Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2024, 6:13:10 μμ
Πέμπτη, 14 Δεκεμβρίου 2023 09:21

Η παραχώρηση της ΕΓΝΑΤΙΑΣ πεδίο μάχης επιχειρηματικών ομίλων

 Αποκαλύψαμε πριν ένα μήνα την κοροϊδία που επιφύλαξαν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στους πολίτες της  Παιονίας και του Κιλκίς  στο θέμα του δρόμου - καρμανιόλα Πολύκαστρο - Χαλάστρα.

Αναφερόμαστε στην τύχη του διαγωνισμού   παραχώρησης της Εγνατίας αφού από  το 2021 εκδόθηκε η απόφαση επιλογής του προτιμητέου επενδυτή (περί της ΤΕΡΝΑ ο λόγος) και έκτοτε οι μήνες και τα χρόνια περνούσαν και το θέμα είχε κολλήσει.

Πριν ένα μήνα λοιπόν κατέβηκαν οι τοπικοί μας άρχοντες (Περιφερειάρχης, Δήμαρχος Παιονίας, Αντιπεριφερειάρχης κ.α) στην Αθήνα και αποκαλύφθηκε πως το έργο κόλλησε στο ΤΑΙΠΕΔ το οποίο  δεν εδέησε να στείλει το φάκελο στο Ελεγκτικό Συνέδριο για επικύρωση των πρακτικών του διαγωνισμού. Και το έπραξε μια μόλις εβδομάδα πριν την συνάντηση.

Υποτίθεται μάλιστα ότι οι αρμόδιοι του ΤΑΙΠΕΔ όταν τους έψεξαν οι δικοί μας για την καθυστέρηση, πέρασαν στην αντεπίθεση φορτώνοντας στους τοπικούς την καθυστέρηση «Κι εσείς τώρα ήρθατε στην Αθήνα να μας ενοχλήσετε» ήταν το σχόλιό τους.

Όχι πως είχαν άδικο. Όντως- και το επισημάναμε στο δικό μας ρεπορτάζ – υπάρχουν ευθύνες στην τοπική ηγεσία του νομού και του δήμου διότι δεν πιέσαμε περισσότερο. Αλλά στο ίδιο ρεπορτάζ θέσαμε «τον δάκτυλον επί των τύπων των ήλων»

Ρωτούσαμε: αν βιαζόταν και ήθελε να υλοποιήσει το έργο το ταχύτερον δυνατόν η ΤΕΡΝΑ πόσοι θα στοιχημάτιζαν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα επιδείκνυε τόση ….άπλα στην αποστολή του φακέλου στο Ελεγκτικό ύστερα από 2,5 χρόνια;

Αυτή είναι η ουσία του θέματος. Και εκεί παίζονται δισεκατομμύρια.

Λοιπόν για να εξηγούμαστε: Για την αποστολή – επιτέλους- του φακέλου από το ΤΑΙΠΕΔ στο Ελεγκτικό, δεν ήταν η πίεση που ασκήσαμε δια του Τζιτζικώστα ή του Σιωνίδη ή του…..

Ανταγωνιστικοί (της ΤΕΡΝΑ)  όμιλοι  (Vinci  και Μυτιληναίος) ξεσπάθωσαν κατά του ΤΑΙΠΕΔ και της αργοπορίας του και απειλούν ήδη δια εξωδίκων επιστολών με προσφυγές στη Δικαιοσύνη αν καθυστερήσει κι άλλο η παραχώρηση της Εγνατίας.

Το θέμα έχει λάβει διαστάσεις στην Αθήνα, είναι πολύπλοκο και σχετίζεται με θέματα ρευστότητας των μεγάλων ομίλων. Η ΤΕΡΝΑ, υπενθυμίζουμε, ότι έχει πάρει και το έργο της Αττικής οδού. Κι εκεί ρίχνει το βάρος της. Και ο δεύτερος στο διαγωνισμό της ΕΓΝΑΤΙΑΣ (αλλά και της Αττικής οδού με ελάχιστη μάλιστα διαφορά) επιχειρηματικός όμιλος ουσιαστικά δια της προσφυγής του στη Δικαιοσύνη καταλογίζει σκόπιμη καθυστέρηση .

Όλα αυτά τα γράψαμε πριν πληροφορηθούμε τις τελευταίες εξελίξεις με τη διαμάχη των επιχειρηματικών ομίλων και τις απειλές για προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

 

Και για την ιστορία και του λόγου το αληθές, αντιγράφουμε τμήμα δικού μας άρθρου για τις αιτίες των καθ’ημάς λυπηρών”  των ΕΙΔΗΣΕΩΝ

¨”Πρώτη αιτία: Το έλλειμμα ενδιαφέροντος από την κυβέρνηση, την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, το Δήμο Παιονίας και τους βουλευτές του νομού.

.....

Αιτία δεύτερη: η αποθυμία της ίδιας της εταιρείας (ΤΕΡΝΑ) να της ανατεθεί γρήγορα η ΕΓΝΑΤΙΑ για να τρέξουν (και) οι υποχρεώσεις της.

Υπήρχε πιθανότητα να επείγετο η ΤΕΡΝΑ να ξεκινήσει  το έργο ....και να καθυστερήσει επί 2,5 χρόνια το ΤΑΙΠΕΔ να στείλει στο Ελεγκτικό τον φάκελο προς έλεγχο και τελικό ο.κ.; Αν υπάρχει ένας που το πιστεύει, αποσύρουμε την …αιτία.

Αιτία τρίτη: Αποδεικνύεται ότι στο ΤΑΙΠΕΔ έχουν απωλέσει τον τεχνοκρατικό χαρακτήρα που όφειλε να υπερτερεί παντός άλλου κατά  τη λειτουργία του. 

Πολιτική ασκεί η κυβέρνηση, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι και εκπρόσωποι. Δεν δικαιούνται να ασκούν διορισμένοι και ανεξέλεγκτοι τεχνοκράτες και μάλιστα σε βάρος τοπικών κοινωνιών και της ανθρώπινης ζωής. Για να μην επεκταθούμε στις οικονομικές προεκτάσεις μιας λειτουργίας που εκφεύγει του  τεχνοκρατικού χαρακτήρα του εν λόγω Ταμείου...”

 

Αυτά τα ολίγα και άκρως διαφωτιστικά για να αντιληφθούν οι πολίτες του νομού τα παιχνίδια πίσω από τις πλάτες τους.

Όσο για την τύχη του δρόμου; Αν πιστέψουμε τον υφυπουργό Ταχιάο πριν τα Χριστούγεννα θα εγκριθεί από το Ελεγκτικό ο φάκελος του διαγωνισμού.

Το ερώτημα είναι τίνος έτους τα Χριστούγεννα εννοούσε ο Υφυπουργός. Πάντως σίγουρα όχι του 2023.