενου αυτοκινητόδρομου ώστε να συνδεθεί το Κιλκίς με τη Θεσσαλονίκη.
Το έργο που και το πρώτο τμήμα του, από το κόμβο Μαυρονερίου μέχρι τη Νέα Σάντα συνάντησε πολλές δυσκολίες στην εκτέλεσή του καθώς χρειάστηκε να αντικατασταθεί ο ανάδοχος εργολάβος, ξεκινάει σε λίγες εβδομάδες καθώς η διαδικασία δημοπράτησής του βρίσκεται στην τελική του φάση με την αποστολή του σχετικού φακέλου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Επομένως κι ενώ απομένει μόνο η ανακήρυξη του αναδόχου, είναι σκόπιμο να υπενθυμίσουμε τα χαρακτηριστικά του έργου, προϋπολογισμού 58.000.000 ευρώ που από μόνο του προσθέτει νέα δυναμική στην ανάπτυξη του νομού. Τα σχετικά στοιχεία είναι από το περιοδικό της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας.


Οδικός άξονας Θεσσαλονίκης-Κιλκίς-Δοϊράνη
Τμήμα Α/Κ Ασσήρου-Α/Κ Νέας Σάντας

Προϋπολογισμός
58.000.000 ευρώ

Φορέας υλοποίησης
Διεύθυνση Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας

Περιγραφή φυσικού αντικειμένου
Το έργο αναπτύσσεται στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Δοϊράνη (σύνορα προς FYROM) μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Ασσήρου και Νέας Σάντας.
Το έργο ξεκινά από τον Α/Κ Ασσήρου, επί του καθέτου άξονα της Εγνατίας Οδού (Δερβένι-Προμαχώνας, σύνορα προς Βουλγαρία). Κατόπιν συναντά την Εθνική Οδό προς Σέρρες στην περιοχή της Μυγδονίας, όπου ο υφιστάμενος ισόπεδος κόμβος καθίσταται ανισόπεδος (Α/Κ Μυγδονίας). Μετά από 3χλμ περίπου, στον οικισμό του Δρυμού, κατασκευάζεται ο ανώνυμος ανισόπεδος  κόμβος (Α/Κ Δρυμού) και συνδέεται η οδός του τοπικού δικτύου με το λατομείο της περιοχής. Μετά από 4 χλμ περίπου κατασκευάζεται ο 3ος ανισόπεδος κόμβος (Α/Κ Καμάρας), που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο με το τοπικό δίκτυο. Η παρέμβαση τελειώνει μετά από 4,3 χλμ περίπου, συνδέεται με τον υφιστάμενο Α/Κ Νέας Σάντας.
Ο αυτοκινητόδρομος κατασκευάζεται σε νέα χάραξη, στο μεγαλύτερο μήκος του. Συμπίπτει με την υφιστάμενη εθνική οδό σε μήκος  περίπου 1,8 χλμ, όπου γίνεται παραλλαγή της ΕΟ για προσωρινή χρήση και κατόπιν ως πλαγιόδρομος.
Προβλέπονται 4 στρώσεις οδοστρωσίας και 4 ασφαλτικές στρώσεις, εκ των οποίων η τελευταία αντιολισθηρά.
Οι κόμβοι και η γέφυρα του Χειμάρου (Ξηροποτάμου) ηλεκτροφωτίζονται.
Επίσης προβλέπεται πλήρης εγκατάσταση σήμανσης και ασφάλειας, οριζόντιας και κατακόρυφης.
Προβλέπεται πλήρης εγκατάσταση σήμανσης και ασφάλειας, οριζόντιας και κατακόρυφης.
Προβλέπονται έργα περιβαλλοντικής αποκατάστασης και ιδιαιτέρως φύτευσης πρανών.
Σημειώνεται ότι οι μελέτες προετοιμασίας ολοκληρώθηκαν με πόρους του ΠΕΠ Κ/Μ (Γ ΚΠΣ, Μέτρο 7.4 Μελέτες Ωρίμανσης και Προετοιμασίας ΕΤΠΑ, προϋπολογισμός 1.480.000 ευρώ).
Παραδοτέο
Πρόκειται για οδικό τμήμα διατομής κλειστού αυτοκινητόδρομου πλάτους 17,00 μ ασφαλτικού και μήκους 11,45 χλμ

Πρόβλεψη για εκτέλεση εργασιών: Ιανουάριος 2011-Δεκέμβριος 2013.