Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024, 6:44:27 πμ
Κυριακή, 11 Οκτωβρίου 2009 05:01

Χρήστος Ανδρεανίδης : Σιδηροδρομικός Σταθμός

Χρόνια τώρα βιώνουμε την χαρακτηριστικά μοναδική πανελλήνια σύνδεση της πόλης του Κιλκίς με τον σιδηροδρομικό της σταθμό αλλά δεν μας απασχολεί γιατί συνηθίσαμε ίσως τον αναχρονιστικό τρόπο της ιδιαζόντως επικινδύνου στροφής αριστερά μπροστά στο στρατόπεδο αλλά και της στροφής δεξιά προς την πόλη στο ίδιο σημείο. Δεν μπορεί σε δρόμο περιφερειακό να μη διατίθεται πρόσθετη λωρίδα για αυτούς που στρίβουν αριστερά.
Δεν μπορεί στην μόνη λωρίδα να μη χωρά αυτός που συνεχίζει προσπερνώντας από δεξιά αυτόν που στρίβει.
Δεν μπορεί αυτός που στρίβει δεξιά προς την πόλη να μη βλέπει αυτούς που με μεγάλη ταχύτητα έρχονται από Θεσ/νίκη.
Μόνη λύση σε αυτήν και άλλες παρόμοιες είναι ο ανισόπεδος κόμβος όπως έγινε στο Μεταλλικό. Αν εμπόδιζε η πύλη του στρατοπέδου δεν ήταν δύσκολο να καταργηθεί και να κατασκευαστεί σε άλλη ακίνδυνης εισόδου θέση.
Τελευταία ήλθε να προστεθεί και η γραμμοσκιασμένη στο οδόστρωμα είσοδος της Κρηστώνης για να προσθέσει νέες επικινδυνότητες.
Παρατήρησα πολλές φορές την συμπεριφορά των οδηγών σε αυτόν τον ξεχωριστά επικίνδυνο ισόπεδο κόμβο και διαπίστωσα ότι ελάχιστοι τον σέβονται όχι εξ αιτίας την οδικής των συμπεριφοράς αλλά γιατί δεν βλέπουν την κατάργηση της λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας παρά το παρακείμενο όριο των 60 χιλιομέτρων και γιατί αρχίζει αμέσως μετά την στροφή.
Αυτή που δεν στρίβουν προς Κρηστώνη πατάνε της κάθετες γραμμές κατάργησης της λωρίδας, κάτι ψυλλιάζονται με τις τετράγωνες προειδοποιητικές τάπες του οδοστρώματος, δεν μειώνουν ταχύτητα στην λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας γιατί ίσως βρέθηκαν σε αυτήν λίγο πριν την στροφή και παρά το όριο των εβδομήντα νωρίτερα, δεν προλαβαίνουν να επανορθώσουν ίσως γιατί τους εμποδίζουν άλλοι που κινούνται στην δεξιά τους λωρίδα και συνεχίζουν την πορεία τους προς Θεσ/νίκη.
Οι παρακείμενες φωτογραφίες δείχνουν πως είναι αυτός ο  κόμβος και τι προειδοποίηση με βέλος υποχρεωτικής πορείας και φωτεινό βέλος χρειάζεται πριν την αρχή της κατάργησης της λωρίδας.
Παρατήρησα και από την άλλη πλευρά την συμπεριφορά των διερχομένων ή εξερχόμενων από την Κρηστώνη. Η βοηθητική λωρίδα εισόδου στο χωριό από Θεσ/νίκη είναι μικρού μήκους και δεν την σέβονται όλοι που σε εκείνο το σημείο βιάζονται να προσπεράσουν γιατί αρχίζουν οι δύο λωρίδες με νησίδα.
Στα πρώτα χρόνια της εκλεγμένης νομαρχιακής αυτοδιοίκησης παραδόθηκε στην αρμόδια επιτροπή μελέτη ανισόπεδου κόμβου σε εκείνο ακριβώς το σημείο για να υλοποιηθεί από τον ιδιώτη ιδιοκτήτη του παρακείμενου κτιρίου που κατασκευάζονταν.
Ανισόπεδος κόμβος στην είσοδο της Κρηστώνης η μόνη λύση για την εξάλειψη των επικινδυνοτήτων.
Στην προσωρινή διάρκεια του ισόπεδου κόμβου ας προστεθεί και το πλαίσιο με τα βέλη.
Δυο ανισόπεδοι κόμβοι προς σιδηροδρομικό σταθμό και Κρηστώνη είναι επειγόντως αναγκαίοι και ας απέχουν μόνο ένα χιλιόμετρο.
Η μελέτη της εισόδου της πόλης μήκους οκτώ χιλιομέτρων με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση πιστεύω να ολοκληρώθηκε και να προβλέπει του δύο ανισόπεδους κόμβους.
Πιστεύω επίσης να υπάρξει συνεργασία με τον ΟΣΕ για την διαπλάτυνση της γέφυρας πάνω από της γραμμές σε συνδυασμό με τις ηλεκτρικές γραμμές και τον προαστιακό.
Τα αναγραφόμενα στις τρεις τελευταίες παραγράφους αυτού του κειμένου αν συμβούν θα υποδηλώσουν ότι μπαίνουμε στην 2η δεκαετία του 21ου αιώνα και στο Κιλκίς.