Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024, 6:50:04 πμ
Δευτέρα, 15 Φεβρουαρίου 2010 08:19

Ψηφιακή μεταμόρφωση των σχολείων

Σημαντικές αλλαγές στην εικόνα του σχολείου προωθεί, από την επόμενη χρονιά η κυβέρνηση, με την «ψηφιακή τάξη» να κάνει την εμφάνισή της. Παράλληλα, προωθείται η μείωση της διδακτέας ύλης, ενώ απαραίτητο θα είναι για δασκάλους και καθηγητές το Πιστοποιητικό Εκπαιδευτικής Επάρκειας.


Σύμφωνα με το Βήμα, το φάκελο με τις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας θα παραλάβει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου τις επόμενες ημέρες και οι επίσημες ανακοινώσεις αναμένονται στα τέλη Φεβρουαρίου.
Από τον σχεδιασμό του υπουργείου ξεχωρίζει η «ψηφιακή τάξη». Σε αυτή, ο εκπαιδευτικός θα κάθεται σε μικρό γραφείο που δεν θα φαντάζει μεγαλύτερο από τα θρανία των μαθητών, δεν θα υπάρχει ο κλασικό μαυροπίνακας, αλλά διαδραστικοί πίνακες τους οποίους θα χειρίζονται οι εκπαιδευτικοί μέσα από το φορητό κομπιούτερ τους, ενώ υπολογιστές θα υπάρχουν παντού. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί θα επικοινωνούν με το υπουργείο Παιδείας από όλες τις γωνιές της χώρας μέσω τηλεδιασκέψεων.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, οι μαθητές θα φεύγουν από το Γυμνάσιο ακόμη με πιστοποίηση των γνώσεων πληροφορικής που πήραν κατά έτος (παίρνοντας πιστοποιητικά, βεβαιώσεις επιπέδου γνώσης κ.ά.).
Το κόστος για την ψηφιακή μεταμόρφωση των σχολείων εκτιμάται στα 616 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά στη μείωση της διδακτέας ύλης, την επόμενη σχολική χρονιά δεν θα διδαχθούν κομμάτια της ύλης που αλληλοκαλύπτονται μεταξύ διαφορετικών μαθημάτων. Οι αλλαγές θα αφορούν τις δύο τελευταίες τάξεις του δημοτικού, το γυμνάσιο και το λύκειο. Θα περικοπούν τα μαθήματα: Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά, Βιολογία, Πληροφορική, Τεχνολογία και Γεωγραφία. Σε αυτά κόβεται η ύλη που είτε είναι περιττή είτε δυσνόητη, με αποτέλεσμα να μην την καταλαβαίνουν οι μαθητές.
Τέλος, τα μαθήματα που θα διδάσκονται στη διάρκεια των σπουδών τους οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αλλάζουν, ενώ απαραίτητο θα είναι στο μέλλον το Πιστοποιητικό Εκπαιδευτικής Επάρκειας στις εξετάσεις για την πρόσληψή τους στον δημόσιο τομέα.
Έτσι, στο μέλλον οι εκπαιδευτικοί θα καλούνται να αποφασίσουν από την αρχή των σπουδών τους αν θα ακολουθήσουν διοικητική καριέρα ή εκπαιδευτική. Το υπουργείο Παιδείας καλείται να αποφασίσει αν ο νέος κύκλος παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών πρέπει να ενταχθεί στον βασικό κύκλο των προπτυχιακών σπουδών ή σε ανεξάρτητο κύκλο μετά τη λήψη του πτυχίου. Πάντως, θα ιδρυθούν στα πανεπιστήμια Ειδικά Κέντρα που θα προσφέρουν σχετικά μαθήματα, αντίστοιχα με ένα εξάμηνο σπουδών.