Ο συγγραφέας, δάσκαλος, Κώστας Ανθόπουλος κατάγεται από τον Άγιο Μάρκο Κιλκίς. Ο πατέρας του δάσκαλος κι αυτός υπηρέτησε σε σχολεία του νομού Κιλκίς και ως Προϊστάμενος Εκπαίδευσης και Σχολικός Σύμβουλος σε σχολεία της Θεσσαλονίκης. Ο συγγραφέας υπηρετεί τα τελευταία χρόνια ως διευθυντής δημοτικού σχολείου στη Θεσσαλονίκη. Ασχολείται συστηματικά με τον συνδικαλισμό, με την προώθηση πολιτικών Παιδείας, μέσα από ενεργό πολιτική δράση, και έχει αρθρογραφήσει και αρθρογραφεί στον Τύπο, ενώ έχει συγγράψει πλειάδα βιβλίων, για θέματα Παιδείας, σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς και με άλλα στελέχη εκπαίδευσης.
Το πρόσφατό του πόνημα, στο οποίο αναφερόμαστε, αποτελεί μια ενιαία και οργανωτική παρουσίαση άρθρων που έχει δημοσιεύσει στον Τύπο και προσεγγίζει με ιδιαίτερη θεωρητική ανάλυση και προτείνει στοχευμένες λύσεις για όλα τα «καυτά» προβλήματα και τους οραματισμούς μιας φιλελεύθερης δημοκρατικής παιδείας, λαμβάνοντας σαν βάση την υποβάθμιση που υπέστη η παιδεία μας στα χρόνια της οικονομικής κρίση των μνημονίων από το 2010 και μετά. Όπως αναφέρει στο βιβλίο του εκεί που η παιδεία μας βρισκόταν στο μεταίχμιο της ποιοτικής και τεχνολογικής αναβάθμισης (νέες μορφές διδασκαλίας, αντικατάσταση μέρους των βιβλίων με Η/Υ, διαδραστικοί πίνακες, διαρκής επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.λπ.) απότομα υποβαθμίστηκε οργανωτικά και ποιοτικά.
Ο συγγραφέας αναφέρεται στους κρίσιμους τομείς του εκπαιδευτικού ζητήματος στην πατρίδα μας. Για κάθε θέμα παρουσιάζει αναλυτικά το πρόβλημα, τις διεθνείς επικρατούσες τάσεις, την λανθασμένη ελληνική πολιτική και το πιο σημαντικό προτείνει διαδικασίες για αναβάθμιση των πολιτικών σε όλα τα θέματα, ώστε η ελληνική εκπαίδευση να αναβαθμιστεί γρήγορα και να φθάσει στο επίπεδο των προηγμένων χωρών.
Αναλύει, κρίνει και προτείνει στους βασικούς τομείς της ελληνικής εκπαίδευσης, όπως : Θέματα οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης, παιδεία-δημοκρατία και εθνικά θέματα, ο σύγχρονος εκπαιδευτικός, η επιμόρφωσή του και οι επιλογές στελεχών. Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σύγχρονα προβλήματα του σχολείου. Η κρίσιμη θέση του εκπαιδευτικού συνδικαλισμού και η εκπαιδευτική πολιτική. Επίσης θίγει θέματα όπως η σχολική γνώση, τα αναλυτικά προγράμματα, η διαπολιτισμική εκπαίδευση, θέματα ΑΜΕΑ, αξιακός προσανατολισμός της εκπαίδευσης κ.λπ.
Από τα παραπάνω καταφαίνεται ότι το βιβλίο αυτό στοχεύει στην ποιοτική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού, διότι ο εκπαιδευτικός πέρα από τις παιδαγωγικές γνώσεις πρέπει να έχει και σύγχρονή άποψη για τα καθημερινά προβλήματα της εκπαίδευσης των παιδιών μας, ώστε να είναι σε θέση να ανασυνθέτει και να εφαρμόζει προχωρημένες τεχνικές εκπαίδευσης. Πέρα από τη βοήθεια στον κάθε εκπαιδευτικό, θεωρούμε ότι το παρόν βιβλίο είναι ένας κωδικοποιημένος σύγχρονος οδηγός για κάθε σημερινό αλλά και μελλοντικό στέλεχος της εκπαίδευσης, διότι θίγει και προτείνει αποτελεσματικές προτάσεις σε όλα τα θέματα της εκπαίδευσης. Με την εμπειρία μου, ως παλιό στέλεχος εκπαίδευσης, θεωρώ ότι το βιβλίο αυτό αποτελεί επίσης και για τις επιτροπές αξιολόγησης των στελεχών εκπαίδευσης μια «τράπεζα θεμάτων» για την διακρίβωση των γνώσεων αυτών σε όλα τα θέματα παιδείας.
Το βιβλίο είναι γραμμένο σε μια κατανοητή γλώσσα και το διακρίνει μια απλή οργανωτική δομή που το καθιστά εύληπτο και ευανάγνωστο.
Συγχαίρω τον αγαπητό φίλο και συνάδελφο Κώστα Ανθόπουλο για την τόσο πολύτιμη προσφορά του στην ελληνική εκπαίδευση και εύχομαι το βιβλίο να είναι καλοτάξιδο.