Τρίτη, 3 Δεκεμβρίου 2024, 5:18:37 μμ
Πέμπτη, 27 Αυγούστου 2020 22:51

Δεν υπάρχει επιδημία; Υπάρχει πολιτικό ζήτημα

Γράφει ο Τάσος Ναούμης, παιδίατρος, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Είναι πλέον γεγονός, δεν υπάρχει επιδημία κορωνοιού. Μας το αποδεικνύει καθημερινά η συμπεριφορά της κοινωνίας, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό 1) Διαδηλωτές σε Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και Βέλγιο βροντοφωνάζουν ότι δεν υπάρχει επιδημία ( Καθημερινή 18-8-20) και όπως είναι γνωστό, ο σοφός λαός που γνωρίζει τα πάντα, έχει πάντα δίκαιο 2) αυτό επιβεβαιώνει η συμπεριφορά της νεολαίας που γεμίζει ασφυκτικά τα μπαρ στα τουριστικά κέντρα ανά την υφήλιο 3) αυτό δείχνει η συμπεριφορά των Ελλήνων σε λαϊκές αγορές, σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ που είτε δεν τηρούν αποστάσεις είτε δεν φοράνε μάσκες 4) αυτό αποδεικνύει η στάση των πιστών που δεν φορούν μάσκες στις εκκλησίες 5) αυτό φανερώνουν τα γκαρσόνια στις καφετερίες και στα εστιατόρια καθώς και οι υπάλληλοι στα μαγαζιά που αντί για μάσκα (που προστατεύει) φορούν κάτι διαφανείς προσωπίδες που δεν προστατεύουν κανένα 6) αυτό αποδεικνύουν και όλοι αυτοί που φορούν την μάσκα αλλά με λάθος τρόπο. Σαν μούσι κάτω από το σαγόνι, σαν γυαλιά ηλίου στο μέτωπο, σαν σκουλαρίκι που κρέμεται στο αυτί.

Οι περισσότεροι την φορούν με την μύτη ελεύθερη στον καθαρό αέρα 6) αυτό αποκαλύπτει η ενοχλημένη αντίδραση των ασθενών όταν αναγκάζονται να φορέσουν μάσκα στα ιατρεία 7) αυτό αποδεικνύει ο πρωθυπουργός της χώρας και οι υπουργοί του που άλλοτε τους δείχνουν οι τηλεοπτικές κάμερες να φορούν μάσκα και άλλοτε να μην φορούν μάσκα 8) αυτό αποδεικνύουν οι τοπικές αρχές του Κιλκίς που στην γιορτή της μεταμορφώσεως του Σωτήρος παραβρέθηκαν στην Μητρόπολη χωρίς μάσκα (με μοναδική εξαίρεση- και προς τιμήν του - τον γιατρό και βουλευτή Γιώργο Φρεγγίδη 9) αυτό φαίνεται και από τους ανθρώπους που συμμετέχουν κατά εκατοντάδες σε γάμους, βαπτίσεις και κηδείες, σε συνθήκες απόλυτου συνωστισμού, κάνοντας θερμές χειραψίες σφιχτές αγκαλιές και μοιράζοντας φιλιά και φυσικά χωρίς χρήση μάσκας 10) αυτό δείχνει η γεμάτη απορία ερώτηση που ακούω συχνά από τους πελάτες μου: ‘’καλά και εσύ πιστεύεις όλες αυτές τις υπερβολές που λέγονται για τον κορονοιό’’;
Πολλοί συμπολίτες μας πιστεύουν ακράδαντα ότι με το πρόσχημα μιας δήθεν επιδημίας, κάποιοι αόρατοι εχθροί κατάφεραν να μας επιβάλουν περιοριστικά μέτρα με σκοπό να συρρικνωθεί η ελευθερία μας και να περιοριστούν τα πολιτικά μας δικαιώματα. Ότι θέλουν να μας αναγκάσουν να κάνουμε άχρηστα και επικίνδυνα εμβόλια για να κερδοσκοπήσουν οι φαρμακοβιομηχανίες εις βάρος της υγείας μας. Ότι ο Bill Gates σκοπεύει να βάλει μικροτσίπ στα κορωνοεμβόλια για να παρακολουθεί την ιδιωτική μας ζωή. Ότι η αντίθρησκη ελληνική κυβέρνηση πολεμά την ορθοδοξία επειδή έκλεισε τους Ναούς, απαγόρευσε τις καμπάνες την Μεγάλη Παρασκευή και απαγόρευσε τις λιτανείες τον Δεκαπενταύγουστο. Ότι η επιδημία δεν σκοτώνει. Ή εάν σκοτώνει δεν προκαλεί περισσότερους θανάτους από την γρίπη. Ότι οι αριθμοί των νέκρων είναι υπερβολικοί και εκτος πραγματικοτητος. Ότι δεν έχουν ούτε έναν γνωστό που να πέθανε από την αρρώστια άρα η αρρώστια δεν προκαλεί θανάτους. Ότι όλοι έχουν μια γνωστή νοσοκόμα που δουλεύει σε νοσοκομείο που τους διαβεβαίωσε ότι οι γιατροί γράφουν ως διάγνωση θανάτου τον κορονοιό για να έχουν οι πεθαμένοι δικαίωμα... σε δωρεάν κηδεία. Ότι δεν είδαν να πέφτουν άνθρωποι άρρωστοι στους δρόμους άρα δεν υπάρχει επιδημία. Ότι δεν υπάρχει πανδημία αλλά μια απλή επιδημία. Ότι δεν θα πρέπει τα παιδιά τους να φορέσουν μάσκα στο σχολείο. Και φυσικά αρνούνται (ήδη από τον Απρίλιο) να κάνουν το εμβόλιο του οποίου τα χαρακτηριστικά ακόμη αγνοούνε.
Οι άνθρωποι που πιστεύουν όλα αυτά, δεν αποτελούν γραφικές εξαιρέσεις. Η συνωμοσιολογία έχει γίνει κυρίαρχο ρεύμα. Έχει ως συνέπεια το να αρνούνται οι πολίτες την υγειονομική πραγματικότητα, έχει ως παρενέργεια την άρνηση των πολιτών να συμμορφωθούν με τις υποδείξεις και έχει ως αναμενόμενο αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των μέτρων που εξαγγέλλονται κατά της επιδημίας.
Το θέμα ξεπερνάει τον τομέα της δημόσιας υγείας. Η επιδημία αποκαλύπτει ένα εξόχως πολιτικό πρόβλημα. Μεγάλο ποσοστό Ελλήνων ζει και συμπεριφέρεται σαν να ζει σε έναν δικό του ξεχωριστό κόσμο, χωρίς καμία επαφή με την πραγματικότητα, οι περισσότεροι μάλιστα ομολογούν ότι αρνούνται να ακούσουν ειδήσεις γιατί (όπως ισχυρίζονται) αγχώνονται από τα ψέματα που λένε οι δημοσιογράφοι.
Άνθρωποι που δεν μπορούν να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν τα στοιχειώδη ζητήματα που προκύπτουν από μια επιδημία, πώς θέλουμε να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν σύνθετα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα; Πως θέλουμε, για παράδειγμα, να έχουν τεκμηριωμένη άποψη για το εάν η κρίση έφερε τα μνημόνια ή εάν τα μνημόνια έφεραν την κρίση; για το εάν θα έπρεπε να πτωχεύσουμε; για το εάν θα ζούσαμε καλύτερα επιστρέφοντας στην δραχμή ή να αποφασίσουν για την έξοδο ή την παραμονή της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
Άνθρωποι που είναι ανίκανοι να αναλύσουν και να κατανοήσουν ακόμη και απλές πληροφορίες, πολίτες που αδυνατούν να αξιολογήσουν στοιχεία προφανέστατα (όπως πχ τον μεγάλο αριθμό των νεκρών της επιδημίας) δυστυχώς έχουν δικαίωμα να ψηφίζουν, επηρεάζοντας με τις επιλογές τους την οικονομική και πολιτική πορεία της χώρας.
Η Δημοκρατία (δυτικού τύπου) αν και είναι το καλύτερο από τα προτεινόμενα πολιτικά συστήματα, έχει τα παράδοξα έχει και τα μειονεκτήματά της.