Οι δύο προτάσεις που παραθέτω προς κρίση των συμπολιτών είναι οι παρακάτω:
1. Παίρνοντας αφορμή από όσα ειπώθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο της 05.01.2016 προτείνω να κηρύξουμε το έτος 2016 (το ίδιο θα μπορούσε να γίνει για το 2017 ή το 2018) ως «ΕΤΟΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΚΙΛΚΙΣ» στα πρότυπα των μεγάλων ιδιωτικών Εταιρειών συστήνοντας ομάδα εργασίας και συντονισμού και αυτό θα περιλαμβάνει πολλά πράγματα τα οποία μπορώ να αναλύσω προφορικώς (θα κληθούν αιρετοί, υπάλληλοι και πολίτες να επισημάνουν σημεία όπου γίνεται υπερκατανάλωση ή κατάχρηση ενέργειας και να προτείνουν ιδέες εξοικονόμησης, θα μελετηθεί η ενεργειακή συμπεριφορά κτιρίων και εγκαταστάσεων, θα ερευνηθούν τρόποι εξεύρεσης ηλεκτρικής ενέργειας π.χ. με φωτοβολταϊκά πάρκα, θα μελετηθεί η ο αριθμός και η απόδοση καυστήρων και συστημάτων κλιματισμού και ενδεχομένως η συντήρηση ή η αντικατάστασή τους, παρομοίως θα αντικατασταθούν οι λαμπτήρες των δημοτικών φωτιστικών με τους νέου τύπου εξοικονόμησης ενέργειας κλπ ). Υπάρχουν σχετικές τεχνικές που ακολουθούνται και φέρνουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Και πάνω απ’ όλα θα δείξουμε στους πολίτες ότι προσπαθούμε για το νοικοκύρεμα του Δήμου με μοντέρνες προσεγγίσεις.
2. Μία δεύτερη πρόταση που θα μπορούσε να θεωρηθεί πρωτοποριακή είναι να μπει στο οργανόγραμμα του Δήμου μία υπηρεσία Εξυπηρέτησης Πολιτών, διμελής ή τριμελής, με ικανούς υπαλλήλους εκ των οποίων ο ένας τουλάχιστον να είναι διπλωματούχος μηχανικός και ο άλλος επιλεγμένος Σύμβουλος του Δημάρχου, που θα έχει ένα κωδικό τηλεφωνικό αριθμό π.χ. το 133 ή το 144 ή το 177 κλπ και ένα e-mail όπου θα δέχονται πληροφορίες – καταγγελίες – αιτήσεις πολιτών και φορέων για ανακύπτοντα πρακτικά προβλήματα ή ανάγκες τα οποία θα τα επεξεργάζονται, θα τα περνούν στις αρμόδιες κατά περίπτωση Δημοτικές Υπηρεσίες για να επιλύονται, θα παρακολουθείται η υλοποίησή τους ως προς το χρόνο και την ποιότητα και αν συναντώνται δυσκολίες (π.χ. χαλασμένο μηχάνημα, έλλειψη προμήθειας λαμπτήρων κ.λπ., κ.λπ.) θα εμπλέκονται και στην επίλυση των ενδιάμεσων διαπιστωμένων προβλημάτων. Αυτήν την οργάνωση την είδα σε Δήμο της Κωνσταντινούπολης και είναι εξαιρετικώς αποτελεσματική. Και κατ’ αρχή δίνει στον πολίτη την αίσθηση ότι ο Δήμος είναι κοντά του, δε χρειάζετα ο πολίτης για το παραμικρό να τρέχει στο Δήμαρχο ή στους Αντιδημάρχους και γενικώς στους αιρετούς για το αυτονόητο και να ενισχύεται η πελατειακή σχέση κ.λπ.