«Ο πρώτος μήνας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς κοντεύει να ολοκληρωθεί, όμως στην Π.Ε. Κιλκίς – όπως και στην υπόλοιπη χώρα – οι λίγοι μόνιμοι διορισμοί και προσλήψεις αναπληρωτών, δημιουργούν κενά σε πολλά σχολεία. Αποτέλεσμα είναι να χάνονται εκατοντάδες ώρες μαθημάτων, καθώς και εκατοντάδες ώρες της απαραίτητης υποστήριξης που απαιτείται για παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες ή/και αναπηρίες (παράλληλη στήριξη, ειδικό βοηθητικό προσωπικό, ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό).
Συγκεκριμένα στη Β/βάθμια Εκπαίδευση στην ΠΕ Κιλκίς, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Κιλκίς «κανένα σχολείο στην Π.Ε. δεν μπορεί να λειτουργήσει με πλήρες πρόγραμμα». Μόνο στα Γυμνάσια και τα ΓΕΛ λείπουν 900 ώρες μαθημάτων. Και αυτό την ώρα που οι συμπτύξεις έχουν οδηγήσει να υπάρχουν τμήματα ακόμα και με 27-28 μαθητές (π.χ. 1ο και 3ο Γυμνάσιο Κιλκίς), όπως και η μη έγκριση τμημάτων κατεύθυνσης στην Γ’ Λυκείου, που εκτός από την αναγκαστική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος των μαθητών την τελευταία τους χρονιά στο σχολείο, «εξαφανίζει» ολόκληρα τμήματα.
Την ίδια ώρα ούτε στην Α/βάθμια Εκπαίδευση στην ΠΕ Κιλκίς η κατάσταση είναι καλύτερη. Αν και σε δασκάλους/ες (ΠΕ 70) αυτή τη στιγμή δεν φαίνεται να υπάρχουν ελλείψεις, ωστόσο υπάρχουν πάνω από 15 κενά σε Νηπιαγωγούς και Ειδικότητες (Γερμανικής και Αγγλικής φιλολογίας, Γυμναστές, Πληροφορική, Εικαστικά, Μουσική), χωρίς μάλιστα να υπολογίζονται υπαρκτές ανάγκες σε ολιγοθέσια σχολεία, στα οποία δεν προβλέπεται η κάλυψη με τις παραπάνω ειδικότητες.
Επίσης, αντίστοιχα προβλήματα υπάρχουν και στην Ειδική Αγωγή. Στα Ειδικά Σχολεία υπάρχουν ελλείψεις σε ΕΒΠ και ΕΕΠ και αρκετά τμήματα ένταξης δεν λειτουργούν, αφού υπάρχουν πάνω από 15 κενά. Ακόμα δεν έχουν προσληφθεί όλοι οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, όπως και τρεις σχολικοί νοσηλευτές.
Η κατάσταση είναι αποκαλυπτική του πόσο «αναβαθμίστηκε» φέτος το σχολείο και τι αντιλαμβάνεται η κυβέρνηση ως «κανονικότητα», μιας και τα συγκεκριμένα κενά δεν προέκυψαν ξαφνικά, αλλά ήταν γνωστά πριν από την 1η Σεπτεμβρίου. Η πολιτική του λεγόμενου «εξορθολογισμού», που βασίζεται στη λογική του «κόστους – οφέλους», επιβεβαιώνει αυτό που γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές λένε στα συνθήματά τους όλη αυτή την περίοδο ότι οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως «αριθμοί» από την κυβέρνηση.
ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση για:
- - Την άμεση κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ στην ΠΕ Κιλκίς.
- - Την έγκριση όλων των «ολιγομελών» τμημάτων κατεύθυνσης της Γ΄ Λυκείου.
- Τη διχοτόμηση τμημάτων που φτάνουν τους 25 μαθητές σε Δημοτικά / Νηπιαγωγεία και τους 27-28 σε Γυμνάσια / Λύκεια».
Οι Βουλευτές
Δελής Γιάννης
Στολτίδης Λεωνίδας