Σάββατο, 27 Ιουλίου 2024, 4:29:07 μμ
Τρίτη, 28 Δεκεμβρίου 2010 12:27

Κουρτζανίδης Μάκης : “Ιστορίας Ένεκεν...”

kourtzanidis


Σε λίγες μέρες τελειώνει η θητεία μου στο  Δημαρχιακό αξίωμα του Δήμου Ευρωπού και επίσης στις 31/12/2010 παύει να υφίσταται ως διοικητική μονάδα αυτοδιοίκησης ο Δήμος Ευρωπού. Όπως είναι γνωστό σε όλους σας, στα πλαίσια της νέας αρχιτεκτονικής της αυτοδιοίκησης και του σχεδίου «Καλλικράτης»  από 01/01/2011 ως αυτοδιοικητικός θεσμός στη περιοχή μας θα λειτουργεί πλέον ο Δήμος Παιονίας, που προήλθε από τη συνένωση των Δήμων Πολυκάστρου, Αξιουπόλεως, Ευρωπού, Γουμενίσσης και τη Κοινότητα Λιβαδίων.
Πριν αρχίσω το σύντομο και περιληπτικό απολογισμό των πεπραγμένων της Δημοτικής μας Αρχής για τη τετραετία 2007-2010, νιώθω την ανάγκη να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, με τους οποίους δώσαμε «μικρές και μεγάλες πολιτικές μάχες» τόσο στις δημοτικές εκλογές του 2002 όσο και στις εκλογές του 2004.
Το νικηφόρο εκλογικό αποτέλεσμα στην εκλογική μάχη της 15/10/2006, αποτελεί κορύφωση των προσπαθειών όλων των υποψηφίων των δύο εκλογικών αναμετρήσεων αλλά επίσης και όλων των φίλων που εμπνεύστηκαν από αυτή τη προσπάθεια και έβαλαν το δικό τους «λιθαράκι» στην αλλαγή της διοίκησης του Δήμου Ευρωπού.
Επίσης, θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τα παιδιά μου και τα αγαπημένα μου πρόσωπα (συγγενείς και μη) που στερήθηκαν  την παρουσία μου για το κοινωνικό καλό.
Θα ήταν παράλειψή μου να μην αναφερθώ και να τους ευχαριστήσω και όσους μου συμπαραστάθηκαν στην πολιτική μου διαδρομή από το 1983 μέχρι και το 1990, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στην πρώτη εκλογή μου ως Κοινοτικού Συμβούλου της Κοινότητας Ευρωπού, στις εκλογές του 1982 και με Πρόεδρο της Κοινότητας τον κ. Πασχαλίδη Γεώργιο, ο οποίος εκτός των άλλων με δίδαξε να εμπιστεύομαι τους νέους και να δημιουργώ εκείνες τις συνθήκες γι’ να αναπτύσσουν τις δημιουργικές πρωτοβουλίες τους, τον ευχαριστώ δημόσια.
Αναλάβαμε λοιπόν τη διοίκηση του Δήμου Ευρωπού στις 01/01/2007. Χωρίς καμία καθυστέρηση και σε συνεργασία με τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Δήμου αφού αποτυπώσαμε πλήρως την κατάσταση στους τομείς  της οικονομίας, των έργων και του ανθρώπινου δυναμικού, καθορίσαμε τις πολιτικές μας άμεσα για το έτος 2007, αλλά και για τα επόμενα έτη μέχρι και το 2010.
Η κατάσταση της οικονομίας του Δήμου και του ανθρώπινου δυναμικού που βρήκαμε έχει αναλυθεί πλήρως στα πρώτα δημοτικά συμβούλια που ακολούθησαν, έχει επιβεβαιωθεί από ελέγχους των ορκωτών λογιστών και  όλες οι ανεξόφλητες οφειλές ψηφίσθηκαν ομόφωνα προς εξόφληση στα επόμενα οικονομικά έτη.
Δεν επιθυμώ να αναλύσω περισσότερο την κατάσταση που αντιμετωπίσαμε, αλλά στον απολογισμό των έργων και των δράσεων που θα ακολουθήσει θα καταγράψω τι κάναμε εμείς ως Δημοτική Αρχή και όχι τι άφησαν οι προηγούμενοι. Οι πολίτες έχουν κουρασθεί κάθε φορά να ακούν τους επόμενους διοικούντες ότι για όλα φταίνε οι προηγούμενοι. Η προσέγγιση βέβαια αυτή αρκετές φορές αποτυπώνει την πραγματικότητα – όπως στη δική μας περίπτωση -  παρ’ όλα αυτά όμως θα αποφύγω την «πεπατημένη». Εξάλλου όλα τα οικονομικά στοιχεία  έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς.
Οι ενέργειές μας ομαδοποιήθηκαν σε τρία επίπεδα.
1. Διοίκηση
2. Έργα
3. Δράσεις κοινωνικές – πολιτιστικές – αθλητικές.

1. ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Από την πρώτη στιγμή δηλώσαμε ότι μια καλά διαρθρωμένη και εκπαιδευμένη διοικητική μονάδα, αποτελεί προϋπόθεση στην ανάπτυξη των προσφερομένων υπηρεσιών στους συμπολίτες μας τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά.
Είναι αλήθεια ότι η θεμελιακή μεταβολή που επήλθε με το νόμο «Ιωάννης Καποδίστριας» το 1998 στο  χώρο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, δεν συνοδεύτηκε και με ανάλογους υποστηρικτικούς μηχανισμούς σε βάθος χρόνου, που θα συνέβαλαν καθοριστικά στην καλύτερη οργάνωση των Υπηρεσιών των νέων Καποδιστριακών  Δήμων. Στο μεγαλύτερο μέρος η οργάνωση αφέθηκε στις γνώσεις των διοικούντων χωρίς μια γενικευμένη εφαρμογή.
Οι όποιες κεντρικές παρεμβάσεις, είχαν πενιχρά αποτελέσματα.
Ο νέος κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων που κυρώθηκε με τον Ν.3463/2006, επιχείρησε να λύσει αρκετά κακώς κείμενα αλλά πάλι προέβλεπε διαδικασίες και υποχρεώσεις των Φορέων που δεν είχαν σχέση με την διαμορφωμένη πραγματικότητα. Υπήρχαν προβλέψεις ως προς τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που δεν μπορούσαν να ασκηθούν  διότι προϋπέθεταν άλλο επίπεδο ανάπτυξης και οικονομικής στήριξης.
Η κατάσταση του Δήμου που παραλάβαμε τόσο στην οργάνωση του όσο και στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, μπορούμε να ισχυριστούμε με βεβαιότητα ότι δεν ήταν σύγχρονη και ούτε ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις των καιρών .
Σημάδια διάλυσης εμφανίζονταν σ’ επί μέρους τμήματα και έτσι οι οποιεσδήποτε φιλότιμες και αξιέπαινες  προσπάθειες μεμονωμένων υπαλλήλων έπεφταν στο κενό.
Εξάλλου τα χλευαστικά σχόλια των συνδημοτών μας, αποτύπωναν τη κατάσταση εκείνη την εποχή.
Χαρακτηριστικό ήταν η πολυάριθμη παρουσία εργαζομένων χωρίς διακριτές δικαιοδοσίες και υποχρεώσεις και με διαφορετικές σχέσεις εργασίας.
Υπήρχαν εργαζόμενοι μόνιμοι και ορισμένου χρόνου μέσα από διάφορα προγράμματα και αδιαφανείς διαδικασίες πρόσληψης της Δημοτικής Επιχείρησης. Ο αριθμός των εκτάκτων υπερέβαινε κατά πολύ τον αριθμό των μονίμων. Έτσι ήταν αδύνατη η σχεδίαση οποιουδήποτε μακροπρόθεσμου προγραμματισμού τόσο για την εκπαίδευση των εργαζομένων όσο και για τη κατανομή αρμοδιοτήτων.
Η προαναφερόμενη κατάσταση μάς ταλαιπώρησε χρονικά μέχρι τη λήξη των συμβάσεων περίπου Μαϊος  του 2008 και έτσι χάθηκε πολύτιμος χρόνος στη γρήγορη υλοποίηση μιας άλλης οργάνωσης του Δήμου.
Μετά δε την εμπλοκή της Επιχείρησης του Δήμου κατόπιν καταγγελίας προς τον ΟΑΕΔ από πλευράς τεσσάρων εργαζομένων - για καθυστέρηση πληρωμής δεδουλευμένων - η οικονομική επιβάρυνση του Δήμου ήταν  τεράστια και άγγιξε περίπου τις 600.000 ευρώ, διότι ο ΟΑΕΔ κατήγγειλε τη σύμβαση και όλη η δαπάνη της μισθοδοσίας είκοσι εργαζομένων και για χρονικό διάστημα 24 μηνών, επιβάρυνε τα ήδη ανύπαρκτα και ελλειμματικά οικονομικά του Δήμου.
Το πρόβλημα του προσωπικού λύθηκε οριστικά τον Ιούνιο του 2009, με τη μονιμοποίηση (σύμβαση αορίστου χρόνου) και τη μεταφορά τους στο Δήμο, οκτώ εργαζομένων της Αμιγούς Επιχείρησης  σύμφωνα και με τις διατάξεις σχετικού νόμου (νόμος «Παυλόπουλου»), με την αντίστοιχη όμως οικονομική επιβάρυνση του Δήμου, που ανέρχεται περίπου στις 150.000 ευρώ ετησίως.
Η εκπαίδευση του προσωπικού και η παρακολούθηση σχετικών σεμιναρίων, ανάλογα με την ειδικότητα του καθενός, αποτέλεσε για μας πρώτη προτεραιότητα.
Ο Δήμος μας τηρουμένων των αναλογιών συγκαταλέγεται μεταξύ των πρώτων στην εκπαίδευση του προσωπικού.
Καθιερώθηκαν οι συχνές συναντήσεις με όλο το προσωπικό όπου γίνονταν γόνιμος διάλογος για τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν στην εργασία τους και αφορούσαν τόσο στις εργασιακές συνθήκες όσο και κυρίως στην εξυπηρέτηση των πολιτών.
Μοναδικός στόχος η παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών στους πολίτες.
Ο συχνός έλεγχος στο χώρο της εργασίας, απεκάλυψε φαινόμενα παραβατικής συμπεριφοράς και ασκήθηκε η προβλεπόμενη πειθαρχική και ποινική διαδικασία.
Αποκαλύψαμε με κάθε ειλικρίνεια την κατάσταση και εφαρμόσαμε τους κανόνες της νομιμότητας.
Στα τέσσερα χρόνια που ασκήσαμε διοίκηση στάλθηκαν δύο περιπτώσεις ατασθαλιών στα δικαστήρια, αφού πρώτα επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες πειθαρχικές ποινές.
Η διαφάνεια  στη λειτουργία του Δήμου και στην οικονομική διαχείριση, ήταν τρόπος καθημερινής λειτουργίας.
Πολύ πριν γίνουν υποχρεωτικές οι ανακοινώσεις της διοίκησης στο διαδίκτυο με σχετικό νόμο (μόλις φέτος το καλοκαίρι), αναρτήσαμε από την αρχή όλες τις προκηρύξεις και τα αποτελέσματα των προσλήψεων στην ιστοσελίδα του Δήμου, καθώς επίσης και τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου σε μορφή απομαγνητοφωνημένου κειμένου και σε μορφή επίσημης απόφασης.
Το σημερινό επίπεδο των προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους συμπολίτες μας,  θεωρείται ικανοποιητικό και αναγνωρίζεται από όλους.
Η πολύ καλή κατάρτιση των υπαλλήλων στην ειδικότητά τους σήμερα, είναι βασικό στοιχείο ποιοτικής προσφοράς υπηρεσιών και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε και να τους συγχαρούμε.
Το πρώτο χρονικό διάστημα που αναλάβαμε, δημιουργήσαμε  Ειδικό Γραφείο Επιχειρηματικής Ενημέρωσης όπου εργαζόταν ειδική οικονομολόγος πανεπιστημιακής εκπαίδευσης  και Γραφείο Ενημέρωσης Αγροτών, όπου εργάσθηκε πτυχιούχος γεωπόνος, η οποία όμως παραιτήθηκε μετά από χρονικό διάστημα οκτώ μηνών.
Από το Γραφείο Επιχειρηματικότητας διοργανώθηκαν πέντε ημερίδες ενημέρωσης και επίσης πραγματοποιήθηκαν σε συνεργασία με την ΑΝ.ΚΙ., δύο επισκέψεις Χαλκιδική και Σέρρες σε χώρους κυρίως γυναικείων συνεταιριστικών δραστηριοτήτων.
Από το Γραφείο Αγροτικής Ενημέρωσης, επιχειρήθηκε η καταγραφή των αγροτικών δραστηριοτήτων στο χώρο του Δήμου μας και οργανώθηκε ο τρόπος διαμεσολάβησης προς τις υπηρεσίες αγροτικής ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κιλκίς.
Εκδόθηκε ειδικό ενημερωτικό φυλλάδιο για τη λειτουργία των δύο Γραφείων το οποίο και διανεμήθηκε στους ενδιαφερόμενους.
Τα αποτελέσματα αυτών των παρεμβάσεων, δεν ήταν ικανοποιητικά.
Οι δημότες μας, δεν έδειξαν ενδιαφέρον για τις υπηρεσίες των δύο αυτών δράσεων και έτσι αναγκασθήκαμε να σταματήσουμε τη λειτουργία τους.
Τώρα πλέον με την εφαρμογή του σχεδίου «Καλλικράτης», αλλάζουν όλα τα δεδομένα και κατά συνέπεια και η οργάνωση του νέου Δήμου Παιονίας.
Η πολύ καλή οργάνωση που είχαμε πετύχει στο Δήμο Ευρωπού, μας έδωσε το δικαίωμα να πρωταγωνιστήσουμε στις συζητήσεις και διαβουλεύσεις στα πλαίσια του σχεδιασμού του  γεωγραφικού χάρτη της περιοχής μας, γεγονός που αναγνωρίζεται από όλους τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες αλλά και τους συνδημότες μας, του νέου Δήμου Παιονίας.
Διοργανώσαμε με μεγάλη επιτυχία μοναδικές συνεδριάσεις όλων των εκλεγμένων εκπροσώπων των Δήμων της περιοχής μας, καθώς επίσης και των οικονομικών, εργατικών και αγροτικών εκπροσώπων της ευρύτερης περιοχής.
Οφείλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους, αλλά και όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους που με την παρουσία τους και τα επιχειρήματά τους, ανέδειξαν το Δήμο Ευρωπού αναγνωρίσιμο και σεβαστό συνομιλητή προς όλους.
Τέλος, στη διοίκηση αναφέρονται και τα έργα που ολοκληρώσαμε με επιτυχία στον τομέα της ευρυζωνικής σύνδεσης των τοπικών διαμερισμάτων (τοπικά δημοτικά καταστήματα, περιφερειακά ιατρεία, σχολεία κάθε βαθμίδας και χώροι πολιτισμού και άθλησης) και στον τομέα της ελεύθερης ασύρματης επικοινωνίας στο διαδίκτυο από το χώρο της πλατείας Ευρωπού.
Επί πλέον υπάρχει πλήρης φάκελος μελέτης για την προώθηση της ζήτησης ευρυζωνικών υπηρεσιών στο Δήμο Ευρωπού.
Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών έργων που χρηματοδοτήθηκαν  από το  επιχειρησιακό πρόγραμμα  Κοινωνία της Πληροφορίας ανέρχεται στις 163.000 _.
Τα έργα ολοκληρώθηκαν και η υποδομή είναι έτοιμη να λειτουργήσει στα πλαίσια του νέου Δήμου Παιονίας προσφέροντας τεράστιες δυνατότητες επικοινωνίας.

2. ΕΡΓΑ:
Πρώτη μας προτεραιότητα ήταν να ολοκληρώσουμε τάχιστα όλα τα έργα που είχε αρχίσει από η προηγούμενη Δημοτική Αρχή διότι είχαμε δεσμευθεί προεκλογικά ότι ερχόμαστε να προσθέσουμε και όχι να καταστρέψουμε ότι έχει γίνει.
Ταυτόχρονα προγραμματίσαμε τις δικές μας παρεμβάσεις οι οποίες οφείλω να ομολογήσω ότι ψηφίσθηκαν ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο στις διάφορες συνεδριάσεις.
Θα ακολουθήσει μια σύντομη αναφορά  σε έργα που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2007 - 2010, συνολικά από όλα τα χρηματοδοτικά προγράμματα της Αυτοδιοίκησης όπως «Σ.Α.Τ.Α.», «ΘΗΣΕΑΣ»,  «ΟΠΑΑΧ» και «Ίδιοι Πόροι».

ΟΔΟΠΟΙΪΑ
Κατασκευή υποδομών δημοτικών δρόμων, κρασπεδώσεις, ασφαλτοστρώσεις, διανοίξεις, αποκαταστάσεις, δίκτυα ομβρίων υδάτων, κατασκευή φρεατίων και σχαρών , αμμοχαλικοστρώσεις αγροτικών δρόμων, κ.λπ.
- Εσωτερική οδοποιϊα οικισμών : Στον τομέα της εσωτερικής οδοποιϊας έγιναν περίπου 35 έργα, συνολικού προϋπολογισμού: 2.348.250 ευρώ
- Αγροτική οδοποιϊα οικισμών : Στην αγροτική οδοποιϊα και των παράλληλων δράσεων έγιναν περίπου 18 έργα, συνολικού προϋπολογισμού : 796.408 ευρώ.
Επί πλέον συντάχθηκε πλήρης μελέτη (έγκριση  οριστικής μελέτης και τευχών δημοπράτησης), με κατάσταση ωριμότητας το τελικό επίπεδο «αδειοδότηση για δημοπράτηση» από το πρόγραμμα Π.Α.Α. «Αλέξανδρος Μπαλτατζής», με  τίτλο του έργου «Βελτίωση γεωργικών εκμεταλλεύσεων (αγροτική οδοποιϊα) Τ.Δ.  Ευρωπού και Τ.Δ. Τούμπας», προϋπολογισμού: 590.000 _. Το έργο εγκρίθηκε στις 5/10/2009, αλλά αμέσως μετά τις εθνικές εκλογές ανεστάλη η εκταμίευση του προγράμματος «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».
Επίσης, υπάρχει σε εξέλιξη μελέτη για την αναδιοργάνωση – συντήρηση και επέκταση του αρδευτικού δικτύου Ευρωπού και Αγίου Πέτρου, που ολοκληρώνεται σύντομα, για υποβολή στο παραπάνω πρόγραμμα.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ – ΦΥΣΙΚΟ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ – ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΗ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Για την αισθητική αναβάθμιση και συντήρηση διάφορων κοινόχρηστων χώρων  και την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος έγιναν είκοσι πέντε (25) έργα, συνολικού προϋπολογισμού : 396.420 ευρώ.
Επίσης, για την αντιπλημμυρική προστασία των   Τ.Δ. Ευρωπού και Αγίου Πέτρου, συντάχθηκαν δύο πλήρεις μελέτες, με κατάσταση ωριμότητας το τελικό επίπεδο «αδειοδότηση για δημοπράτηση» με  τίτλους : του Τ.Δ. Ευρωπού «Ενίσχυση αντιπλημμυρικής προστασίας οικισμών», προϋπολογισμού 320.000 ευρώ, με δεσμευμένη πίστωση στο πρόγραμμα «Θησέας 2009» και του Αγίου Πέτρου «αντιπλημμυρική προστασία Αγίου Πέτρου», προϋπολογισμού 595.000 ευρώ, με προέγκριση στο πρόγραμμα «Αλέξανδρος Μπαλτατζής».

ΥΔΡΕΥΣΗ
Από το πρώτο έτος, σχεδιάσαμε ένα τετραετές πρόγραμμα δράσεων, για την επάρκεια του πόσιμου νερού και την ποιοτική αναβάθμιση των χώρων άντλησης και αποθήκευσης αυτού.
Σύμφωνα με το  πρόγραμμα  ολοκληρώθηκαν και λειτουργούν τα παρακάτω έργα :
1. Κατασκευή νέας δεξαμενής χωρητικότητας 300κ.μ. στο  Τ.Δ. Αγίου Πέτρου, με προϋπολογισμό : 70.000 ευρώ
2. Κατασκευή νέας δεξαμενής  χωρητικότητας 300κ.μ. στο  Τ.Δ. Τούμπας, με προϋπολογισμό : 70.000 ευρώ.
3. Σύνδεση δεύτερης γεώτρησης στο Τ.Δ.  Αγίου Πέτρου με τις     δεξαμενές, προϋπολογισμού : 52.000 ευρώ.
4.Διάνοιξη νέας γεώτρησης στο Τ. Δ.  Ευρωπού, προϋπολογισμού : 43.000 ευρώσ.
5. Διάνοιξη  νέας γεώτρησης και εγκατάσταση εξοπλισμού για την άντληση νερού στη περιοχή του κολυμβητηρίου, συνολικού προϋπολογισμού 24.000 ευρώ
6. Αντικατάσταση αντλητικών συγκροτημάτων δεξαμενής στο Τ. Δ. Ευρωπού, προϋπολογισμού  23.000 ευρώ.
7. Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στο Τ.Δ.  Ευρωπού, προϋπολογισμού 19.200 ευρώ.
8.  Ολοκλήρωση  και λειτουργία νέας δεξαμενής στο  Τ.Δ. Πολυπέτρου – Σύνδεση με το δίκτυο της ΔΕΗ -  εγκατάσταση αντλητικών συγκροτημάτων – επέκταση δικτύου ύδρευσης, συνολικού προϋπολογισμού 45.000 ευρώ.
9. Αντικατάσταση δικτύων ύδρευσης στο Τ. Δ. Πολυπέτρου, προϋπολογισμού 13.960 ευρώ
10. Προστασία και αισθητική αναβάθμιση χώρων γεωτρήσεων και δεξαμενών στα  Τ. Δ.  Τούμπας, Πολυπέτρου και Ευρωπού, συνολικού προϋπολογισμού : 46.000 ευρώ

ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ
Στον τομέα της αποχέτευσης  των λυμάτων με ένα σύνολο παρεμβάσεων στοχεύσαμε στον περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και θέσαμε τις βάσεις για ένα πλήρες σύστημα βιολογικών καθαρισμών σε όλα τα Τ. Δ. του Δήμου μας.

Στον Ευρωπό
Κατά το έτος 2008 ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε σε λειτουργία ο  βιολογικός καθαρισμός, η κατασκευή του οποίου είχε ξεκινήσει το 2006. Τα αποτελέσματα από τη λειτουργία του είναι πέραν των αναμενομένων θετικά.
Ήδη έχουμε δεχτεί αρκετές επισκέψεις συναδέλφων αυτοδιοικητικών από την Κέρκυρα μέχρι και την Πελοπόννησο, προκειμένου να δουν από κοντά τις εγκαταστάσεις και   τον τρόπο λειτουργίας της μεθόδου όχι τόσο   γνωστής στη Χώρα μας. Είναι η μέθοδος  των τεχνητών υγροτόπων με τη χρήση υδροχαρών φυτών και η επιλογή ανήκει στην προηγούμενη Δημοτική Αρχή υπό τον Δήμαρχο κ. Γίτσο.
Ακόμη, κατατέθηκε πλήρης φάκελος για ένταξη σε σχετικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ της Περιφ. Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με το Δήμο Πολυκάστρου για το έργο «Επέκταση αποχετευτικού δικτύου οικισμού Ευρωπού» προϋπολογισμού 355.000,00 ευρώ, αφού προηγουμένως εγκρίθηκε η οριστική μελέτη του έργου και τα τεύχη δημοπράτησης.

Στον Άγιο Πέτρο
Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι προσπάθειες δύο ετών, για ένταξη της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων Αγίου Πέτρου και  Μεσιάς, στην προκήρυξη τους Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και έτσι στην τελευταία αναθεώρηση της προκήρυξης που αφορά οικισμούς πάνω από 2.000 κατοίκους (182539/Π-71/06-10-2010,προκληση 2.1.δ) δίνεται η δυνατότητα υποβολής της προμελέτης για έγκριση (με μελέτη – κατασκευή) και χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη».
Το έργο είναι ιδιαίτερα δαπανηρό και δύσκολο, λόγω της γεωγραφικής ιδιομορφίας των αγωγών των λυμάτων και     ο προϋπολογισμός προβλέπεται ν’ ανέλθει στο ποσό των 1.800.000,00 _. Ήδη έχει ανατεθεί και εκπονηθεί το σύνολο της μελέτης και αναμένονται οι σχετικές εγκρίσεις καθώς επίσης και η σχετική παραχώρηση του χώρου των 20 στρεμμάτων με την ολοκλήρωση του αναδασμού του αγροκτήματος Αγίου Πέτρου.

Στην Τούμπα
Δημοπρατήθηκε και ολοκληρώθηκε  μέσω του προγράμματος «Θησέας», η πρώτη φάση κατασκευής τμήματος του αποχετευτικού δικτύου, προϋπολογισμού :150.000 ευρώ.
Αγοράσθηκε αγροτεμάχιο  για τις ανάγκες της κατασκευής του βιολογικού καθαρισμού.
Η μελέτη του έργου είναι πλήρης σε όλα τα στάδια, με τις  αντίστοιχες εγκρίσεις, ενώ ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στο ποσό των 850.000 _. Υπήρχε δέσμευση χρημάτων 850.000 ευρώ στο πρόγραμμα «Θησέας», το οποίο όμως ανεστάλη από το Υπουργείο Εσωτερικών το 2009 μετά τις εκλογές.
Σημειώνουμε ότι μόνο η έγκριση  της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, χρειάστηκε χρονικό διάστημα 2,5  ετών και ολοκληρώθηκε το καλοκαίρι του 2010.
Το έργο είναι έτοιμο γι’  «αδειοδότηση και δημοπράτηση».

Στο Πολύπετρο
Ολοκληρώθηκε η εκπόνηση της συνολικής μελέτης για την εγκατάσταση μονάδας επεξεργασίας λυμάτων συνολικού προϋπολογισμού: 750.000 ευρώ,. Εκκρεμεί η έγκριση της υδραυλικής προμελέτης και των τευχών δημοπράτησης καθώς επίσης και της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Το έργο θα ενταχθεί  στο πρόγραμμα του  Υπουργείου Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, για οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων που προκηρύχθηκε το 2010 με ανοιχτή ημερομηνία λήξεως.
Με όλες τις παραπάνω παρεμβάσεις στο τομέα της διαχείρισης των λυμάτων όλων των οικισμών του Δήμου Ευρωπού, στόχος   μας ήταν η ανακήρυξή μας ως μοναδικού Δήμου  σε όλη την  Ελλάδα, που θα χρησιμοποιούσαμε την πράσινη μέθοδο των τεχνητών υγροτόπων ως την μέθοδο που είναι η πιο φιλική στο περιβάλλον με ελάχιστο κόστος λειτουργίας.

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ
Οργανώσαμε αυτόνομη Δημοτική Υπηρεσία Καθαριότητας όπως επιβαλλόταν από τις σχετικές διατάξεις του νέου κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.
Για τις ανάγκες οργάνωσης και λειτουργίας αυτής της Υπηρεσίας προχωρήσαμε σε επισκευή εξ΄ ολοκλήρου ειδικού απορριμματοφόρο οχήματος και δαπανήθηκαν συνολικά 35.000 ευρώ.
Επίσης προσελήφθηκαν με οκτάμηνες συμβάσεις, πέντε εργαζόμενοι για τις ανάγκες των υπηρεσιών καθαριότητας  
Από το 2009 που οργανώθηκε η παραπάνω Υπηρεσία, έχουμε ζητήσει την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, αλλά το Υπουργείο Εσωτερικών έχει απαγορέψει τις προσλήψεις.
Στα πλαίσια του περιφερειακού σχεδιασμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συστήσαμε ανώνυμη εταιρεία, μαζί με τους άλλους 10 δήμους του Νομού και την Κοινότητα Λιβαδίων, για την διαχείριση των οικιακών απορριμμάτων.
Δυστυχώς μέχρι σήμερα μετά την άρνηση των επτά δήμων της περιοχής του Κιλκίς, δεν κατέστη δυνατή η εφαρμογή αυτού του περιφερειακού σχεδιασμού και η μεταφορά των απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ Κιλκίς και για το λόγο αυτό λειτουργεί ακόμη ο ΧΑΔΑ Ευρωπού.
Ανακύκλωση
Από το 2009, ξεκίνησε κατόπιν προγραμματικής συμφωνίας με την εταιρεία ¨Ανακύκλωση Α.Ε», η λειτουργία του προγράμματος ανακύκλωσης υλικών (χαρτί – γυαλί – πλαστικό – μέταλλα ), με άριστα αποτελέσματα.
Εβδομαδιαίως συγκεντρώνονται στους ειδικούς κάδους ανακύκλωσης περίπου τέσσερις τόνοι ανακυκλώσιμου υλικού και μεταφέρονται στο χώρο της διαλογής στην Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης.
Το πρόγραμμα λειτουργεί σε συνεργασία των Δήμων Ευρωπού – Αξιούπολης και Γουμένισσας.
Επίσης, σε ικανοποιητικό βαθμό λειτούργησε και η ανακύκλωση παλαιών ελαστικών.
Συγκεντρώθηκαν και μεταφέρθηκαν στις εγκαταστάσεις εταιρείας ανακύκλωσης στον Ασπρόπυργο Αττικής, τέσσερα φορτηγά μεγάλα με παλαιά ελαστικά.

3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ-ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ.
Πολιτισμός
Στον τομέα του Πολιτισμού, επιδιώχθηκε η άριστη συνεργασία με τους Πολιτιστικούς Φορείς του Δήμου μας και τους εξασφαλίσθηκε ο χώρος άσκησης των δραστηριοτήτων τους, τόσο με την κατασκευή έργων για τη στέγασή τους, όσο και με την ενοικίαση παρόμοιων υποδομών όπου αυτό δεν ήταν δυνατόν.
Το γεγονός αυτό αποτελούσε μια προεκλογική μας υπόσχεση, η οποία και υλοποιήθηκε πλήρως με θαυμάσια αποτελέσματα.
Επί πλέον δε, μέσα από την λειτουργία της Κοινωφελούς Επιχείρησης Αθλητισμού Πολιτισμού και Παιδείας, διασφαλίσθηκε η συνεχής ανάπτυξη της δραστηριότητάς τους, με την ανάληψη της οικονομικής επιβάρυνσης των δασκάλων μουσικής και χορού από την Επιχείρηση.
Η συνολική ετήσια δαπάνη για την υποστήριξη της πολιτιστικής  πολιτικής  σε όλα τα επίπεδα, συμπεριλαμβανομένων των ετήσιων εκδηλώσεων σε όλα τα Τοπικά Διαμερίσματα, ανήλθε στο ύψος των 100.000 ευρώ και υπήρξε ενεργός και καταγραμμένη συμμετοχή περίπου 500 – 600 συνδημοτών μας, μικρών και μεγάλων στα διάφορα τμήματα πολιτιστικών δράσεων όπως χορωδίες, χορευτικά, εκμάθηση μουσικής κ.λπ., με πανελλήνιες συμμετοχές και διακρίσεις.
Δυστυχώς αυτή η πολιτική που έδωσε θαυμάσια αποτελέσματα σταμάτησε τον Απρίλιο του 2010, λόγω της μεγάλης οικονομικής κρίσης.
Στα πλαίσια της εξασφάλισης χώρου άσκησης των πολιτιστικών δραστηριοτήτων, έχουν ολοκληρωθεί μια σειρά έργων όπως:
Στο Πολύπετρο, η ανακατασκευή και ο εξοπλισμός χώρου, συνολικού προϋπολογισμού 35.000 ευρώ από ίδιους πόρους του Δήμου.
Στον Άγιο Πέτρο, η ανακατασκευή και ο εξοπλισμός του χώρου του πνευματικού κέντρου, προϋπολογισμού 107.000 ευρώ, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα «Θησέας»
Στη Μεσιά, η ολοκλήρωση και ο εξοπλισμός του χώρου του παλιού Δημοτικού Σχολείου και Νηπιαγωγείου, συνολικού προϋπολογισμού 25.000 ευρώ
Στον Ευρωπό, το έτος 2008 ολοκληρώθηκε η μετατροπή αιθουσών του Παλαιού Δημοτικού Σχολείου Ευρωπού και εγκαινιάσθηκε το 2009 η λειτουργία του «Λαογραφικού μουσείου αγροτικής και πολιτιστικής κληρονομιάς», τόσο στο τμήμα που αφορά την καταγραφή, συλλογή, συντήρηση και έκθεση ευρημάτων πολιτιστικής κληρονομιάς, όσο και στον εκθεσιακό εξοπλισμό και την εν γένει υποδομή του χώρου.
Το έργο υλοποιήθηκε με χρηματοδότηση του προγράμματος LEADER+, σε συνεργασία με την Αναπτυξιακή Εταιρεία Κιλκίς (ΑΝ.ΚΙ.), η δε εξασφαλισμένη πίστωση από το 2006 και ο αντίστοιχος προϋπολογισμός του έργου ανήλθε στο ποσό των 157.000 ευρώ.
Ήδη αποτελεί το στολίδι του Δήμου που μαζί με τον αρχαιολογικό χώρο θα συμβάλλει αποφασιστικά στην προβολή και ανάδειξη του τόπου μας.
Για την υλοποίηση του παραπάνω στόχου, έχουν τυπωθεί  δύο ενημερωτικά φυλλάδια τα οποία έχουν αποσταλεί σε όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Κιλκίς, Ημαθίας, Πέλλας και θ’ ακολουθήσουν στα σχολεία του νομού Θεσσαλονίκης.
Σε επίπεδο μελετών για τον πολιτιστικό τομέα έχουν ανατεθεί και  εκπονηθεί και παραδοθεί, δύο πλήρεις μελέτες για την ανέγερση πολιτιστικών κέντρων στο Πολύπετρο και την Τούμπα, με προϋπολογισμούς 1.300.000 ευρώ και 1.200.000 ευρώ, αντίστοιχα. Απομένει η έκδοση των σχετικών  οικοδομικών αδειών, για την ολοκλήρωση των διαδικασιών προς υποβολή σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Αθλητισμός
Στον τομέα του Αθλητισμού και της συντήρησης  των υποδομών των αθλητικών εγκαταστάσεων, έγιναν διάφορες παρεμβάσεις στα Τοπικά Διαμερίσματα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100.000 ευρώ, ενώ επί πλέον δαπανήθηκαν 100.000 _ για τη συντήρηση του χλοοτάπητα και την εν γένει φροντίδα των αγωνιστικών χώρων.
Για την ολοκλήρωση του κλειστού γυμναστηρίου στο  Τ.Δ Αγίου Πέτρου, συντάχθηκε πλήρης μελέτη προϋπολογισμού 295.000 ευρώ και εξασφαλίσθηκε πίστωση από το πρόγραμμα «Θησέας». Το έργο σταμάτησε στη  τελική  φάση της αδειοδότησης λόγω της αναστολής του προγράμματος «Θησέας».
Στον τομέα του αθλητισμού θα πρέπει να ενταχθεί και η λειτουργία του κολυμβητηρίου, διότι πράγματι όπως σχεδιάστηκε και λειτούργησε στη θητεία μας, δημιούργησε προϋποθέσεις αθλητισμού.
Με τη βοήθεια τριών γυμναστών, έγινε συστηματική εκμάθηση κολύμβησης σε παιδιά από τη πρώτη τάξη του Δημοτικού μέχρι και το Γυμνάσιο.
Κατ’ έτος συμμετείχαν στο πρόγραμμα περίπου 180 μαθητές, από όλα τα τοπικά διαμερίσματα του Δήμου Ευρωπού, και του Δήμου Αξιούπολης και για χρονικό διάστημα  περίπου δύο μηνών.
Το πρόγραμμα λειτούργησε σε συνεργασία με τον Δήμο Αξιούπολης και έτσι εξασφαλίσθηκε η δωρεάν μεταφορά των μαθητών από και προς  τα τοπικά διαμερίσματα.

Κοινωνική  Δραστηριότητα
Στόχος της κοινωνικής μας παρέμβασης ήταν η σφυρηλάτηση της κοινωνικής συνοχής και η ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεγγύης, μεταξύ των συνδημοτών μας και ιδιαίτερα αυτών που είχαν ανάγκη.
Κεντρικός πυρήνας των δραστηριοτήτων μας ήταν η προσφορά περισσότερων και καλύτερων ουσιαστικών υπηρεσιών, στον συνάνθρωπό μας, γιατί έτσι θεωρούμε ότι οικοδομούμε το αύριο της αλληλεγγύης και της ανθρωπιάς.
Είναι αλήθεια ότι σήμερα πληρώνουμε εν μέρει και την  ανεξέλεγκτη επιθυμία μας να ζήσουμε καταστάσεις  ατομικής ευδαιμονίας, χωρίς να υπολογίζουμε τον συμπολίτη μας.
Σε μια τέτοια  κοινωνία δυστυχώς οι ασθενέστεροι χρειάζονται τη στήριξή μας.
Ανασυγκροτήσαμε τη λειτουργία της Κοινωνικής Υπηρεσίας αφού πρώτα εναρμονίσαμε το καταστατικό της σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις του νέου νόμου  3463/2006.
Πήραμε μέρος το 2010 στην νέα προκήρυξη της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και ενταχθήκαμε στο σχετικό πρόγραμμα, για τη λειτουργία των Κοινωνικών Δομών μέσα από το ΕΣΠΑ 2007-2013 και έτσι συνεχίζεται κανονικά η προσφορά κοινωνικών υπηρεσιών στα άτομα που έχουν ανάγκη την κατ’ οίκον βοήθεια.
Αναμορφώσαμε τη λειτουργία του Κέντρου Φροντίδας Οικογένειας  και πλέον διανέμουμε στα σπίτια καθημερινά, περίπου 18 μερίδες φαγητού στους συνδημότες που είναι ανήμποροι και μόνοι, σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα του Δήμου.
Οργανώσαμε και λειτουργήσαμε πρόγραμμα ψυχολογικής υποστήριξης και συμπαράστασης, σε όλους τους μαθητές  και όχι μόνο, από το Νηπιαγωγείο μέχρι και το Λύκειο.
Η παρουσία της ψυχολόγου πανεπιστημιακής εκπαίδευσης με εξειδικευμένες γνώσεις, υπήρξε καταλυτική στην διαχείριση κρίσεων συμπεριφοράς στους μαθητές , εκπαιδευτικούς και γονείς.
Βοήθησε αποφασιστικά στην κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων κάθε ηλικιακής βαθμίδας και γενικά διεύρυνε τα πεδία ανεκτικότητας και αποδοχής αυτών των ιδιαιτεροτήτων.

Μελέτες
Στη νέα δημοτική αρχή Παιονίας παραδίδουμε για αξιοποίηση 12 έτοιμες μελέτες, με γενικό σύνολο προϋπολογισμού μελετών 8.323.000 ευρώ.

Ευχαριστίες
Τελειώνοντας τη σύντομη περιήγησή μου στα πεπραγμένα της Δημοτικής μας Αρχής από το 2007 μέχρι και το 2010, οφείλω να σας ευχαριστήσω όλους σας για την πολύ καλή επικοινωνία που είχαμε όλα αυτά τα τέσσερα χρόνια και όχι μόνο κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο καθένας από τη θέση που τάχθηκε κατά τις εκλογές του 2006, επιτέλεσε με υψηλότατο αίσθημα ευθύνης το χρέος του απέναντι στη τοπική κοινωνία και το θεσμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Οι δύο πρόεδροι του Δημοτικού Συμβουλίου ο κος Κωνσταντίνου Σταφύλης και η κα Κεχαγιά Σοφία, διεύθυναν τις συζητήσεις με ακέραιο και διδακτικό τρόπο, ακόμη και για πολύ μεγάλους Δήμους.
Όλοι οι διατελέσαντες Αντιδήμαρχοι υπερέβαλαν εαυτούς κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Τους αναφέρω για την ιστορία Ρεϊζάκης Γεώργιος, Νικολαϊδης Θεοκλής, Στεργίδης Κων/νος, Ατματζίδου Άννα, Αμπατζής Νικόλαος, Κικίρη Μαρία και Αλεξιάδης Πολύβιος. Τους ευχαριστώ ιδιαιτέρως ως άμεσους και καθημερινούς συνεργάτες μου.
Οι πρόεδροι των  Τοπικών Διαμερισμάτων  κ.κ. Στάμος Ευάγγελος Αγίου Πέτρου, Αραμπατζής Γεώργιος Μεσιάς, Αφεντούλης Κων/νος Τούμπας και Πιπιλακίδης Γεώργιος Πολυπέτρου, τίμησαν το αξίωμά τους και συνεργασθήκαμε άριστα και καθημερινά.
Ιδιαίτερα επιθυμώ να σημειώσω το θετικό ρόλο που διαδραμάτισε η αντιπολίτευση  και ο επικεφαλής της κ. Γίτσος.
Τελικά, οφείλω να αναγνωρίσω ότι ήμουν  τυχερός  Δήμαρχος με τόσους καλούς συμπαραστάτες και Φίλους.
Το γεγονός αυτό μου έδωσε κουράγιο να αντέξω και να λειτουργήσω στις χειρότερες οικονομικές συνθήκες που πέρασε ποτέ η Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Σας ευχαριστώ όλους, για το ταξίδι που μου χαρίσατε. Θα μου μείνετε αξέχαστοι.