Μέσα από τη στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού και σε συνδυασμό με το σύνολο 1.900 εμβληματικών έργων που υλοποιούνται, η Βόρεια Ελλάδα εκσυγχρονίζεται, αναβαθμίζεται και διαμορφώνει ένα νέο προφίλ, που θα την καταστήσει ελκυστικό προορισμό 12 μήνες το χρόνο.
τόνισε η υφυπουργός Τουρισμού, μιλώντας στο 1ο Thessaloniki Investment Forum, το οποίο διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη και επικεντρώνεται στην προσέλκυση επενδύσεων στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας. Ο στόχος μας είναι ξεκάθαρος. Υπάρχουν τα εργαλεία, οι ευκαιρίες, η δυναμική που μπορούν να οδηγήσουν σε ένα βιώσιμο μέλλον για τον τουρισμό και την ανάπτυξη. Η κ. Ράπτη αναφέρθηκε στους τέσσερις στρατηγικούς στόχους του υπουργείου Τουρισμού και πώς αυτοί βρίσκουν εφαρμογή στην τουριστική ανάπτυξη της Βορείου Ελλάδας.
Για την επίτευξη του πρώτου στρατηγικού στόχου, που αφορά τη βιώσιμη και ποιοτική τουριστική ανάπτυξη των προορισμών, η κ. Ράπτη εξήγησε ότι χρησιμοποιούνται ως εργαλείο οι DMMOs (Οργανισμοί Διαχείρισης και Προώθησης Προορισμού) και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης παρέχονται κίνητρα για τη σύσταση τους σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, ενώ προβλέπεται και η σύσταση αντίστοιχων Περιφερειακών Τοπικών Παρατηρητηρίων για την παρακολούθηση της τουριστικής κίνησης.
Ο δεύτερος στρατηγικός στόχος αφορά στη διαφοροποίηση και εμπλουτισμό του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Η άνοδος της Θεσσαλονίκης είναι θεαματική, καθώς έχει αναρριχηθεί στη θέση 42 της παγκόσμιας κατάταξης από τη θέση 73 το 2022. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Θεσσαλονίκη βρίσκεται πλέον μεταξύ των κορυφαίων 30 προορισμών συνεδριακού τουρισμού, με το οικονομικό αποτύπωμα από τη διοργάνωση συνεδρίων να ανέρχεται στα 19 εκατομμύρια ευρώ.
Ως τρίτος στρατηγικός στόχος αναφέρθηκε στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης και κατάρτισης. Στη Θεσσαλονίκη ιδρύθηκε η πρώτη Πειραματική Σχολή Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Τουρισμού και λειτουργεί η Σχολή Ξεναγών του Υπουργείου Τουρισμού.
Τέλος, η κ. Ράπτη μίλησε για την αναβάθμιση της προβολής και προώθησης του τουριστικού προϊόντος, αξιοποιώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΕΟΤ. Στο σχέδιο μάρκετινγκ του ΕΟΤ 2023-24 το 60% της διαφημιστικής εκστρατείας αφιερώνεται στον θεματικό τουρισμό και την προβολή της Θεσσαλονίκης ως city break προορισμού.
Οι επιδόσεις και προοπτικές της Θεσσαλονίκης σε εκπαιδευτικό και συνεδριακό τουρισμό
Στη συζήτηση που ακολούθησε με θέμα την εξέλιξη της Βόρειας Ελλάδας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, έγινε αναφορά σε επενδύσεις που έχουν αναβαθμίσει το τουριστικό προϊόν και τις προκλήσεις που προκύπτουν. Στη συζήτηση συμμετείχαν διακεκριμένοι εκπρόσωποι της εκπαίδευσης και του τουρισμού.
Ο Όμιλος Accor εξετάζει την επέκτασή του σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική σε βάθος πενταετίας. Ο Paul Rosenberg ανέφερε ότι ο όμιλος εργάζεται πάνω σε σχέδια για τη Θεσσαλονίκη, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον για brands που ταιριάζουν στην περιοχή.
Το 1ο Thessaloniki Investment Forum, που ξεκίνησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της πόλης, αποτελεί διοργάνωση του CNN Greece με στρατηγικό συνεργάτη την TME.