Τρίτη, 16 Ιουλίου 2024, 11:51:47 μμ
Κυριακή, 30 Σεπτεμβρίου 2007 05:04

Κώστας Ραμπίδης : Η επανίδρυση του κράτους με τα «δικά μας παιδιά»

Η πατρίδα μας, μια μικρή χώρα της Ευρωπαϊκής ΄Ενωσης, δεν έχει την πολυτέλεια στην κρατική της λειτουργία να μοιράζεται στα δυο. Οι λογικές «δικοί σας» και «δικοί μας» υπονομεύουν βασικές αρχές (δημοκρατία, δικαιοσύνη, αξιοπρέπεια, ευγενή άμιλλα, αξιοσύνη, κά.) κάθε ευνομούμενης πολιτείας. ΄Επρεπε να αποτελούν ξεχασμένο παρελθόν, δυστυχώς όμως «οι επανιδρυτές του κράτους» κατέστρεψαν οτιδήποτε αντικειμενικό και αξιοκρατικό παρέλαβαν και με πρακτικές του 1950 οδηγούν την Ελλάδα στην πολιτιστική υπανάπτυξη.

Στις 9 Αυγούστου ολοκληρώθηκε η διαδικασία επιλογής Σχολικών Συμβούλων από το ΥΠΕΠΘ. Ο τελικός πίνακας των επιλεγέντων που ανακοινώθηκε είναι προϊόν κομματικής παρέμβασης που δεν έχει προηγούμενο στην 25ετή ύπαρξη του θεσμού. Από τους 300 περίπου εν ενεργεία Σχολικούς Συμβούλους είχαν απομείνει λόγω συνταξιοδοτήσεων 170 περίπου. Είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν 130 «δικούς» τους. Δεν αρκέστηκαν σ’ αυτό, «έκοψαν» και άλλους 40 (περίπου 30%). Πρωτοφανές, αφού στις κρίσεις των προηγούμενων 20 ετών, επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, οι «κομμένοι» Σχολικοί Σύμβουλοι Π.Ε. μετρούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού, και επρόκειτο για πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις. Στη θητεία που έληξε, επειδή γνωριζόμαστε μεταξύ μας, το ποσοστό των ενεργεία Σχολικών Συμβούλων που επρόσκειντο στη Ν.Δ. ξεπερνούσε το 40%.
Το σχέδιο της κομματικής «άλωσης» του χώρου λειτούργησε σε δυο επίπεδα:
α. Αποψίλωση των εν ενεργεία Σχολικών Συμβούλων με το νέο νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση. Πήραν ελάχιστα μόρια για τη θητεία τους, δεν μοριοδοτήθηκε η θέση διευθυντή σχολείου, η άσκηση έργου επιμορφωτή (έχουμε το παράδοξο να μοριοδοτείται ο επιμορφούμενος και όχι ο επιμορφωτής) κλπ. Έτσι κατάφεραν να φέρουν τις διαφορές μορίων στο 80% περίπου των υποψήφιων σε 1-1,5 μόρια, ώστε εύκολα να ανατρέπεται η διαφορά κατά τη διαδικασία της συνέντευξης. Ακόμη και στα αντικειμενικά μετρήσιμα μόρια έγιναν ατασθαλίες. Στη μοριοδότηση του συγγραφικού έργου είχαμε προσωπικές και πολιτικές παρεμβάσεις στους πανεπιστημιακούς-αξιολογητές. Για παράδειγμα υποψήφια, σύζυγος πανεπιστημιακού, χωρίς κανένα βιβλίο πήρε για το «συγγραφικό της έργο;» 2 μόρια με ανώτερο όριο το 2,5. Και επειδή το συγγραφικό έργο του καθενός μας είναι λίγο πολύ γνωστό «τρίβαμε τα μάτια μας» από την υψηλή βαθμολογία ορισμένων. Εξαιτίας των παραπάνω για πρώτη φορά είχαμε πρωτοφανή αριθμό ενστάσεων, οι οποίες βεβαίως και αναλόγως ικανοποιήθηκαν. Στις γραπτές εξετάσεις πέρα απ’ το ό,τι ήταν απαράδεκτο να εξετάζονται από κοινού με τα ίδια ερωτήματα εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, υπήρξαν και ερωτήματα διοικητικού περιεχομένου, δηλαδή εκτός ύλης, όπως έκρινε δικαστήριο στο οποίο είχαν προσφύγει συνάδελφοι που «κόπηκαν» στις εξετάσεις και δικαιώθηκαν. Αυτοί ξανα-εξετάστηκαν, πέρασαν, και τους επέτρεψαν να πάρουν μέρος στη διαδικασία της συνέντευξης.
β. Σε δεύτερο επίπεδο λειτούργησε η διαδικασία της συνέντευξης. Η Επιτροπή αξιολόγησε με κριτήρια που ευνοούνταν οι ημέτεροι. Ερωτήσεις στημένες και ερωτήσεις απαράδεκτες. Βαθμολογούσαν για παράδειγμα με 19 τον ημέτερο με 18 παρά κάτι ή και κάτι τον μη ημέτερο, και έτσι λειτούργησε το «σφάξιμο με το βαμβάκι». Υπήρξαν και κάτι 20άρια που «βγάζουν μάτι». Συνέντευξη παρωδία! Όπου όμως δεν έβγαινε ο υπολογισμός τους μ’ αυτόν το χειρουργικό τρόπο είχαμε και ακραίες περιπτώσεις. Για παράδειγμα για να ευνοηθεί υποψήφιος με ελάχιστα μόρια και χωρίς άλλο πτυχίο, αφού ευνοήθηκε σκανδαλωδώς σ’ όλα τα υπόλοιπα αρίστευσε και στη συνέντευξη. Για να γίνει και πάλι Σχ. Σύμβουλος «σφαγιάστηκε» συνυποψήφιά του (Σχολική Σύμβουλος μέχρι πρότινος, προϊσταμένη επιστημονικής καθοδήγησης), η οποία αξιολογήθηκε στη συνέντευξη με 14,50! Έτσι όσους μπορούσαν τους «έκοψαν», και όσους δεν μπόρεσαν λόγω μεγάλης διαφοράς μορίων τους έδωσαν «δυσμενή» μετάθεση. Ακόμα και αλλαγές στις δηλώσεις προτίμησης Εκπαιδευτικών Περιφερειών έγιναν εκ των υστέρων για να βολευτούν τα «δικά μας παιδιά».
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Σχολικών Συμβούλων (ΠΕΣΣ): «Σχολικοί Σύμβουλοι με χρόνια προσφοράς και στήριξης των καινοτομιών τα τελευταία χρόνια (Ολοήμερο σχολείο, Ευέλικτη ζώνη, Νέα βιβλία & Αναλυτικά προγράμματα κ.ά.), αλλά και με έντονη κοινωνική δράση, βρέθηκαν εκτός, αφού τους αφαιρέθηκαν αυθαίρετα μόρια, τα οποία πήραν άλλοι συνυποψήφιοι και στοχοποιήθηκαν στη συνέντευξη. Είναι κρίμα που πανεπιστημιακοί δάσκαλοι αγνόησαν το βιογραφικό των Σχολικών Συμβούλων και εκτέλεσαν τις εντολές, οι οποίες τους δόθηκαν κατά γράμμα. Ο ρόλος τους δεν είναι ρόλος κομματικού επιτηρητή, αλλά δασκάλου και καθοδηγητή των εκπαιδευτικών… Είναι αυτοί, που ενώ αρνούνται τη δική τους αξιολόγηση, συμμετέχουν όχι στην αξιολόγηση των υποψηφίων και εν ενεργεία Σχολικών Συμβούλων, αλλά στη στημένη διαδικασία εξοστρακισμού τους…».
Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η προσφυγή της ΠΕΣΣ κατά του νόμου που αφορά την επιλογή Σχολικών Συμβούλων. Στις 4-10-07 θα εκδικαστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η ΠΕΣΣ συγκεντρώνει καινούργια στοιχεία που προέκυψαν μετά την τελική επιλογή και θα τα αξιοποιήσει στη δίκη. Επίσης πολλοί συνάδελφοι«κομμένοι» και μη ετοιμάζουν με τη συνεργασία της ΠΕΣΣ προσωπικές προσφυγές και αρκετοί απ’ αυτούς είναι σίγουρο πως θα δικαιωθούν στο Διοικητικό εφετείο.