Σάββατο, 18 Μαΐου 2024, 10:06:25 πμ
Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2009 11:35

Πατριωτισμός και έχοντες

Γράφαμε πριν λίγες ημέρες για την πρωτοβουλία του Επιμελητηρίου με κεντρικό σύνθημα «Ζω εδώ, Στηρίζω εδώ» και επισημαίναμε πως καλές οι πρωτοβουλίες, αλλά η αγορά του Κιλκίς αν θέλει να μειώσει τη διαρροή τζίρου σε άλλες αγορές οφείλει να πράξει περισσότερα από την επίκληση του πατριωτισμού των κιλκισιωτών καταναλωτών.
Έχουμε υπόψη μας την πτυχιακή εργασία δυο Κιλκισιωτών φοιτητών με θέμα την καταναλωτική συμπεριφορά των Κιλκισιωτών, αλλά και των αντιλήψεων και θέσεων των ανθρώπων της αγοράς.
Μάλιστα η ανάλυση των απαντήσεων έγινε ανά κατηγορία με βάση το εισόδημα των ερωτηθέντων.
* * *
Από την ανάλυση των απαντήσεων λοιπόν προκύπτει ότι μόνο οι καταναλωτές της ανώτερη εισοδηματικής κλίμακας θέτουν σε πρώτη μοίρα προκειμένου να επιλέξουν αγορά, την ενίσχυση της τοπικής αγοράς. Όλοι οι άλλοι επιλέγουν με βάση οικονομικά κριτήρια.
Απολύτως λογική συμπεριφορά. Και καλά θα κάνουν τόσο στο Επιμελητήριο όσο και στον Εμπορικό Σύλλογο του Κιλκίς να ασχοληθούν σοβαρά με το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της κιλκισιακής αγοράς αν θέλουν να το αντιμετωπίσουν σοβαρά. Διότι μόνη η επίκληση του πατριωτισμού των Κιλκσιωτών καταναλωτών δεν αρκεί. Εξάλλου και οι άνθρωποι της αγοράς, όταν λειτουργούν ως καταναλωτές, τα ίδια κίνητρα χρησιμοποιούν. Αναζητούν την φθηνότερη και την ποιοτικότερη αγορά, συνδυάζοντάς την με επιλογές διασκέδασης.
Κι έτσι προκύπτει η Θεσσαλονίκη πρωτευόντως και η Βουλγαρία δευτερευόντως.