Δευτέρα, 6 Μαΐου 2024, 8:05:10 μμ
Δευτέρα, 07 Ιανουαρίου 2013 20:43

Επανεκκίνηση για την ανάπλαση και ενοποίηση Δημοτικού Κήπου-Πάρκου

khpos-parko-kilkis
Μετά από δυο μήνες καθυστέρησης, εξ αιτίας παρέμβασης του Δασαρχείου Κιλκίς, ξεκίνησαν εκ νέου τα έργα ανάπλασης και ενοποίησης του Δημοτικού Κήπου – Πάρκου, με το παράλληλο κλείσιμο της οδού Βενιζέλου στο σημείο αυτό.Το Δασαρχείο παρενέβη μετά από καταγγελίες για το κόψιμο δένδρων στους δυο αυτούς χώρους. Ωστόσο, τα δένδρα που τελικά θα κοπούν δεν είναι ούτε πολλά, μονοψήφιος αριθμός, ούτε βεβαίως και αιωνόβια, όπως είχε ειπωθεί.

 

Το βέβαιο είναι πως στον ενοποιημένο χώρο θα περισσεύει το πράσινο, το χώμα και η κίνηση νερού, που θα διατρέχει όλο το χώρο, ενώ θα φυτευθούν 235 δενδρύλλια και 705 θάμνοι, σύμφωνα με τη μελέτη και θα γίνουν και 26 μεταφυτεύσεις.
Το μεγάλο αυτό έργο είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από την προηγούμενη δημοτική αρχή, του κ. Δημήτρη Τερζίδη και χρονικά δεν υπήρχε η δυνατότητα καμίας τροποποίησης της εγκεκριμένης μελέτης. Το σίγουρο είναι πως θα αλλάξει η όψη της πόλης στην ευρύτερη αυτή περιοχή, αισθητικά προς το καλύτερο, με τη δημιουργία ενός τεράστιου χώρου αναψυχής. Στο τμήμα της Βενιζέλου που κλείνει θα δημιουργηθεί το νέο μνημείο, ενώ ο χώρος θα ενοποιηθεί ουσιαστικά και με το Μητροπολιτικό χώρο, που κι αυτός θα αναπλασθεί προοπτικά μέσω του ΕΣΠΑ και θα ανακαινισθεί και το Επισκοπείο, με έναν προϋπολογισμό 2 εκατομ. ευρώ.
Πίσω από τη σημερινή Βιβλιοθήκη θα ξεκινά η κίνηση νερού με το ποταμάκι να διασχίζει συνολικά όλο το χώρο, θα τροφοδοτεί ένα σιντριβάνι και θα καταλήγει πίσω από τη Βιβλιοθήκη, ανακυκλώνοντας έτσι την κίνησή του. Ένα μικρό θεατράκι 50 θέσεων θα δημιουργηθεί στο χώρο του πάρκου, κάτω από τις κερκίδες ένα «Δημοτικό Κιόσκι», ενώ στην κατάληξη της Μητροπολίτου Χαρίτωνος θα δημιουργηθεί ένας μικρός χώρος αναψυχής-πάρκου.
Στον αρχικό σχεδιασμό της προηγούμενης δημοτικής αρχής υπήρχε κι ένα τριώροφο υπόγειο παρκινγκ, το οποίο όμως δεν μπόρεσε να προχωρήσει, αφού ο προϋπολογισμός του έφθανε τα 10 εκατομμύρια ευρώ. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανάπλασης ήταν 5 εκατομ. ευρώ και με την έκπτωση έπεσε στα 3,5 εκατομ. ευρώ, ενώ η υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ θα ανέλθει σε 900.000 ευρώ και του ΟΤΕ σε 100.000 ευρώ.
Η δημοτική αρχή του κ. Βαγγέλη Μπαλάσκα δούλεψε σκληρά και για να μην χαθεί το έργο μέσα από τις ασφυκτικές ημερομηνίες τροποποίησης και του ρυμοτομικού σχεδίου της πόλης, αλλά παρά τη δίμηνη καθυστέρηση των έργων, διαβεβαιώνει πως όχι μόνο θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων στα δυο χρόνια, αλλά θα παραδοθεί και πριν την ώρα του.
Το ευτύχημα είναι πως η εταιρεία που ανέλαβε την κατασκευή του έργου έχει επιδείξει και αξιοπιστία στους χρόνους παράδοσης και ποιότητα στα εκτελούμενα έργα. Είναι η ίδια εταιρεία που αναπαλαίωσε το κτήριο του Επιμελητηρίου και της Αυστροελληνικής αποθήκης.

Κυκλοφοριακό σοκ
Δεν θα είναι όλα ρόδινα κι εύκολα, τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα, μέχρι η πόλη να βρει την ισορροπία της, αφού μια μεγάλη και κεντρική οδική αρτηρία θα κλείσει ανάμεσα στο Δημοτικό Πάρκο και Κήπο, η οδός Βενιζέλου. Το κυκλοφοριακό σοκ θα είναι ισχυρό και θα πρέπει να βοηθήσουν όλοι οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της πόλης, με λιγότερη κίνηση αυτοκινήτου στο κέντρο και αλλαγή και νοοτροπίας όσον αφορά τη χρήση αυτοκινήτου.
Εξ άλλου, τέτοιες μεγάλες ανατροπές στη ζωή των πόλεων δεν γίνονται χωρίς κόστος, χωρίς ίσως ταλαιπωρία και χωρίς τη συμβολή των πολιτών, τουλάχιστον για το πρώτο διάστημα. Ουσιαστικά η κίνηση στην οδό Βενιζέλου θα κόβεται στις παλιές Καπναποθήκες. Μέχρι την Αγίου Γεωργίου και τον Κήπο ο δρόμος θα είναι ήπιας μονοδρόμησης με τη δυνατότητα να κινηθεί κάποιος προς το Λόφο μέσω της Αγίου Γεωργίου και προς τα κάτω, κινούμενος περιφερειακά του Πάρκου. Στον ενοποιημένο Κήπο-Πάρκο και περιφερειακά του δεν θα υπάρχει δυνατότητα στάθμευσης με αποτέλεσμα να «πιεσθούν» οι γύρω δρόμοι από τα αυτοκίνητα των κατοίκων αυτής της περιοχής. Το αντιστάθμισμα αυτής της ταλαιπωρίας θα είναι η δημιουργία ενός πανέμορφου και μεγάλου χώρου αναψυχής που θα παραδοθεί για χρήση σε όλους τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης.
Το Κιλκίς μετά από δυο χρόνια δεν θα είναι ίδιο και η αλλαγή αυτή θα γίνει σε βάρος του αυτοκινήτου και προς όφελος των δημοτών. Η ζωή θα δείξει αν θα υπάρξει σταδιακά ισορροπία και σωστή λειτουργία της πόλης, προς όφελος πάντα των κατοίκων της.