Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου 2024, 9:55:12 μμ
Τρίτη, 27 Νοεμβρίου 2018 23:07

H Παιδεία ως εργαλείο της πολιτικής και των πολιτικών

Toυ Δημήτρη Ιωαννίδη.

Αφορμή για την ανάλυση αυτής της σχέσης - Παιδείας και Πολιτικής-μου έδωσε το δημοσίευμα της καθ ημάς εφημερίδας ΕΙΔΗΣΕΙΣ-ΠΡΩΙΝΗ του Κιλκίς για το Γυμνάσιο- Λύκειο Χέρσου και την απουσία Μαθηματικού από την αρχή της χρονιάς. Δυστυχώς για τους Κυβερνώντες- τους πρώτους διδάξαντες τις καταλήψεις- έρχονται σιγά- σιγά μπροστά τους οι ανευθυνότητες του παρελθόντος Και θα μου πείτε πως πάντα, όλες οι Κυβερνήσεις, είχαν στις προτεραιότητές τους τον έλεγχο και τη χειραγώγηση της Παιδείας με μοχλό πίεσης τον εκάστοτε υπουργό.


Ο σημερινός υπουργός, ο κ. Καθηγητής, με τις ιδεοληψίες και τις άστοχες παρεμβάσεις και τις παραλείψεις του διεκδικεί τον τίτλο του χειρότερου υπουργού των τελευταίων ετών, συνεπικουρούμενος και από τα διορισμένα στελέχη του σ όλες τις Βαθμίδες της Εκπαίδευσης.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς- για να αρχίσουμε από τον τόπο μας- βγήκαν οι Προϊστάμενοι Πρωτοβάθμιας και Β/θμιας Εκπ/σης του νομού μας- δεν τους γνωρίζω προσωπικά και δεν αμφισβητώ την αξιοσύνη τους-και με βαρύγδουπες δηλώσεις και καταχωρήσεις στον ημερήσιο τύπο του νομού, ανακοίνωναν πως «για πρώτη φορά εκπαιδευτικοί και βιβλία με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ήταν στη θέση τους». Προφανώς από άγνοια ή υπερβάλλοντα ζήλο για να μην υποθέσω και κάποιους άλλους παράγοντες που πιθανώς οδήγησαν στις βιαστικές ανακοινώσεις .
Που είναι, Κύριοι Προϊστάμενοι, οι καθηγητές του Χέρσου και οι άλλοι 4000 που λείπουν από τα σχολεία, αλλά, και οι 4500 που λείπουν από την Ειδική Αγωγή σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας; Και, γιατί αναγκάζονται, αναγκάζουμε θα έλεγα τους μαθητές να προβαίνουν σε κινήσεις- τόσο αγαπητές άλλοτε στους κυβερνώντες- ελπίζω όχι και σε εσάς-, τις καταλείψεις , που είναι εξαιρετικά δυσάρεστες για τις οικογένειές τους και καταστροφικές για τους ίδιους. Γιατί δεν φροντίσατε να αποφευχθούν οι τέτοιου είδους συγκρούσεις που τραυματίζουν τις παιδικές ψυχές, προβληματίζουν τους γονείς για το που οδηγείται η εκπ/ση των παιδιών τους και τέλος, αποσυντονίζουν το όλο έργο των συναδέλφων σας.
Δεν προσπαθώ να αποδώσω προσωπικές ευθύνες, κ. Προϊστάμενε της Β/θμιας, αλλά, κάποιος φταίει, από τους παροικούντες στην Ιερουσαλήμ, που δεν έχουν στο Χέρσο το Μαθηματικό τους και όπου αλλού στερούνται οι μαθητές τους καθηγητές και δασκάλους τους. Και πρώτος υπεύθυνος είναι ο υπουργός Παιδείας ο οποίος με την αλλοπρόσαλλη και ιδεοληπτική περί παιδείας αντίληψή του, διέλυσε τα ελληνικά πανεπιστήμια καταστώντας τα από κυψέλες διακίνησης ιδεών και πολιτισμού σε «άντρα» διακίνησης ναρκωτικών και πάσης φύσεως ανομιών (καταστροφές, κλοπές, ναρκωτικά, βιασμοί) και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς.
Εύγε κύριε υπουργέ!! Η εργαλειοποίηση της Παιδείας είναι στις προτεραιότητές σας πιστεύοντας ότι έτσι θα ελέγξετε και τους αυριανούς πολίτες αυτής της ταλαίπωρης, εξ αιτίας των πολιτικών- όλων των πολιτικών που κυβέρνησαν τελευταία τον τόπο -, χώρας. Πρέπει να ξέρετε όμως- και το ξέρετε- ότι όσοι προσπάθησαν τους γύρισε μπούμεραγκ (δεν θα ήθελα να παραθέσω παραδείγματα για να μη γίνουν αυθαίρετοι συνειρμοί ).
Για να επανέλθουμε από εκεί που ξεκινήσαμε, θα ήθελα να παρακαλέσω ως εκπαιδευτικός που για 40 περίπου χρόνια υπηρέτησα την εκπαίδευση και το συνδικαλισμό της, να φροντίσετε να τακτοποιήσετε το θέμα του Χέρσου ( χωριού μου) ώστε να επιστρέψουν οι μαθητές φυσιολογικά στο σχολείο τους και οι γονείς να απαλλαγούν από το άγχος της αβεβαιότητας, αλλά, και Εσείς θα έχετε ήσυχη τη συνείδησή σας ότι επιτελέσατε το καθήκον σας που τόσο απλόχερα σας εμπιστεύτηκε η Ελληνική Πολιτεία.