Συγκεκριμένα μεταφέρονται στην Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ:
- Δημόσιο κτήμα 64 στρεμμάτων στην Ανάβυσσο
- Η παραλία «Μαύρο Λιθάρι» μήκους 1 χλμ. επί της λεωφόρου Αθηνών - Σουνίου
- Έκταση 90 στρεμμάτων στη Βούλα, μεταξύ οδού και θαλάσσης από το δυτικό όριο του Α' Αλιπέδου Βούλας και μέχρι το νοτιοανατολικό όριο του Β' Αλιπέδου Βούλας (Πηγαδάκια)
- Έκταση 62 στρεμμάτων, μετά των κτιριακών εγκαταστάσεων εμβαδού 2,5 στρεμμάτων, στο Μεγάλο Καβούρι του Δήμου Βούλας
- Εκτός σχεδίου έκταση 146 στρεμμάτων, μετά των κτιριακών της εγκαταστάσεων, στην Ακτή Α' Αλιπέδου Βούλας Αττικής, όπου υπάρχουν εγκαταστάσεις πλαζ, εγκαταστάσεις κάμπινγκ και νυχτερινό κέντρο, συνολικού εμβαδού 3,6 στρεμμάτων
- Τουριστική δημόσια έκταση 7,5 στρεμμάτων στη Βάρκιζα, του Δήμου Βάρης
- Εκτός σχεδίου έκταση, μετά των κτιριακών εγκαταστάσεων, συνολικού εμβαδού 669 στρεμμάτων, κείμενη στην θέση της καταργηθείσας αλυκής Αναβύσσου Αττικής
- Εκτός σχεδίου διάσπαρτες εκτάσεις, συνολικής έκτασης 9,2 στρεμμάτων στην Ανάβυσσο
- Έκταση εκτός σχεδίου 8,8 στρεμμάτων στον Άγιο Νικόλαο Αναβύσσου
- Εκτός σχεδίου έκταση 258 στρεμμάτων στη Λομβάρδα Κρωπίας
- Το «φιλέτο» των 326 στρεμμάτων στο Λαγονήσι
- Εκτός σχεδίου εκτάσεις, μετά κτισμάτων, εμβαδού 262 στρεμμάτων στην περιοχή Δέλτα Φαλήρου - Φλοίσβου, όπου, μεταξύ άλλων, υπάρχουν το κτίσμα του μουσείου της Πολεμικής Αεροπορίας, τα γήπεδα χάντμπολ και τάε κβον ντο, το Διοικητήριο της Μαρίνας, θερινό σινεμά και αναψυκτήριο.
- 69 στρέμματα στην ακτή του Αλίμου
- 90 στρέμματα στην περιοχή του Παλαιού Φαλήρου, από τη Μαρίνα του Φλοίσβου ως το κέντρο του
- Έκταση 20 στρεμμάτων στον Άλιμο, από την ακτή του Αλίμου ως τα όρια του Αγίου Κοσμά
- Τμήμα αιγιαλού 2 στρεμμάτων στον Άγιο Κοσμά Γλυφάδας
- Εκτός σχεδίου έκταση 279 στρεμμάτων (εκ των οποίων 30 στρέμματα αποτελεί αιγιαλό με θαλάσσια ζώνη 500) στη Γλυφάδα
- Εκτός σχεδίου έκταση στην Βάρκιζα, επιφανείας 252 στρεμμάτων
- Εκτός σχεδίου έκταση, μη υπολογιζόμενου του αιγιαλού, επιφάνειας 96 στρεμμάτων στο Μικρό Καβούρι.
Έρχονται άλλα δύο κύματα ακινήτων
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει σταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο και άλλη απόφαση των κκ. Μηταράκη και Χαρδούβελη, με την οποία μεταβιβάζονται στην Παράκτιο Μέτωπο η έκταση του Φαληρικού Όρμου από το ΣΕΦ ως το Παλαιό Φάληρο, αλλά και τα δύο «φιλέτα» της Γλυφάδας που είχαν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), όμως επεστράφησαν στο Δημόσιο μετά την αποκάλυψη του «Βήματος».
Μάλιστα, το ΣΕΦ αποτελεί και το «συμβολικό» όριο μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ, καθώς το κομμάτι που ανήκει στο πρώτο οριοθετείται από την ανατολική όχθη του Κηφισού, ενώ το τμήμα από τη δυτική όχθη και πέρα περνάει στην δεύτερη.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με πληροφορίες, επίκειται και μία τρίτη απόφαση υπαγωγής ακινήτων στην εταιρεία, καθώς εντοπίστηκαν περίπου 20 ακόμη αξιόλογα ακίνητα στην Αττική Ριβιέρα.
Στόχος της Παράκτιο Μέτωπο ΑΕ, στην οποία επικεφαλής είναι ο μηχανικός κ. Άρης Ματιάτος, είναι ως την άνοιξη να έχει προχωρήσει στην προκήρυξη διεθνούς πολεοδομικού διαγωνισμού για την εκπόνηση του master plan της οργανωμένης αξιοποίησης της «αθηναϊκής Ριβιέρας».
Στην εταιρεία ήδη έχει γίνει μία προεργασία για την ωρίμανση του σχεδίου, που μόνο εύκολη δεν θα είναι, καθώς υπάρχει πληθώρα νομικών ζητημάτων και εκκρεμοδικίες σε σημαντικά ακίνητα του Παράκτιου Μετώπου.
Ορίζεται τεχνικός σύμβουλος για το μεγάλο έργο του Φαλήρου
Στο μεταξύ, σύμφωνα με απόφαση του υπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ορίστηκε τεχνικός σύμβουλος για την ωρίμαση των μελετών των συγκοινωνιακών έργων του υποέργου Ι «Έργα αστικών υποδομών» του έργου «Ολοκληρωμένη Ανάπλαση Φαληρικού Όρμου» στην εταιρεία Δρόμος Εταιρεία Μελετών Κ. Ζέκκος - Δ.Τσιβίκης ΟΕ, με συνολική αμοιβή 123.000 ευρώ.
Όπως αναφέρεται σε έγγραφο που δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια», όλες οι μελέτες που εκπονήθηκαν με χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» είναι στο στάδιο των προμελετών και όχι στο στάδιο των οριστικών μελετών.
«Το αναγκαίο επίπεδο ωρίμανσης των συγκοινωνιακών έργων ώστε να είναι εφικτή η ένταξή τους σε Συγχρηματοδοτούμενο Πρόγραμμα και να μπορούν να δημοπρατηθούν χωρίς στη συνέχεια να παρουσιαστούν προβλήματα και χωρίς να υπάρχουν υπερβάσεις στον προϋπολογισμό, προϋποθέτει ότι το στάδιο των μελετών Οδοποιίας θα είναι Οριστικές Μελέτες» σημειώνεται.
Για τη δημοπράτηση του υποέργου Ι «Έργα Αστικών Υποδομών» του έργου «Ολοκληρωμένη Ανάπλαση Φαληρικού Όρμου», που θα ενταχθεί στην Προγραμματική Περίοδο 2014 - 2020, «απαιτούνται διάφορες υποστηρικτικές ενέργειες για τη συμπλήρωση και τον έλεγχο των δεδομένων, έτσι ώστε οι μελέτες της οδοποιίας, τα τεύχη δημοπράτησης και ο προϋπολογισμός των έργων να εξασφαλίζουν την υλοποίηση των έργων χωρίς προβλήματα και χωρίς καθυστερήσεις», αναφέρεται.
Το συγκεκριμένο υποέργο, υπογραμμίζει το υπουργείο, «έχει σημαντικό μέγεθος, είναι εξαιρετικά δύσκολο, εξαιρετικά σύνθετο και πολύπλοκο και περιλαμβάνει μεγάλο πλήθος σημαντικών παρεμβάσεων όπως α) κατασκευή οδικών έργων, β) κατασκευή νέας γραμμής του τραμ, γ) κατασκευή πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων, δ) κατασκευή σημαντικών αντιπλημμυρικών και αποχετευτικών έργων, που αναδιαμορφώνουν πλήρως τα συγκοινωνιακά δεδομένα της ευρύτερης περιοχής».
Τι αλλάζει στην περιοχή
Ειδικότερα, «η Λεωφόρος Ποσειδώνος μετατοπίζεται εγκάρσια από 50 μέτρα μέχρι και 90 μέτρα προς την πλευρά της θάλασσας σε μήκος περίπου 1.000 μέτρων (από τον ανισόπεδο κόμβο Κηφισού μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Συγγρού)».
«Σε μήκος περίπου 600 μέτρων, η νέα Λεωφόρος Ποσειδώνος θα είναι καλυμμένη για να ενοποιηθεί ο αστικός χώρος με το παραλιακό μέτωπο. Γίνονται αναδιαμορφώσεις στους κόμβους Κηφισού, Συγγρού και Π. Φαλήρου. Κατά τμήματα, αναδιαμορφώνεται η Λεωφόρος Εθνάρχου Μακαρίου. Η υφιστάμενη γραμμή του τραμ ανακατασκευάζεται ώστε να είναι στο ίδιο υψόμετρο με τη Λεωφόρο Εθνάρχου Μακαρίου και να μην αποτελεί εμπόδιο για την απορροή των ομβρίων υδάτων. Η περιοχή όπου βρίσκεται σήμερα η Λ. Ποσειδώνος απελευθερώνεται και στη ζώνη αυτή θα κατασκευαστούν σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα που περιλαμβάνουν το νέο παραλιακό συλλεκτήρα ομβρίων, μήκους περίπου 1.550 μέτρων και δύο μεγάλες αντιπλημμυρικές τάφρους πλάτους περίπου 15 μέτρων και συνολικού μήκους περίπου 1.100 μέτρων» επισημαίνει το υπουργείο.
«Η συνολική έκταση όπου γίνονται παρεμβάσεις είναι περίπου 340 στρέμματα. Σημαντικές παρεμβάσεις γίνονται και στον ποταμό Ιλισό. Περιλαμβάνουν την εκβάθυνση της κοίτης του ποταμού κατά 1,2 έως 3 μέτρα, σε μήκος
περίπου 400 μέτρων» τονίζει.
Το υποέργο Ι αφορά αποκλειστικά την εκτέλεση έργων αστικών υποδομών (συγκοινωνιακά, υδραυλικά και συνοδά έργα ΗΜ καθώς και μετατοπίσεις - αποκαταστάσεις δικτύων κοινής ωφέλειας), που αναπτύσσονται σε έκταση 340 στρεμμάτων, καθώς οι διαμορφώσεις της επιφάνειας της περιοχής του υποέργου Ι (δάπεδα, φυτεύσεις νησίδων και σχετικές Η/Μ εγκαταστάσεις κ.λπ.) εντάσσονται στο υποέργο ΙΙ.
Προϊστάμενη αρχή είναι η Διεύθυνση Οδικών Έργων (Δ1) και Διευθύνουσα Υπηρεσία το Τμήμα Κατασκευής Αυτοκινητοδρόμων και Ειδικών Έργων της ίδιας υπηρεσίας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του υποέργου είναι 160 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 120 εκατ. ευρώ. αφορούν συγκοινωνιακά έργα, αναφέρει το υπουργείο.
Πηγή: Το Βήμα