Στα αξιοσημείωτα ότι ο κ. Τζιτζικώστας στην ομιλία του άφησε σαφείς αιχμές κατά όσων για μικροπολιτικές ή όποιες άλλες σκοπιμότητες προβάλλουν προσκόμματα στην ολοκλήρωση και του τμήματος Νέας Σάντας-Κόμβος Ασσήρου που καρκινοβατεί από τον Μάιο του 2011.
Το παραδοθέν τμήμα του αυτοκινητόδρομου από το Κιλκίς έως τον κόμβο Μαυρονερίου σε νέα χάραξη έχει μήκος 5,5 χιλιομέτρων, δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, νέα τύπου στηθαία, ανισόπεδους και ισόπεδους κόμβους, πολλά τεχνικά έργα και χρηματοδοτήθηκε από δυο ΕΣΠΑ (εντάχθηκε στο δεύτερο και αφού έγινε "γέφυρα" ολοκληρώθηκε το τρέχον τρίτο ΕΣΠΑ) με 20,5 εκατ. ευρώ.
«Πρόκειται για ένα, πραγματικά κομβικό, συγκοινωνιακό έργο που υλοποιήσαμε, στο οποίο δεν έλειψαν τα προβλήματα. Χρειάστηκε για ακόμα μία φορά να ξεμπλέξουμε ένα απίστευτο κουβάρι εμποδίων, γραφειοκρατικών εκκρεμοτήτων και εμπλοκών, για να καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε την κατασκευή του έργου. Όμως σε κανένα σημείο, ούτε για ένα λεπτό, δεν το βάλαμε κάτω», δήλωσε ο κ.Τζιτζικώστας.
Σημειώνουμε ότι ο αρχικός ανάδοχος εγκατέλειψε το έργο λόγω αδυναμίας του να το ολοκληρώσει, το έργο ανατέθηκε σε νέο εργολάβο αφού νωρίτερα (αρχές 2014) χρειάστηκε πράξη υπουργικού συμβουλίου για να επιταχυνθεί η διαδικασία της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης.
Ο κ. Τζιτζικώστας στη σημείο αυτό εξήρε ως καθοριστική τη συμβολή του βουλευτή Γιώργου Γεωργαντά στην προσπάθεια υπέρβασης των κατά καιρούς αναφυέντων προσκομμάτων ώστε να καταστεί δυνατή η συνέχιση των εργασιών.
Αναφορά έκανε ο κ. Τζιτζικώστας και σε έργα που υλοποιεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο Κιλκίς, όπως:
-Χρηματοδότηση των δομών κοινωνικής πρόνοιας και ιατρικών υπηρεσιών με 2,8 εκ. ευρώ.
-Κατασκευή υποδομών για δίκτυα επεξεργασίας λυμάτων με 4,2 εκ. ευρώ.
-Δημοπράτηση μέσα στο 2019 παρεμβάσεων άνω του 1 εκ. ευρώ για την αντιπλημμυρική προστασία, τη διαμόρφωση του παραλίμνιου οικισμού και την τουριστική ανάπτυξη της λίμνης Δοϊράνης.
-Σύνδεση της πόλης του Κιλκίς με το δίκτυο του φυσικού αερίου.
-Σημαντικά έργα συντήρησης του οδικού δικτύου, αντιπλημμυρικά, αρδευτικά, ύδρευσης.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι η Πολιτεία οφείλει να εμπιστευτεί και να ενισχύσει το ρόλο της Περιφερειακής Διοίκησης, τόσο στα θέματα καθημερινότητας, όσο και στα αναπτυξιακά ζητήματα, σημειώνοντας ότι «η νέα Είσοδος Κιλκίς, πέρα από τη σπουδαία συγκοινωνιακή αναβάθμιση, πέρα από το γεγονός ότι κάνει καλύτερη την καθημερινότητα και τις μετακινήσεις όλων των συμπολιτών μας, αποτελεί και τον πιο ισχυρό συμβολισμό ότι ο τόπος μας αλλάζει, ότι προχωράμε μπροστά, ότι κάνουμε σταθερά βήματα στο μέλλον, ότι ανοίγουμε νέους δρόμους στην επιχειρηματικότητα, στις νέες επενδύσεις, στον αγροτικό τομέα και τον τουρισμό, στην ιδιωτική πρωτοβουλία, στην παραγωγή πλούτου στον τόπο μας. Ανοίγουμε νέους δρόμους που δίνουν προοπτική στους συμπολίτες μας και οδηγούν με σιγουριά σε μια καλύτερη ζωή για εμάς και τα παιδιά μας».
Στην τελετή παράδοσης της νέας εισόδου Κιλκίς στην κυκλοφορία έδωσαν το παρών ο Αντιπεριφερειάρχης Κιλκίς Ανδρέας Βεργίδης και οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Παύλος Θωμαΐδης, Μιχαλία Καραμισάκη και Κώστας Γιαννόπουλος.
Η τελετή των εγκαινίων έγινε χοροστατούντος του Μητροπολίτη Πολυανής και Κιλκισίου κ. Εμμανουήλ, παρουσία του Βουλευτή Κιλκίς Γιώργου Γεωργαντά, του Δημάρχου Κιλκίς Δημήτρη Σισμανίδη, του Δημάρχου Παιονίας Χρήστου Γκουντενούδη, του πρώην Υφυπουργού και Προέδρου της «Αγροδιατροφικής Σύμπραξης» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Κώστα Κιλτίδη, εκπροσώπων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και άλλων.
Χαιρετισμός του Ανδρέα Βεργίδη
Ο Αντιπεριφερειάρχης Ανδρέας Βεργίδης στον και ενημερωτικού χαρακτήρα χαιρετισμό του είπε τα εξής:
Είναι μία σημαντική μέρα η σημερινή. Με μεγάλη χαρά και ακόμη μεγαλύτερη ικανοποίηση παραδίδουμε σήμερα στην κυκλοφορία το δρόμο που συνδέει τον κόμβο του Μαυρονερίου με την είσοδο της πόλης του Κιλκίς και αποτελεί ένα τμήμα του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Κιλκίς – Δοϊράνης.
Εφεξής οι πολίτες θα έχουν την δυνατότητα να μετακινούνται με ασφάλεια, άνεση και με μια λογική ταχύτητα με μέσο όριο τα 80 με 90 χιλιόμετρα σε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο που διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και παράλληλα έχει την απαραίτητη θωράκιση που καλύπτεται από διαχωριστικό στηθαίο.
Με το έργο αυτό η οδός προάγεται σε ταχείας κυκλοφορίας με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφαλή μετακίνηση και την εκμηδένιση των αποστάσεων με το κέντρο της Θεσσαλονίκης και την ταχεία εξίσου διακίνηση εμπορευματικών και άλλων οχημάτων στις βιομηχανικές ζώνες της Νέας Σάντας και του Σταυροχωρίου.
Συμπληρωματικά, οφείλω να πω, για να εξηγηθούν καλύτερα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού έργου και το υψηλό κόστος του σημαντικού αυτού έργου ότι:
- αναμορφώθηκε ο ανισόπεδος κόμβος Μαυρονερίου
- αναβαθμίστηκαν δύο ισόπεδοι κόμβοι, ο ένας στο Λεβεντοχώρι και ο δεύτερος στο σιδηροδρομικό σταθμό της Κρηστώνης σε ανισόπεδους
- βελτιώθηκαν δύο ισόπεδοι κόμβοι στην Κρηστώνη και στο Πολεμικό Μουσείο Κιλκίς
- κατασκευάστηκε μια οδική γέφυρα πάνω από τη σιδηροδρομική γραμμή, μήκους 30 μέτρων, μια πεζογέφυρα, επίσης, με ασανσέρ για άτομα με ειδικές ανάγκες.
Για την εξυπηρέτηση των παρόδιων εγκαταστάσεων κατασκευάστηκε παράπλευρό οδικό δίκτυο εννέα χιλιομέτρων ενώ για λόγους αισθητικής φυτεύθηκαν στα πρανή του δρόμου διάφορα φυτά.
Η ιστορία αυτού του δρόμου ξεδιπλώθηκε με έναν πολυκύμαντο τρόπο. Με αρκετές καθυστερήσεις στο κατασκευαστικό του μέρος από την διαδοχή αναδόχων, η οποία οφείλεται στην οικονομική συγκυρία και τα capital control, που δημιούργησαν προβλήματα στην ανάδοχο εταιρεία, η οποία με συναίνεση της όρισε διάδοχο. Έτσι μεταβήκαμε ομαλά στην υλοποίηση των επί μέρους έργων.
Αφήνοντας πίσω τις όποιες χρονικές αστοχίες, χαιρόμαστε που ολοκληρώθηκε αυτό το έργο, το οποίο εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ επί Νομαρχίας του Ευάγγελου Μπαλάσκα και του πρώην Γ. Γ. της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κ. Τσιότρα. Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ, Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας, με προϋπολογισμό 18.682.361ευρώ – λειτούργησε μάλιστα ως γέφυρα για το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, με τη συνδρομή και στήριξη του Περιφερειάρχη μας, του Απόστολου Τζιτζικώστα ώστε να υλοποιηθεί σύντομα και η κατασκευή του τμήματος Ασσήρου – Νέας Σάντας και να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που υπάρχουν σε ότι αφορά την εξασφάλιση αδρανούς υλικού.
Η αξία της σημερινής σεμνής τελετής παράδοσης του δρόμου Μαυρονερίου – Κιλκίς αποκτά ιδιαίτερο νόημα αν τη συνδυάσουμε με μια επισήμανση που είχε κάνει ένας παλιός Κιλκισιώτης πολιτικός: Οι δρόμοι έλεγε φέρουν την ανάπτυξη και όσο πιο μακριά πάνε, ακόμη και στο πιο απομακρυσμένο χωριό, τόσο περισσότερο ωφελημένος θα είναι ο τόπος μας. Και σε υποδομές και σε συμπληρωματικά έργα.
Εμείς λοιπόν συμφωνώντας με τα λόγια αυτά είμαστε αποφασισμένοι να τρέξουμε την ανάπτυξη όσο γίνεται μακριά μέσα στα όρια της Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς.
Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την ανάδοχο εταιρεία του έργου «ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε.» για την άψογη συνεργασία που είχαμε όλο αυτό το διάστημα καθώς επίσης και όλους τους υπηρεσιακούς και μη παράγοντες που συνετέλεσαν στην κατασκευή και ολοκλήρωση αυτού του έργου.
Γ. Γεωργαντάς: Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής
Ο βουλευτής Γ. Γεωργαντάς προέβη στην ακόλιουθη δήλωση
Με την κατασκευή αυτού του έργου βελτιώνεται και αναβαθμίζεται το τμήμα αυτό της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Κιλκίς και με την ολοκλήρωση του τμήματος Νέας Σάντας- Ασσήρου, μήκους 12,5χλμ, πλέον όλη η οδός θα χαρακτηριστεί ως κλειστός αυτοκινητόδρομος. Η χρησιμότητα αυτών των έργων είναι βέβαιο ότι θα αρχίσει άμεσα να διαφαίνεται και για τους χρήστες της οδού αλλά και την οικονομική ζωή του τόπου μας. Οφείλουμε όλοι μαζί να πράξουμε ό,τι συντελεί στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των Κιλκισιωτών, καθώς αυτό είναι και το μόνο στοίχημα που πρέπει να κερδίσουμε.
Υπάρχει και κάτι ακόμη που οφείλω μια τέτοια στιγμή να θυμίσω σε όλους. Ήταν καθοριστικός ο ρόλος του αείμνηστου Περικλή Κολότσιου με την άψογη συνεργασία του οποίου αλλά και του Απόστολου Τζιτζικώστα και των Περιφερειακών Συμβούλων ξεπερνούσαμε ένα- ένα τα εμπόδια που εμφανίζονταν. Σήμερα τον αισθανόμαστε δίπλα μας.