Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου 2024, 3:10:36 μμ
Τετάρτη, 02 Ιουλίου 2008 07:05

Πλούσια δράση ΟΠΟΝΓΑ Κιλκίς

 Με αφορμή τον απολογισμό οικονομικής διαχείρισης του ΟΠΟΝΓΑ, που κατέθεσε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού Χρ. Σπίγκος, κάνουμε έναν μίνι απολογισμό από τις πολιτιστικές δραστηριότητες του Δήμου Κιλκίς, κατά το έτος 2007. Με «κορωνίδα» το Διεθνές Φεστιβάλ Κουκλοθεάτρου και Παντομίμας, ο ΟΠΟΝΓΑ πραγματοποίησε ή συνδιοργάνωσε  άλλες 63 συνολικά εκδηλώσεις. Στο Φεστιβάλ έλαβαν μέρος, κατά σειρά εμφάνισης, σχήματα από Συρία, Ελλάδα, Ιταλία, Ισπανία, Ινδία, Ουγγαρία, Γερμανία, Καζακστάν, Αργεντινή, Καναδά, Γαλλία και Βραζιλία, παρουσιάζοντας στη πόλη του Κιλκίς εκπληκτικά έργα επί 16 μέρες.
 Παράλληλα έγιναν παραστάσεις στη πλατεία Ειρήνης και σε καταστήματα διασκέδασης, πραγματοποιήθηκαν παράλληλες εκδηλώσεις, σεμινάρια, εργαστήρια, έκθεση μαριονέτας, παιδικός διαγωνισμός κ.α.
 Το 2007 τμήμα του Φεστιβάλ παρουσιάστηκε και στον αδελφοποιημένο με το Κιλκίς Δήμο Λατσιών Κύπρου, σε μια διοργάνωση που είχε παγκύπρια απήχηση, ενώ παράλληλα ανέβηκαν παραστάσεις και στο Δημοτικό Θέατρο Καλαμαριάς.
 Απ’ τις υπόλοιπες εκδηλώσεις ξεχώρισαν αυτές του «ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ» με τον γενικό τίτλο «ΣΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ ΤΟ ΦΩΣ». Θεατρικές παραστάσεις όπως ο «Καπετάν Μιχάλης», η «Ιφιγένεια εν Αυλίδι», και οι «Θεσμοφοριάζουσες» από τα ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης, Λάρισας και Κοζάνης, αντίστοιχα, καθώς και μουσικές συναυλίες με τον Λ. Κηλαηδόνη και τον Θ. Μικρούτσικο, πρόσφεραν μοναδικές βραδιές στους Κιλκισιώτες.
Σημαντικές ήταν κι οι εκδηλώσεις των «ΕΛΕΥΘΕΡΙΩΝ», στα πλαίσια των οποίων παρουσιάστηκαν και οι δουλειές τμημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας του ΟΠΟΝΓΑ. Εξ’ ίσου επιτυχημένες ήταν κι οι αντίστοιχες που πραγματοποιήθηκαν μ’ αφορμή τον γιορτασμό των Πέντεκαίδεκα Μαρτύρων. Όπως επίσης κι αυτές της Αποκριάς. Παράλληλα είχαμε και διάφορες άλλες εκδηλώσεις, όπως η θεατρική παράσταση με την Π. Ζούνη, το ρεσιτάλ της Β. Πέτσου, η έκθεση φωτογραφίας του Π. Καπίδη κ.α.
Πέρα από τις εκδηλώσεις, συνεχίστηκε μέσα στο 2007 ή άκρως σημαντική δραστηριότητα των τμημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας, που διατηρεί ο ΟΠΟΝΓΑ. Συνολικά λειτούργησαν 14 τμήματα, απ’ τα οποία, τα Φωτογραφίας, Ζωγραφικής, Αγιογραφίας και Κεραμικής είναι ενταγμένα στο Δίκτυο Εικαστικών Εργαστηρίων του Υπουργείου Πολιτισμού. Συνολικά, στα τμήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας συμμετείχαν 650 άτομα.
Τα τμήματα αυτά είναι τα εξής:
1) Ζωγραφικής: Λειτουργεί από το 1999. Η ζωγραφική είναι η αφορμή για το ξεπέταγμα της φαντασίας και την ελεύθερη έκφραση. Στο τέλος κάθε κύκλου μαθημάτων οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν σε ειδική έκθεση τη δουλειά τους.
2) Θεατρικού Παιχνιδιού: Λειτουργεί από το 1999. Αναπτύσσεται η πρωτοβουλία και η ελεύθερη έκφραση των παιδιών μέσα από την επαφή με την θεατρική τέχνη. Στο τέλος του κύκλου μαθημάτων παρουσιάζεται ένα θεατρικό δρώμενο ή παράσταση από τους συμμετέχοντες.
3) Φωτογραφίας: Λειτουργεί από το 1999. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με την τέχνη της φωτογραφίας, τη λήψη, την εμφάνιση και την εκτύπωση της. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί ατομικές εκθέσεις των συμμετεχόντων τόσο στο Κιλκίς όσο και στη Θεσσαλονίκη. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων παρουσιάζεται σε μια ομαδική έκθεση η δουλειά των συμμετεχόντων.
4) Κρουστών: Υπάρχουν δύο τμήματα, το ένα ενηλίκων και το άλλο παιδιών. Το τμήμα ενηλίκων λειτουργεί από το 1999 ενώ των παιδιών λειτουργεί από το 2000. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με την πρωταρχική κίνηση του ρυθμού και τη δημιουργία μουσικής με κρουστά όργανα. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων παρουσιάζεται η δουλειά και το αποτέλεσμα της από τους συμμετέχοντες. Επίσης έχει γίνει ηχογράφηση της δουλειάς τους και έχει κυκλοφορήσει σε CD.
5) Κεραμικής: Λειτουργεί από το 2000. Οι συμμετέχοντες γνωρίζονται με την κεραμική τέχνη μέσα από τους δρόμους της φαντασίας και του χρώματος αρμονικά συνταιριασμένους με τον πηλό. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν δείγματα της δουλειάς τους.
6) Αγιογραφίας: Λειτουργεί από το 2000. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με την τέχνη της αγιογραφίας και αναπτύσσουν την  έκφραση και τη δημιουργικότητα τους στους δρόμους της παραδοσιακής τέχνης. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων οι συμμετέχοντες παρουσιάζουν δείγματα της δουλειάς τους σε ομαδική έκθεση.
7) Θεάτρου: Λειτουργεί από το 2000. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με την τέχνη της σκηνοθεσίας και της σκηνογραφίας αποκτώντας μια πιο σφαιρική άποψη σε ότι αφορά την ανάγνωση και πραγμάτωση της θεατρικής πράξης. Στο τέλος του κύκλου των μαθημάτων παρουσιάζεται μια θεατρική παράσταση από τους συμμετέχοντες.
8) Κιθάρας: Λειτουργεί από το 2005. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με την τέχνη της μουσικής και διδάσκονται κλασικές μελωδίες αλλά και μελωδίες Ελλήνων συνθετών. Στο τέλος του έτους γίνεται η παρουσίαση της δουλειάς τους.
9) Εκμάθησης Σκάκι: Λειτουργεί από το 1999. Οι συμμετέχοντες διδάσκονται τους όρους και τους κανόνες του σκάκι, γνωρίζονται με το παιχνίδι, οξύνουν τη σκέψη και κρίση τους ενώ διοργανώνουν πρωταθλήματα και τουρνουά.
10) Χορού (Latin και μοντέρνου χορού): Υπάρχουν δύο τμήματα, ένα ενηλίκων (Latin) το οποίο λειτουργεί από το 2003 και ένα τμήμα παιδιών (μοντέρνος χορός) το οποίο λειτουργεί από το 2004. Οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να εκφράζονται μέσω του ρυθμού και της κίνησης και έρχονται σε επαφή με νέα μουσικά ακούσματα.
11) Χορωδίες σε οικισμούς του Δήμου Κιλκίς: Σε συνεργασία με τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους των οικισμών Βαπτιστή και Σταυροχωρίου οργανώθηκαν και λειτουργούν χορωδίες γυναικών και παιδιών
12) Αρμονίου: Λειτουργεί από το 2006. Στο μάθημα αρμονίου κύρια κατευθυντήρια γραμμή είναι η γνωριμία του μαθητή με την αρμονία, τη μελωδία και τον ρυθμό μέσα από τη θεωρητική γνώση και την πρακτική εξάσκηση. Στο τέλος του έτους γίνεται παρουσίαση της δουλειάς τους.
13) Κατασκευής κοσμήματος: Λειτούργησε για πρώτη φορά το 2007. Βασικός στόχος του κύκλου των μαθημάτων είναι η γνώση σε συνδυασμό με τα απαραίτητα μέσα να οδηγήσει στην κατασκευή του κοσμήματος.
14) Κατασκευής κούκλας: Λειτούργησε για πρώτη φορά το 2007. Στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία ενός μέσου έκφρασης και επικοινωνίας μέσα από την κατασκευή μια κούκλας. Με κύριο άξονα τη φαντασία, νέοι χαρακτήρες μπορεί να γεννηθούν ζωντανεύοντας άψυχα υλικά που θα αποκτούν σώμα, κίνηση και λόγο.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα τμήματα φωτογραφίας, ζωγραφικής και κρουστών είναι έτοιμα και διαθέτουν υλικό προκειμένου να πραγματοποιηθούν πολιτιστικές ανταλλαγές με αντίστοιχα τμήματα άλλων Δήμων.