Η συνάντηση του Υπ. Παιδείας με τους βιομήχανους του Κιλκίς, επιβεβαιώνει περίτρανα ότι ο προσανατολισμός της κυβέρνησης για την εκπαίδευση δεν έχει να κάνει με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, αλλά με τη λειτουργία του σχολείου με όρους αγοράς, για τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Αν ήθελε η κυβέρνηση να ασχοληθεί με τα πραγματικά προβλήματα της εκπαίδευσης στο Κιλκίς, και είχε δώσει λύσεις…
- Για να καλύψει όλα τα κενά, που ακόμα και σήμερα λείπουν από εκπαιδευτικούς μέχρι και σχολικοί νοσηλευτές στα σχολεία του Κιλκίς.
- Για να αυξήσει τη χρηματοδότηση των σχολείων, που για να λειτουργούν βάζουν το χέρι στην τσέπη γονείς αλλά και εκπαιδευτικοί.
- Για να προχωρήσει στον αντισεισμικό έλεγχο όλων των σχολικών κτιρίων, στην επισκευή και συντήρησή τους, στην κατασκευή νέων που είναι απαραίτητα.
Αντίθετα, έρχεται να εφαρμόσει το νόμο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που ψήφισε τον περασμένο Γενάρη, ο οποίος στηρίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, και «πατάει» στους νόμους των προηγούμενων κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ.
Κοινός τόπος είναι η λειτουργία του σχολείου (και της επαγγελματικής εκπαίδευσης) με όρους αυτονομίας και αγοράς, ώστε αυτό να καταστεί φθηνό για το κράτος, ακριβό για το λαό και κερδοφόρο για το κεφάλαιο.
Όσο και αν προσπαθούν ο Υπουργός, η Κυβέρνηση και τοπικοί παράγοντες να πείσουν ότι με την ίδρυση των ΚΕΕΚ θα μειωθεί η ανεργία, θα μένουν οι νέοι στον τόπο τους και θα έχουν καλά αμειβόμενες δουλειές, η ίδια η πραγματικότητα τους διαψεύδει.
Μόνο μέσα στο 2024…είχαμε 2 εκ. απολυμένους, 1 νεκρό κάθε 3 μέρες από εργατικό ατύχημα, 21% αύξηση των κερδών των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιρειών, ενώ ο μέσος μισθός που είναι στα 1.095 ευρώ παραμένει κατά 14,8% χαμηλότερος από το 2011, την ώρα που ο κρατικός προϋπολογισμός προβλέπει επιπλέον 2 δις. ευρώ φόρους για το 2025.
Ταυτόχρονα οι ελλείψεις σε δημόσιες δομές υγείας, πρόνοιας και εκπαίδευσης, αθλητισμού και πολιτισμού, μεταφορών, οδηγούν όλο και περισσότερους νέους να εγκαταλείπουν το Κιλκίς.
Η ίδρυση του ΚΕΕΚ, λοιπόν, δεν πρόκειται να αλλάξει αυτή την πραγματικότητα προς το καλύτερο. Το αντίθετο. Αυτό που θα φέρει θα είναι η προετοιμασία φθηνών, ευέλικτων και πειθήνιων εργαζόμενων, στα ίδια παλιά και ακατάλληλα σχολικά κτίρια, της πενιχρής χρηματοδότησης και των ελλείψεων σε προσωπικό και υλικοτεχνικές υποδομές. Η προετοιμασία εργαζόμενων που θα προσφέρουν τζάμπα δουλειά από τα 15 έτη, που δεν θα διεκδικούν, και μετά από λίγα χρόνια δεν θα είναι χρήσιμοι, γιατί θα έχουν λήξει οι δεξιότητες στις οποίες θα έχουν εκπαιδευτεί.
Η όποια «αναβάθμιση» έχει σκοπό να εξασφαλίσει μεγαλύτερη κερδοφορία στους βιομήχανους του Κιλκίς, σε βάρος της ολόπλευρης μόρφωσης και των δικαιωμάτων της νέας γενιάς.
Αυτό που χρειάζεται τώρα είναι να δυναμώσει ακόμα περισσότερο η πραγματική εργατική – λαϊκή αντιπολίτευση στην κυρίαρχη πολιτική, ενισχύοντας την αμφισβήτησή της και την αμφισβήτηση του σημερινού κράτους, με ένα κίνημα πιο ισχυρό, πανελλαδικά συντονισμένο και με το ΚΚΕ μπροστά, για να ενισχυθεί και ο αγώνας για δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας!»