Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στο πρανές συρμού της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Ειδομένης και κατά μήκος αυτής και επεκάθηκε προς το νότο λόγω του ανέμου. Σε απόσταση περίπου τριών χλμ από την συγκεκριμένη περιοχή (μετά από την Σιδηροδρομική γέφυρα του Αξιού, με κατεύθυνση προς Ειδομένη) την ίδια ώρα υπήρχε δεύτερη εστία πυρκαγιάς με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά και η οποία έκαψε περίπου εκατό τ.μ. ξηρά χόρτα.
Από την πυρκαγιά κάηκαν δέκα στρέμματα περίπου δασικής έκτασης με αυτοφυή δρυς και παλιούρια καθώς και είκοσι στρέμματα περίπου παραποτάμιας βλάστησης με ιτιές, πλατάνους, ρείκια, καλάμια, και ξηρά χόρτα.
Επίσης, υπέστησαν ζημιές και εφτά στύλοι αγωγοί ηλεκτρικού ρεύματος της Δ.Ε.Η., που βρίσκονται εντός της ευρύτερης καμένης έκτασης. Δεν υπήρχε οδικό δίκτυο πλησίον της περιοχής. Υπήρχαν κατά μήκος του συρμού της σιδηροδρομικής γραμμής “τυφλοί” τρακτερόδρομοι με αδιέξοδα, πράγμα που δυσκόλεψε την προσέγγιση της πυρκαγιάς. Υπήρχε διακοπή ηλεκτροδότησης και κυκλοφοίας των τρένων της σιδηροδρομικής γραμμής για όλο το χρονικό διάστημα της επιχείρησης κατάσβεσης της πυρκαγιάς.
Για να επιτευχθεί το καλύτερο αποτέλεσμα για την αντιμετώπιση του συμβάντος κινητοποιήθηκε η Π.Υ. Γουμένισσας με τέσσερα πυροσβεστικά οχήματα και δέκα άνδρες καθώς υπήρξε και ενίσχυση από την Δ.Π.Υ. Θεσσαλονικης με ένα πυροσβεστικό όχημα και δύο άνδρες, οι οποίοι με μεγάλες εγκαταστάσεις χαμηλής πίεσης και την χρήση βενζινοκίνητης αντλίας προέβησαν στην κατάσβεση της πυρκαγιάς πεζοί, χρησιμοποιώντας παράλληλα και χειρονακτικά μέσα. Στο έργο της κατάσβεσης συμμετείχε ένα χωματουργικό μηχάνημα (φορτωτής) της “Τεχνικής Εταιρείας Ζιάρα Δημητρίο”, μετά από κλήση από την “Πολιτική Προστασία” της Νομαρχίας Κιλκίς, δημιουργώντας περιμετρικά της φωτιάς αντιπυρικής ζώνη. Στην κατάσβεση της πυρκαγιάς βοήθησαν Συνοριοφύλακες του Τ.Σ.Φ. Ειδομένης καθώς και το πλήρωμα του βαγονέτου (τροιζίνα) με δύο υπαλλήλους του Ο.Σ.Ε.