Παρασκευή, 23 Ιουλίου 2010 17:33
Κώστας Πινέλης : Βολές κατα ριπάς
Μας πήραν και τον Καραγκιόζη οι Τούρκοι; Με απόφαση της Ουνέσκο. Όχι που θα μας τον άφηναν. Εδώ μας πήραν το μισό Αιγαίο και μάλιστα με τις ευλογίες μας και ας μην το λέμε. Και για συνεκμετάλλευση του υπόγειου πλούτου υπό την αιγίδα των Αμερικάνων.
Π
Και είναι το μοναδικό που μας πήραν; Οι Αλβανοί κατοχύρωσαν το πολυφωνικό τραγούδι. Τα Σκόπια, ως πόλη κέρδισαν, την εγκατάσταση του παρατηρητηρίου αρχιτεκτονικής παράδοσης, από το 1965 επί ενιαίας Γιουγκοσλαβίας του Τίτο. Εμείς, ας πούμε, δεν είχαμε τέτοια παράδοση σε Καστοριά, Σιάτιστα, Γουμένισσα κ.λ.π. να το διεκδικήσουμε.
Π
Αλλά το φοβερότερο και συγκλονιστικότερο, ιδιαίτερα για εμάς τους Ανατολικορωμυλιώτες, είναι το ότι, οι Βούλγαροι κατοχύρωσαν τα Αναστενάρια με το όνομα «Νεστενάρσκι». Μάλιστα. Ένα κατ’ εξοχή αρχαιοελληνικό, Διονυσιακό δρώμενο.
Π
Οι Θράκες εγκαταστάθηκαν στην περιοχή περί το 2.000 π.χ. λάτρευαν τους ίδιους Θεούς με τους Έλληνες (δείγμα της ίδιας καταγωγής). Όλοι οι αρχαίοι ιστορικοί συμφωνούν ότι η Θρησκεία και η μουσική δόθηκαν στους Έλληνες από τους Θράκες και ότι η λέξη Θρησκεία προέρχεται από το Θράκια.
Π
Τα Αναστενάρια ήταν ένα λαϊκό δρώμενο της Διονυσιακής και Ορφικής λατρείας, που με το πέρασμα των χρόνων, όταν τα Θρακικά φύλλα ασπάστηκαν τον Χριστιανισμό, μετεξελίχθηκε και διεξάγεται με την τελετουργία που ξέρουμε σήμερα.
Π
Έρχονται λοιπόν οι Βούλγαροι, που εμφανίζονται στη σκηνή της ιστορίας γύρω στις αρχές του 5ου μ.Χ. αιώνα, μάλλον Τουρανικής καταγωγής, συγγενής, με τους Ούννους, και διεκδικούν και κατοχυρώνουν ένα λαϊκό δρώμενο, τα Αναστενάρια, που και οι πιο σημαντικοί εθνολόγοι και λαογράφοι τους, παραδέχονται ότι είναι αρχαίο διονυσιακό δρώμενο που το πήραν από τους Θράκες. Εξ άλλου, εμείς οι Αναστενάρηδες που έχουμε πάει στον τόπο καταγωγής των προγόνων μας και έχουμε κάνει εκεί το έθιμό μας, έχουμε συζητήσει με τους Βούλγαρους που εγκαταστάθηκαν στα χωριά μας , οι οποίοι παραδέχονται ότι πήραν το έθιμο από τους Θρακιώτες κατοίκους της περιοχής.
Π
Και αυτό γίνεται, γιατί, το Υπουργείο Πολιτισμού, υπό την ηγεσία των Υπουργών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, παίζει,,,την φλογέρα του. Ασχολείται με τον πολιτισμό που προσφέρεται για τουριστική αξιοποίηση και ατραξιόν για να αποφέρει κέρδη. Και επιτίθεται και στο ΠΑΜΕ γιατί, τάχα, με τι κινητοποιήσεις πλήττει τον τουρισμό…
Π
Όχι δεν είμαστε εθνικιστές και σωβινιστές. Μακριά από εμάς αυτό. Εξ άλλου είναι λογικό σε ένα χώρο, όπως τα Βαλκάνια, να υπάρχουν κοινά ήθη και έθιμα, λαική πίστη, παραδόσεις, πώς να το κάνουμε. Όμως πρέπει να ξεκαθαρίζεται και να σηματοδοτείται η αρχική τους προέλευση. Γιατί η ιστορία μπορεί να κάνει λάθος, αλλά η λαογραφία δεν κάνει. Ο Έλληνας είναι Έλληνας, ο Τούρκος, είναι Τούρκος, ο Βούλγαρος είναι Βούλγαρος για τα ήθη και έθιμα, για τα λαϊκά δρώμενα που κάνει, αλλά κυρίως με τον τρόπο που τα κάνει.
Π
Και επειδή σχίζονται για τον τουρισμό, ας ενδιαφερθούν για τους εργαζόμενους στην Ακρόπολη που είναι απλήρωτοι και για τους εργαζόμενους σε ξενοδοχεία και κρουαζιερόπλοια που δουλεύουν σε συνθήκες γαλέρας, ανασφάλιστοι κ.λ.π.
Π
Χιλιάδες Βρετανοί τουρίστες, έμειναν αμανάτι σε Ελλάδα και Τουρκία, γιατί φαλίρισε τουριστική εταιρεία στην Αγγλία. Και όχι μόνο. Χιλιάδες θέσεις κλεισμένες σε τουριστικά θέρετρα της χώρας μας από την εν λόγω εταιρεία, χάθηκαν. Το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ φταίνε που κάνουν κινητοποιήσεις και πλήττουν τον τουρισμό…
Π
Άδικα και σκληρά, λέει τα μέτρα, αλλά αναγκαία… ψήφισαν, λέει, με μισή καρδιά… και η άλλη μισή που βρίσκονταν; Στην Κίνα; (που λέει και το γνωστό ποίημα του μεγάλου Τούρκου ποιητή-κομμουνιστή Ναζίμ Χικμέτ).
Π
Πρέπει να υποθέσουμε ότι, η άλλη μισή καρδιά ήταν εναντίον του Μνημονίου και των Ασφα-ληστρικών Νομοσχεδίων.
Π
Και γιατί δε ψήφισαν με την άλλη μισή καρδιά που ήταν εναντίον των αντιλαϊκών ρυθμίσεων και ψήφισαν με τη μισή που ήταν υπέρ; Ζητείται απάντηση. (Εμείς τη ξέρουμε…). Έχουν , λέει, επιχειρήματα…
Π
Πλάκα έχουν…( το λ προφέρεται παχύ με τη Σαλονικιώτικη προφορά).
Π
200 κανονιστικές πράξεις, 70 διατάγματα και 20 νομοθετήματα χρειάζονται για να εφαρμοστούν τα αντιλαϊκά νομοσχέδια. Αυτό για όσους ισχυρίζονται ότι το ασφαλιστικό δεν είναι τίποτε, για να έχουν μαχανά.
Π
Μια ζωή εκβιαστικά διλήμματα. Για να σώσουμε την Ελλάδα. Ή κάνουμε αυτό ή χάνεται η πατρίδα. Πιο κυνικός, βίαιος και ακραίος φασισμός δεν υπάρχει.
Π
Όταν λέμε «λαϊκά στρώματα», εννοούμε τους εργαζόμενους, τη μικρομεσαία αγροτιά και τους μικρομεσαίους επαγγελματίες, εμπόρους και βιοτέχνες.
Π
Όταν δεν έχουν λεφτά τα λαϊκά στρώματα, δεν έχουν δουλειά τα μαγαζιά και οι λαϊκές.
Π
«Ο θάνατος του εμποράκου» που λέει και γνωστό θεατρικό έργο.
Π
Τα ξεπουλάνε όλα. Αγροτική Τράπεζα, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Που έχουν και υποθήκες για δάνεια που έχουν χορηγήσει για απόκτηση κατοικίας κ.λ.π. σε αγρότες και εργαζόμενους.
Π
Οι Δήμοι είναι στα πρόθυρα οικονομικής κατάρρευσης λένε οι εκπρόσωποι της ΚΕΔΚΕ. Την ίδια στιγμή οι υποψήφιοι Δήμαρχοι τάζουν στον κόσμο «λαγούς με πετραχήλια».
Π
Πλάκα έχουν…( το λ προφέρεται παχύ με τη Σαλονικιώτικη προφορά).
Π
Δε παράγουμε τίποτε, λένε. Πλάκα έχουν…( το λ προφέρεται παχύ με τη Σαλονικιώτικη προφορά). Τι να παράγουμε αφού κατ’ εντολή της ΕΕ, για να κερδίζει πιο πολλά το κεφάλαιο, τα έχουν διαλύσει όλα;
Π
Έδειξαν και ξανάδειξαν την επέτειο για τη «σφαγή της Σρεμπρένιτσα». Που όπως και οι επιτροπές που έστειλαν οι ιμπεριαλιστές, μιλάνε για κατασκευασμένο γεγονός με μεταφορά νεκρών από άλλες περιοχές. Για όσα έκαναν οι Κροάτες σε βάρος των Σέρβων της Κροατίας, οι Βόσνιοι Μουσουλμάνοι ενάντια στους Σέρβους της Βοσνίας, οι Ουτσεκάδες ενάντια στους Σέρβους του Κοσσόβου και οι Αμερικάνοι και Νατοϊκοί δολοφόνοι ενάντια σε ολόκληρο το Σερβικό λαό, βούβα…
Π
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ έχει ενοχές, ή θέλει να δικαιολογήσει γιατί παραχώρησε το 1999 σύνορα, λιμάνια, εναέριο χώρο για να δολοφονούν οι φονιάδες των λαών το φίλο Σερβικό λαό, να καταστρέφουν μνημεία του πολιτισμού του, ιστορικές εκκλησίες και μοναστήρια κ.λ.π.
Π
Και δεν μπόρεσαν να απαντήσουν οι φονιάδες των λαών, σε όσα συγκλονιστικά κατήγγειλε ο Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς στην απολογία του στο «Διεθνές Δικαστήριο». Ο οποίος κατέληξε την απολογία του λέγοντας: «Νοιώθω ηθικά νικητής και είμαι ελεύθερος».
Π
Πόρος. Συμπόσιο Σύμης: Σανδάλια (αρχαιοελληνικού στυλ που είναι και της μόδας), φλιπ – φλόπς και χα,χα,χα και χου, χου, χου, από την ηγετική ομάδα της «Σοσιαλιστικής διεθνούς»… τη στιγμή που οι εργαζόμενοι στην ΕΕ στενάζουν…
Π
Όσο αυτοί συνεχίζουν να γκρεμίζουν τη ζωή μας το δικό μας χρέος είναι η αντίσταση! Όσο στη συμμετοχή στις απεργίες και στις συγκεντρώσεις είναι αυτή των προηγουμένων κινητοποιήσεων, τότε δεν υπάρχει ελπίδα. Θα μας πάρουν και τα …εσώρουχα…