Κίνημα για μια απάνθρωπη παιδεία:
Τους καθοδηγητές αυτού του περίεργου και ύπουλου κινήματος ενοχλούν τα έπη του Ομήρου, η καλύβα του μπάρμπα – Θωμά. Το μυθιστόρημα: Η Καλύβα του μπάρμπα Θωμά, δημοσιευμένο σε συνέχειες, συνέβαλε στη μεταστροφή της κοινής γνώμης κατά της δουλείας και θεωρήθηκε ένας από τους παράγοντες που οδήγησαν στη έκρηξη του Αμερικάνικου εμφυλίου πολέμου.
Τα έργα αυτών των συγγραφέων και άλλα αυτής της κατηγορίας θέλουν να αποβάλουν από την εκπαιδευτικά προγράμματα οι σύγχρονοι «προσωπικοί» φωτοσβέστες.
Απόψεις κάποιων πολέμιων της ανθρωπιστικής παιδείας:
Κάποιος καθηγητής σχολείου της Μασαχουσέτης, είπε το εξής: «Είμαστε πολύ περήφανοι να λέμε ότι η Οδύσσεια αφαιρέθηκε φέτος από το πρόγραμμα σπουδών».
Ο εν λόγω καθηγητής θεωρεί ότι ο Όμηρος προβάλλει σεξιστικά πρότυπα για τη γυναίκα. Τι να πει κανείς. Προφανώς σύμφωνα με τους… οπαδούς του εν αρχή προαναφερθέντος κινήματος, η συζυγική πίστη της Πηνελόπης θα στρίμωχνε τη σκέψη των κοριτσιών σε …σεξιστικά καλούπια!
Δύο πράγματα αξίζει να θυμηθούμε εδώ: Πρώτον, τον Γάλλο φιλόλογο Ραημόν Ρυγιέ, ο οποίος δίνοντας το έτος 1977 το δική του απάντηση στον περίφημο ομηρικό ζήτημα, υποστήριζε ότι δημιουργός της Οδύσσειας είναι προφανώς …κάποια γυναίκα και η Οδύσσεια είναι το καύχημα των γυναικών, μόνο μια γυναίκα, εξηγούσε ο Ρυγιέ, μπορεί να εξυμνεί έτσι τις γυναικείες, αρετές να ταυτίζεται τόσο με τη Ναυσικά, την Καλυψώ και την Πηνελόπη, να περιγράφει με τέτοια ακρίβεια τις οικιακές εργασίες… Δεύτερον, ας θυμηθούμε τον Γκαίτε, τον μέγιστο των Γερμανών ποιητών μεπανθεϊστικές πεποιθήσεις, ποιητή του «Faust» ο οποίος ερωτηθείς από τους μαθητές του τι έπρεπε να διαβάζουν για να πάρουν κάτι από τη σοφία του, αυτός απάντησε χωρίς περιστροφές και χωρίς δεύτερη σκέψη» «Τους ‘Ελληνες κλασσικούς». Και όταν πάλι οι μαθητές του τον ερώτησαν αφελώς, τι να διαβάσουν όταν τελειώσουν με τους Έλληνες κλασσικούς αυτός του απάντησε: «Πάλι τους Έλληνες κλασσικούς να διαβάζετε!».
Επιλογικό σημείωμα:
Κατά την ταπεινή μας γνώμη, όσοι βάλλουν γενικά κατά της ανθρωπιστικής παιδείας είναι αυτόχρημα εχθροί του ανθρώπου. Εκπαίδευση άνευ ανθρωπιστικής παιδείας είναι εκπαίδευση θηρίων και τεράτων. Ας αντιδράσουμε, λοιπόν αποφασιστικά και δυναμικά όπου και όταν εκδηλώνονται η σατανική αυτή προσπάθεια κατάργησης και κατά κάποιον τρόπο, «δολοφονίας» της ανθρωπιστικής παιδείας, προτού να είναι αργά, προτού γίνουμε: άνθρωποι για τον άνθρωπο λύκος..