Αυτό σημαίνει ότι το κράτος δεν θα χρηματοδοτεί πλέον το κόστος της συγκεκριμένης γραμμής. Το αίτημα είναι υπό εξέταση από τις αρμόδιες διευθύνσεις του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
Κάτοικοι της Λήμνου πάντως που είδαν με ικανοποίηση τις προηγούμενες ημέρες να «δένει» στο λιμάνι τους το «Νήσος Μύκονος» εξέφραζαν την απορία τους γιατί να υποβληθεί αυτό το αίτημα από τη στιγμή που το υπουργείο κήρυξε έκπτωτη τη συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή εταιρεία που έχει στο «βιογραφικό» της αρκετές ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων.
Έτσι οι κάτοικοι των νησιών του βορείου Αιγαίου αισθάνονται αμήχανα, καθώς από τη μία ένιωθαν αποκομμένοι από την υπόλοιπη χώρα και πλέον δεν θα ξέρουν ποιο πλοίο να... πρωτοδιαλέξουν. Παράλληλα κάποιοι επισημαίνουν ότι με το τωρινό δρομολόγιο για να πάνε στη Θεσσαλονίκη θα πρέπει να πάνε οδικώς μέσω Καβάλας.
Η ΝΕΛ, η οποία είχε κηρυχθεί έκπτωτη από δύο άγονες γραμμές του βορειοανατολικού Αιγαίου με κατάπτωση των εγγυητικών της επιστολών και αποκλεισμό της από δημόσιους διαγωνισμούς για ένα χρόνο με το αιτιολογικό της πλημμελούς και αδικαιολόγητης άρνησης εκτέλεσης των δρομολογίων, βρέθηκε πάλι στο προσκήνιο επιχειρώντας προφανώς να θέσει εμπόδια στη Hellenic Seaways. Όπως λέγεται, δεν υπάρχει περιορισμός που να μην επιτρέπει στη συγκεκριμένη εταιρεία να υποβάλει αίτημα για ελεύθερη τακτική δρομολόγηση.
Στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλά και στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, ανέφεραν ότι αν το αίτημα της ΝΕΛ γίνει δεκτό, μπορεί να μπλοκάρει την απευθείας ανάθεση της άγονης γραμμής έναντι μισθώματος (επιδότηση). Η ανάθεση είχε γίνει την Παρασκευή από το υπουργείο στο «Νήσος Μύκονος» της Ηellenic Seaways, καθώς στο επίσημο έγγραφο της σύμβασης αναφέρεται ότι η χρονική διάρκεια ισχύoς της είναι μέχρι την έναρξη εκτέλεσης δρομολογίων με τακτική (εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη) δρομολόγηση από άλλη εταιρεία.
Αυτό σημαίνει ότι όταν μία εταιρεία υποβάλει αίτημα για ελεύθερη τακτική ετήσια δρομολόγηση χωρίς επιδότηση, αναστέλλεται άμεσα η τρίμηνη δρομολόγηση που είχε κατοχυρωθεί με το πλοίο «Νήσος Μύκονος», αλλά και η διενέργεια του σχετικού διαγωνισμού.
Είχε προηγηθεί την περασμένη Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου, σχετική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου για κάλυψη της συγκεκριμένης γραμμής χωρίς επιδότηση, αφού αυτό ορίζει ο νόμος όταν γίνει απευθείας ανάθεση μία γραμμής σε μια άλλη εταιρεία. Πάντως οι τελικές αποφάσεις για το θέμα αναμένονται από το υπουργείο Ναυτιλίας και συγκεκριμένα από τον αρμόδιο υπουργό κ. Μ. Βαρβιτσιώτη.
Με βάση τη σύμβαση απευθείας ανάθεσης, το «Νήσος Μύκονος» λαμβάνει το ποσό των 93.825 ευρώ ανά δρομολόγιο για την κάλυψη της άγονης γραμμής Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Βαθύ Σάμου. Στελέχη της ΝΕΛ ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι αυτό που αναμένεται άμεσα είναι η έγκριση της γραμμής από τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθώς το πλοίο «Μυτιλήνη» είναι έτοιμο από την Τρίτη να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο.
Στην Αδριατική και στη γραμμή της Κρήτης
Την ίδια στιγμή μια άλλη «ναυμαχία» με την κοινοπραξία ΑΝΕΚ - Superfast να θέλει να υπερισχύσει της Grimaldi Group στην οποία ανήκει και η Minoan Lines στην Αδριατική αλλά και στη γραμμή της Κρήτης.
Σε ανακοίνωσή της η Attica ΑΕ Συμμετοχών ανακοίνωσε «τη διεύρυνση της συνεργασίας με την εταιρία ΑΝΕΚ ΑΕ στο πλαίσιο της κοινοπραξίας "ANEK AE - Superfast Endeka (Hellas) Inc. & Σία» (ΑΝΕΚ - Superfast) για την εκτέλεση συνδυασμένων δρομολογίων από πλοία των δύο εταιρειών στις διεθνείς γραμμές της Αδριατικής (Ελλάδα - Ιταλία), καθώς και στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, από 1ης Νοεμβρίου 2014».
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση, «η διεύρυνση της έως σήμερα επιτυχημένης συνεργασίας, η οποία επέτρεψε σε καιρούς δύσκολους την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας για τις μετακινήσεις επιβατών και επαγγελματιών με συνέπεια και συνέχεια, αναμένεται να δημιουργήσει ακόμα μεγαλύτερες συνέργειες και νέες προοπτικές για τις δύο ελληνικές εταιρείες».
Επισημαίνεται επίσης πως «αποτελεί πεποίθηση των διοικήσεων των δύο εταιρειών ότι η διεύρυνση της συνεργασίας στα πλαίσια της μεταξύ τους κοινοπραξίας, θα επιφέρει περαιτέρω εξορθολογισμό της χωρητικότητας των γραμμών της Αδριατικής και της Κρήτης και θα διασφαλίσει την καλή και απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των επιβατών και των εμπορευμάτων στις εν λόγω γραμμές. Επισημαίνεται ότι οι δύο εταιρείες θα εξακολουθήσουν την αυτόνομη δραστηριότητά τους στους υπόλοιπους τομείς και γραμμές επιχειρηματικής τους δραστηριοποίησης».
Πηγή: Το Βήμα