Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024, 2:42:51 μμ
Σάββατο, 27 Ιανουαρίου 2024 12:10

Λαϊκή Συσπείρωση Παιονίας: ΟΧΙ στην παραχώρηση Εγνατίας Οδού, κατάργηση διοδίων, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ

Από τη δημοτική παράταξη Λαϊκή Συσπείρωση Παιονίας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

«Στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο η δημοτική αρχή εξέφρασε την ικανοποίηση της για την έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, της Εγνατίας Οδού,  στην εταιρεία ΤΕΡΝΑ.

 

Υπογράψτε επιτέλους τη σύμβασης παραχώρησης” βροντοφώναζαν προεκλογικά! Μία σύμβαση που όμως τόσο ο κ. Σιωνίδης, όσο και ο κ. Τζιτζικώστας δηλώνανε δημόσια ότι αγνοούσαν το περιεχόμενο της! Μια περιουσία 7 δισ. ξεπουλιέται και ενώ συνεχίζουν να δηλώνουν άγνοια για το περιεχόμενο της σύμβασης παραχώρησης, μας καλούν να πανηγυρίσουμε για την εξέλιξη αυτή!

Ας ετοιμαστούν τώρα να αναλάβουν τις πολιτικές ευθύνες για τις επιλογές τους και αυτό διότι:.

Το τίμημα που θα εισπράξει το ελληνικό δημόσιο από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι μειωμένο κατά 150 εκατ. €. και από 1,5 δισ. η αρχική προσφορά της εταιρείας, μειώνεται στα 1,35 δισ. Σύμφωνα με τη διακήρυξη του διαγωνισμού η τυχόν αύξηση του κόστους του χρήματος βαραίνει το ελληνικό δημόσιο. Η οικονομική προσφορά πραγματοποιήθηκε τον Απρίλιο του 2021 σε περίοδο που το χρήμα ήταν φθηνότερο, δίνοντας έτσι το δικαίωμα στην εταιρία να διεκδικήσει μείωση των υποχρεώσεων της κατά 150 εκατ., δηλαδή μείωση του κόστους κατά 10%. Ολα αυτά τη στιγμή που οι πλειστηριασμοί λαϊκών κατοικιών, λόγω αύξησης των επιτοκίων, της φτώχειας και της ανεργίας, έχουν χτυπήσει κόκκινο!

Μπορεί να φανταστεί κάποιος πόσα έργα θα μπορούσαν να εκτελεστούν αν αυτό το βάρος των 150 εκ. €, το επωμιζόταν η εταιρεία και όχι το ελληνικό δημόσιο; Τη μία έφταιγε ο πόλεμος..., την άλλη έφταιγαν οι αναταράξεις των αγορών..., την άλλη η αύξηση των επιτοκίων, την άλλη η αύξηση των πληθωριστικών πιέσεων...  Το έργο το έχουμε ξαναδεί. Άνθρωποι σκοτώνονταν στο δρόμο καρμανιόλα και το κράτος παζάρευε με τους επιχειρηματίες.

Τότε κάποιοι προσπάθησαν να τα ρίξουν σε ανικανότητα και ολιγωρία του κράτους.  Όμως, οι επιχειρηματικοί όμιλοι έχουν τόσα πολλά εργαλεία στα χέρια τους, σύμφωνα με την νομοθεσία που έχουν ουσιαστικά επιβάλλει στο κράτος, που τους είναι παιχνιδάκι να αναγκάσουν το κράτος και την κυβέρνηση να προωθήσουν τις υποθέσεις τους, με διαδικασίες μάλιστα “fast truck” εάν χρειαστεί. Άρα κάτι άλλο έφταιγε και αποκαλύπτεται τώρα.

Η προώθηση της σύμβασης στο ελεγκτικό συνέδριο καθυστέρησε γιατί η εταιρεία κέρδιζε εις βάρος του ελληνικού δημοσίου. Το κράτος με άλλα λόγια έκανε πλάτες στην εταιρεία.  Με τις προεκλογικές τους φιέστες και δήθεν διαμαρτυρίες (πως άλλωστε να εξηγηθεί η ένοχη σιωπή για πάνω από δύο χρόνια;) προσπάθησαν να μειώσουν το πολιτικός κόστος για την κυβέρνηση και τα αστικά κόμματα από την προωθούμενη αντιλαϊκή πολιτική εκμετάλλευσης των οδικών δικτύων.

Έπεται και συνέχεια όμως. Εκτός από την αδειοδότηση των σηράγγων που σχετίζονται με τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο, εκ μέρους των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι αναγκαία η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την αύξηση διοδίων στον οδικό άξονα.

Σήμερα, το κόστος διέλευσης ανέρχεται σε 3 λεπτά ανά χλμ, ενώ με βάση τη διακήρυξη του διαγωνισμού αυτό θα πρέπει να ανέλθει σταδιακά στο μέσο όρο κόστους διέλευσης στους υπόλοιπους υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους στην ελληνική επικράτεια. Το κόστος αυτό από τις αρχές του έτους, μετά και τις πρόσφατες αυξήσεις, έχει ξεπεράσει τα 6 λεπτά και αναμένεται να ξεπεράσει τα 7 λεπτά ανά χλμ. Όσο δε για τους τοπικούς χρήστες η σύμβαση καταργεί κάθε δυνατότητα απαλλαγής διοδίων που υπήρχε.

Έρχονται λοιπόν τσουχτερά διόδια που θα αναγάγουν τη χρήση του όποιου βελτιωμένου δρόμου προκύψει σε είδος πολυτελείας, αναγκάζοντας τους κατοίκους της περιοχής να χρησιμοποιούν το άθλιο και επικίνδυνο παράπλευρο οδικό δίκτυο και τις παρακαμπτήριες οδούς.

Αυτοί στον κόσμο τους και εμείς μπροστά οι ανάγκες του λαού μας!

Εδώ και τώρα:

- Να μην παραδοθεί και η Εγνατία Οδός στους επιχειρηματικούς ομίλους.

- Να καταργηθούν όλα τα διόδια.

- Να κατασκευαστεί εδώ και τώρα σύγχρονος και ασφαλής αυτοκινητόδρομος, ο οποίος θα λειτουργεί και θα συντηρείται με αποκλειστική ευθύνη του κράτους, με παράλληλη λήψη όλων των απαιτούμενων μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος».