Το έργο αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015. Η κατασκευή θα ξεκινήσει με τον νότιο άξονα Γκάζι- Φάληρο, μήκους 11 χιλιομέτρων και κόστους 2,2 εκατ. ευρώ, καθώς ήδη έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο.
Όσον αφορά το έργο του βόρειου άξονα Γκάζι- Κηφισιά, μήκους 16,5 χιλιομέτρων και κόστους 9 εκατ. ευρώ, μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και η διαβούλευση με τους οκτώ δήμου. Μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να έχει κατακυρωθεί και ο διαγωνισμός.
Στους κεντρικούς άξονες του μητροπολιτικού ποδηλατοδρόμου πρόκειται να ενωθούν τα τοπικά δίκτυα ποδηλατοδρόμων των δήμων με τη μορφή «Τ». Ταυτόχρονα, πρόκειται να δοθεί έμφαση στην ενίσχυση της μετεπιβίβασης στα μέσα σταθερής τροχιάς.
«Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση στην αστική μετακίνηση, με στόχο να καταστήσουμε την Αθήνα βιώσιμη για όλους τους πολίτες» δήλωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος, τονίζοντας ότι «η βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα σε ζητήματα αστικού περιβάλλοντος».
«Δίνουμε μία σκληρή μάχη για την ανάκτηση του δημόσιου χώρου» υπογράμμισε ο Γιώργος Καμίνης.
Ο δήμαρχος Αθηναίων αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ευαισθητοποίησης των οδηγών, στην αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης, αλλά και στην ποιότητα των δρόμων, καθώς επίσης και στη δημιουργία χώρων για δέστρες που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των ποδηλάτων.
«Πεζοδρόμια στους πεζούς»
Παράλληλα, τόνισε ότι γίνονται τεράστιες προσπάθειες προκειμένου «να παραδοθούν τα πεζοδρόμια στους πεζούς». Ήδη έχουν απομακρυνθεί 110 περίπτερα, και πρόκειται να απομακρυνθούν άλλα 50, καθώς επίσης στύλοι και κολόνες, ενώ αναφέρθηκε στην ανάγκη συνεργασίας με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπιση του φαινομένου της παράνομης εξάπλωσης των τραπεζοκαθισμάτων σε δημόσιους χώρους.
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας ξεκινά από την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 22 του μήνα. Περισσότερες πληροφορίες στο www.technopolis-athens.coμ.
Πηγή: Το Βήμα