Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2024, 1:24:16 πμ
Τρίτη, 05 Ιουλίου 2011 16:39

Επιμορφωτική ημερίδα κλάδου φιλολόγων και συναφών κλάδων

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η Επιμορφωτική Ημερίδα κλάδου  Φιλολόγων και συναφών κλάδων που διδάσκουν Φιλολογικά Μαθήματα που διοργάνωσε η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων  Ν. Κιλκίς  κ. Όλγα Δάσιου με θέμα: «ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ-IV» - «Διδακτικές Προτάσεις Συναδέλφων για τη διδακτική των φιλολογικών μαθημάτων»,  τη  Δευτέρα, 27.06.2011, ώρα 10.30΄π.μ στην Αίθουσα εκδηλώσεων του  1ου ΕΠΑΛ Κιλκίς.

Η ημερίδα, με απρόσμενη διάρκεια λόγω της μεγάλης συμμετοχής εισηγητών,  παρουσίασε εξαιρετικό ενδιαφέρον. Όλες οι εισηγήσεις παρουσίασαν μεγάλη αρτιότητα ως προς το πρωτότυπο και πολύ ενδιαφέρον περιεχόμενο των διδακτικών προτάσεων των συναδέλφων, και ανταποκρίνονταν στις νέες ανάγκες του σύγχρονου σχολείου, με οπτική μαθητοκεντρικής, ομαδοκεντρικής, διαθεματικής, διεπιστημονικής, διαπολιτισμικής προσέγγισης και σύνδεσης της διδακτικής πράξης με τα προγράμματα καινοτόμων δράσεων.
Εξίσου άρτια και εντυπωσιακή ήταν και η μορφή και ο τρόπος παρουσίασης. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν και η συμμετοχή εισηγητριών-μαθητριών του Γυμνασίου Αξιούπολης, Κορυφαία στιγμή  υπήρξε η παρουσίαση της παράστασης «Μαθαίνω πώς να υπάρχω», του προσκεκλημένου Γυμνασίου Νέας Ζίχνης του Νομού Σερρών, με συναρπαστικές ερμηνείες εξήντα παιδιών που με επαγγελματική ευσυνειδησία παρουσίασαν το πρωτότυπο διδακτικό μοντέλο, της προσέγγισης των αρχαίων και νεοελληνικών κειμένων της Ελληνικής Γραμματείας με άψογη δραματοποίηση από τη διευθύντρια και καθηγήτριες του σχολείου.
Όλες οι εισηγήσεις απέσπασαν τα επαινετικά σχόλιο των εκπαιδευτικών που παρακολούθησαν την ημερίδα, έστω και αν χρειάστηκε να αποχωρήσουν αργά το απόγευμα.
Το  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ της Ημερίδας:
ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, ΕΠΑ.Σ ΚΙΛΚΙΣ «Ελεύθεροι πολιορκημένοι  και Ανθρώπινα δικαιώματα»  -Μια -Διαθεματική προσέγγιση στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
ΔΑΣΙΟΥ ΟΛΓΑ, ΣΧΟΛΙΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ Ν. ΚΙΛΚΙΣ «Αντιγόνη» του Σοφοκλή- Έξοδος, -Μια μαθητοκεντρική προσέγγιση ανάλυσης
ΔΕΛΛΙΟΥ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ  «Εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής διδακτικής στο μάθημα της Λογοτεχνίας  με τη μέθοδο σχεδίου εργασίας (project)»- « Η διδασκαλία του φαινομένου της μετανάστευσης στο μάθημα της Λογοτεχνίας της Α΄ γυμνασίου με βάση τις αρχές της διαπολιτισμικής διδακτικής». 
ΔΕΛΛΙΟΥ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΞΙΟΥΠΟΛΗΣ «Διδακτική προσέγγιση του σχολικού εγχειριδίου Ιστορίας της Β΄ γυμνασίου στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής διδακτικής με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο» -« Η διερεύνηση των σχέσεων του Βυζαντίου  με  άλλους λαούς, στο μάθημα της Ιστορίας,  με βάση τις αρχές της διαπολιτισμικής διδακτικής». 
ΔΕΜΙΡΔΕΣΛΗ ΑΘΗΝΑ – ΜΠΟΤΣΙΟΥ ΒΙΚΥ – ΜΠΕΛΙΟΥ  ΑΝΝΟΥΛΑ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΖΙΧΝΗΣ ΣΕΡΡΩΝ «Μαθαίνω Πώς Να Υπάρχω» «Ὡς χαρίεν ἄνθρωπος, ὅταν ἄνθρωπος ᾖ» Δραματοποιημένα κείμενα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας
ΔΗΜΑΚΗ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ,  ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ  «Παραδοσιακά παιχνίδια στην περιοχή της Γουμένισσας τις παλιότερες εποχές» Συλλογή στοιχείων για παραδοσιακά παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά στην περιοχή της Γουμένισσας τις παλιότερες εποχές- Μια -Διαθεματική προσέγγιση στη Νεοελληνική Γλώσσα
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ,  1Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΙΛΚΙΣ Σχολικός εκφοβισμός – εκφοβισμός εφήβων- Μια -Διαθεματική προσέγγιση στη Νεοελληνική Γλώσσα
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ ΤΟΥΛΟΥΜΑΚΟΥ ΕΛΕΝΗ, ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΟΥΜΕΝΙΣΣΑΣ «Ανέκδοτες μαρτυρίες για την ιστορία και λαογραφία της περιοχής της Γουμένισσας σε καταγραφές μαθητών της Α' τάξης του Γυμνασίου της πόλης» -Περιγραφές εθίμων, κυρίως του γάμου και των μεγάλων εορτών, επαγγελματικών (κυρίως αγροτικών) ασχολιών, τραγούδια, παροιμίες, δοξασίες και σύντομες αφηγήσεις για ιστορικά γεγονότα από παππούδες και γιαγιάδες που ως επί το πλείστον κατάγονται από την περιοχή και έζησαν τα παιδικά και εφηβικά τους
χρόνια στην Γουμένισσα στο διάστημα 1935-1955
ΚΑΡΑΛΑΖΑΡΟΥ ΣΟΦΙΑ, 2Ο Γ-Σ ΚΙΛΚΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ – ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ -Μια -Διαθεματική προσέγγιση στην Ιστορία και τη  Νεοελληνική Λογοτεχνία
ΜΕΣΙΓΚΟΥ ΣΟΦΙΑ, Γ/ΣΙΟ & Λ.Τ. Ν.ΑΓΙΟΝΕΡΙΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ " ΝΑ΄ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ " -Ανάδειξη της ερευνητικής τάσης των παιδιών σε σχέση με τη  λαογραφία, την τοπική ιστορία  και τη νεοελληνική γλώσσα
ΠΑΞΙΜΑΔΑΚΗ ΣΟΦΙΑΝΝΑ, ΚΟΥΝΤΟΥΡΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ , ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΥΘΙΩΝ  ΡΟΔΟΥ "Η Γελοιογραφία στη Διδασκαλία" Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η Γελοιογραφία ως εκπαιδευτικό υλικό - ως αφόρμηση αλλά και ως διδακτικός στόχος. Παραδείγματα από την Νεοελληνική Γλώσσα Γυμνασίου και την. Περιβαλλοντική Αγωγή
ΤΣΙΚΜΙΣΟΓΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ, ΜΑΡΒΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, 1Ο ΕΠΑ.Λ ΚΙΛΚΙΣ «Από το παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά : «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστέρι» στην κατανόηση των επιρροών και στην επίτευξη στόχων ζωής» Ενδυνάμωση ενδοπροσωπικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων-Μια -Διαθεματική προσέγγιση στην  Νεοελληνική Λογοτεχνία
ΨΩΜΑ ΜΑΡΙΑ, 4Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΠΟΛΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ» Στη Θεσσαλονίκη μέρες του 1821 – 1822»  - Εργασία από μαθητές της φετινής Τρίτης Γυμνασίου στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας -Τοπικής Ιστορίας. Πραγματεύεται γεγονότα στη Θεσσαλονίκη το 1821 με αναφορά στη Νάουσα και τη Χαλκιδική.