Τι ανέφεραν για τη συμπρωτεύουσα οι Σταύρος Καλαφάτης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, Νίκος Ταχιάος, Αναστάσιος Τζήκας, Αθανάσιος Λιάγκος και Βασίλης Καφάτος.
Τα έργα που καθυστερούν, αυτά που προχωρούν και το αναπτυξιακό μέλλον της Θεσσαλονίκης ήταν το αντικείμενο συζήτησης του πάνελ «Thessaloniki as an economic hub», που συντόνισε η Μαρία Σαμολαδά στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών που διεξάγεται υπό την αιγίδα της Α.
Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.
«Το νερό μπήκε στο αυλάκι για τα έργα στη Θεσσαλονίκη», τόνισε ξεκινώντας την παρέμβασή του ο υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας – Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, προσθέτοντας ότι υπάρχει πολιτική βούληση, αλλά διευκρίνισε ότι δεν αφορά μόνο τη θέληση της κυβέρνησης, αλλά και το σχέδιο της.
Ο υπουργός είπε ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης τρέχει με ταχύτητα, ότι όλα τα έργα είναι εντός χρονοδιαγράμματος, καθώς η κυβέρνηση έχει στο επίκεντρο του σχεδίου της τα έργα και τις μεταρρυθμίσεις.
Υπενθύμισε, επίσης, ότι επί Καραμανλή είχε γίνει η
παραλία, ενώ επί Σαμαρά – παρότι βρισκόμασταν σε βαθιά λιτότητα – έγιναν
μεταρρυθμίσεις που βοηθούσαν τη
Θεσσαλονίκη.
Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, τόνισε ότι τα έργα που εκκρεμούν είναι αναγκαιότητα για την πόλη, αλλά και για την υπόλοιπη Ελλάδα, ώστε η χώρα μας να αποκτήσει και ένα δεύτερο πόλο ανάπτυξης, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στην πολύ σημαντική θέση της Θεσσαλονίκης, ειδικά στα Βαλκάνια.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νικόλαος Ταχιάος, από την πλευρά του, θύμισε ότι είχαμε αρχίσει να μιλάμε για το μετρό στη Θεσσαλονίκη από τη δεκαετία του 1980, αλλά εξελίχθηκε σε περιπέτεια και αυτό, είπε, οφείλεται στις «παθολογίες της πόλης».
«Στην ίδια την πόλη γεννήθηκαν τα εμπόδια για τη δημιουργία του μετρό», τόνισε.
Είπε ότι το μετρό είναι ένα μέσο που μπορεί να αναδιατάξει την πόλη, την εικόνα της, τις χρήσεις γης, να ομορφύνει το κέντρο με λιγότερα αυτοκίνητα και στόχος μας είναι να λειτουργήσει το 2023, όμως εξήγησε ότι δε θα γίνει τον Απρίλιο, καθώς οι προσφυγές στο ΣτΕ έχουν οδηγήσει σε καθυστέρηση.
Παράλληλα αναφέρθηκε στη στάση της Βενιζέλου τονίζοντας ότι χωρίς αυτή το μετρό θα είναι ένα κολοβό μετρό, καθώς ο σταθμός της
Αγίας Σοφίας δεν επαρκεί για να καλύψει τη
ζήτηση που περιμένουμε.
Ο πρόεδρος της Helexpo, Αναστάσιος Τζήκας, αναφέρθηκε στην ανάπλαση της Διεθνούς Έκθεσης τονίζοντας ότι ξεκίνησε το 2012 με μία μελέτη που εκπονήσαμε, «με το ερώτημα αν η έκθεση έπρεπε να μεταφερθεί στη Σίνδο ή να μείνει στο κέντρο της πόλης».
Όπως αποδείχτηκε, η μόνη βιώσιμη λύση ήταν η παραμονή στο κέντρο και πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή συμμετέχουν στο διαγωνισμό τα σημαντικότερα αρχιτεκτονικά γραφεία του κόσμου.
Είπε ότι όταν ολοκληρωθεί η ανάπλαση, θα αυξηθεί δραστικά ο τζίρος, ενώ θα δημιουργηθούν πάνω από 1500 θέσεις εργασίας.
Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του ΟΛΘ, Αθανάσιος Λιάγκος, παρουσίασε τη μεγάλη σημασία του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όχι μόνο για την πόλη, αλλά και όλη την Ελλάδα όσον αφορά στη μετακίνηση πολιτών και εμπορευμάτων και αναφέρθηκε στις νέες συνδέσεις του λιμανιού με διάφορα νησιά.«Επενδύουμε στην ανάπτυξη και στηρίζουμε την κοινωνία», κατέληξε.
Ο Βασίλης Καφάτος, Partner, Clients & Industries Leader, Chairman of Deloitte Alexander Competence Center, Deloitte αναφέρθηκε σε ένα πολύ σημαντικό έργο που ξεκίνησε η εταιρεία του το 2018 στη Θεσσαλονίκη – «ένα κέντρο εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας με σκοπό να ανατρέψουμε το brain drain, καθώς η πόλη διαθέτει εξαιρετικά μυαλά και επιστήμονες».
Επεσήμανε τις τεράστιες αλλαγές που έφερε η πανδημία στην αγορά – για παράδειγμα επιτάχυνε την τεχνολογία και έφερε την εργασία από το σπίτι και τόνισε ότι «το Κέντρο μας θα δίνει τη δυνατότητα σε ανθρώπους να εργάζονται από διάφορα μέρη της Ελλάδος».
Όπως είπε, τα νέα δεδομένα αλλάζουν το διεθνές τοπίο της εργασίας και «η Θεσσαλονίκη μπορεί να αναδειχθεί σε κέντρο καινοτομίας σε διεθνές επίπεδο».
Δείτε επίσης: Αλεξανδρούπολη: Επισκέψεις Σακελλαροπούλου στο λιμάνι και σε εξαγωγική μονάδα παραγωγής ελαιολάδου
Πηγή: Politic.gr