Εμείς οι σύγχρονοι Έλληνες μπορούμε να βελτιώσουμε τις δεξιότητές μας στην ελληνική γλώσσα, διαβάζοντας κείμενα σημαντικών συγγραφέων είτε πρόκειται για λογοτεχνικά τους έργα είτε ακόμα και για άρθρα τους σε εφημερίδες. Επίσης, καλό θα είναι να μην χρησιμοποιούμε greekglish, γιατί είναι αυτονόητο ότι μας απομακρυνθούν από την ορθή χρήση της γλώσσας μας, με αποτέλεσμα να την ξεχνάμε.
Πολλές φορές είναι χρήσιμη η διόρθωση από τα πολύ εξελιγμένα πλέον συστήματα των ηλεκτρονικών υπολογιστών, όμως δεν θα πρέπει να βασιζόμαστε πάνω σε αυτά, γιατί δεν είναι απολύτως αλάνθαστα.
Είναι σίγουρα καλό, να γνωρίζουμε και να μελετάμε αρχαία κείμενα, γιατί αυτό θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε καλύτερα την ετυμολογία αλλά και το σύνολο της σύγχρονης γλώσσας μας.
Είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος της ορθόδοξης εκκλησίας στην διάδοση της ελληνικής γλώσσας, γιατί τα ιερά της κείμενα είναι γραμμένα στα ελληνικά, στα οποία αναπόφευκτα διαβάζονται και από άλλους λαούς.
Επίσης, οι ιεραπόστολοι μας, είναι και όχημα διάδοσής της ελληνικής γλώσσας σε όλο τον κόσμο, εκπαιδεύοντας και πολλούς νεαρούς μαθητές.
Στην καθημερινότητα μας, χρησιμοποιώντας σωστά την γλώσσα μας στις παρέες μας, ακόμα και αν σ’ αυτές συμμετέχουν παιδιά που δεν γνωρίζουν καλά τα ελληνικά, γινόμαστε «δάσκαλοι» και διαδίδουμε σωστά την γλώσσα μας, άθελά μας.
Φυσικό επόμενο είναι, όταν κάποιος ξένος μάθει ελληνικά, έρχεται πιο κοντά στον πολιτισμό μας και αγαπάει περισσότερο την Ελλάδα και τους Έλληνες και αυτό είναι κίνητρο για να σπουδάσει στα ελληνικά, αλλά και να βρεθεί ως τουρίστας στην χώρα μας.
Εάν οι Έλληνες συνεχίσουμε να καλλιεργούμε την γλώσσα μας και να αναπτύσσουμε αξιόλογο πολιτισμό, βασιζόμενοι στον ήδη θαυμαστό αρχαίο πολιτισμό μας, και επίσης, εξελίσσοντας τις υπάρχουσες επιστήμες, γινόμαστε με αυτό τον τρόπο και φάρος διάδοσης της ελληνικής γλώσσας.
Το κείμενο γράφτηκε από τον μαθητή της Στ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Κιλκίς Θεόδωρο Καρασαββίδη στο πλαίσιο του προγράμματος «Ματιά στο ’21» που υλοποιείται στο Σχολείο. Θα ακολουθήσουν και άλλα κείμενα με ανάλογο περιεχόμενο.