Από τη ρωσική πλευρά στο πρόγραμμα συμμετέχουν 13 Σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης της Νότιας Ρωσίας, της περιοχής του Κρασνοντάρ (7 από το Gelendzhik, 2 από το Sochi, 2 από το Novorossiysk, 1 από τo Vityazevo& 1 από το Stavropol), όπου σήμερα ζουν και δραστηριοποιούνται περίπου 23.000 Έλληνες. Από ελληνικής πλευράς συμμετέχουν 13 Δημοτικά και 13 Γυμνάσια της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, από τις περιοχές της Θεσσαλονίκης της Πιερίας, του Κιλκίς και της Ημαθίας.
Η συμφωνία αδελφοποίησης υπογράφηκε για τρία χρόνια. Το πρόγραμμα στηρίζεται από την Ομοσπονδία Ελληνικών Κοινοτήτων της Ρωσίας, τον πρόεδρο της ελληνικής κοινότητας του Γκελεντζίκ κ. Αφλατόν Σαλάχοφ, την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας κι από την Περιφερειακή Δ/νση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας.
Από το Κιλκίς στο πρόγραμμα συμμετέχουν το 2ο Δημοτικό και το 2ο Γυμνάσιο, των οποίων οι Δ/ντες πήραν μέρος στην αποστολή, ενώ ο Δ/ντης Εκπ/σης Π.Ε. Κιλκίς κος Αριστείδης Παπαδόπουλος εκπροσώπησε την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας.
Το 2016 το ρωσικό Υπουργείο Παιδείας, κατόπιν σχετικού αιτήματος της Ομοσπονδίας, προχώρησε σε μία ιδιαίτερα σημαντική απόφαση-νόμο για τον ελληνισμό: Τα ελληνικά να διδάσκονται στα σχολεία της Ρωσίας ως ξένη γλώσσα επιλογής, από την 1η Ιανουαρίου 2017. Τα πρωτόκολλα συνεργασίας υπογράφτηκαν για να στηρίξουν την απόφαση αυτή στο πλαίσιο της εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και της επαφής με τον ελληνικό πολιτισμό.
Η αποστολή από το Κιλκίς υπέγραψε πρωτόκολλα συνεργασίας με το Σχολείο Νο 3 της περιοχής Vityazevo που ανήκει στο πολεοδομικό συγκρότημα της πόλης Anapa. Κατά την παραμονή της στην περιοχή η αποστολή, συναντήθηκε με τον πρόεδρο του Συλλόγου Ελλήνων «Γοργιππία» της Anapa κο Βαλέριο Ασλανίδη, τον Δήμαρχο της Anapa κο Yury Poliakov, με Έλληνες επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, καθώς και με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών αρχών. Παράλληλα επισκέφθηκε αντιπροσωπευτικά εκπαιδευτικά συγκροτήματα της πόλης (δημόσια και ιδιωτικά), ενημερώθηκε για τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας γενικότερα. Όλες οι αποστολές επέστρεψαν με τις αποσκευές τους γεμάτες με πολύτιμες εμπειρίες και έντονα συναισθήματα από όσα είδαν και έζησαν κατά τις επισκέψεις τους στα σχολεία, καθώς και στις έδρες των ελληνικών κοινοτήτων.
Θα επανέλθουμε με δύο ακόμη σημειώματα τα οποία θα αφορούν, το ένα την εκπαιδευτική πραγματικότητα της Νότιας Ρωσίας, ενώ το δεύτερο θα είναι αφιερωμένο στον ελληνισμό που ζει δραστηριοποιείται οικονομικά στην περιοχή.