Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2024, 6:01:05 μμ
Τετάρτη, 20 Φεβρουαρίου 2008 06:09

Η Π.Α.Σ.Κ Δασκάλων καταγγέλει «Μετέτρεψαν το ΠΥΣΠΕ σε συμβούλιο κολλητών»

 «Το τελευταίο διάστημα γινόμαστε μάρτυρες πολλών καταγγελιών για τον τρόπο λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Κιλκίς.  (Π.Υ.Σ.Π.Ε.)», αναφέρει σε καταγγελία της η ΠΑΣΚ, συνδικαλιστική παράταξη του ΠΑΣΟΚ, πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. «Δυστυχώς το Π.Υ.Σ.Π.Ε. μετατράπηκε από ένα όργανο δικαιοσύνης, νομιμότητας, ισότητας σε  ένα όργανο ανεξέλεγκτων, παράνομων  και  παράτυπων αποφάσεων που βλάπτουν το κύρος, την αξιοπρέπεια και την υπόληψη του υπερήφανου κλάδου των εκπ/κών.

Τα 4 μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ν. Κιλκίς, με την καθοδήγηση και ευθύνη του προέδρου του και Διευθυντή Εκπαίδευσης  (Αποστόλου Θωμά)  μετέτρεψαν  το  Υπηρεσιακό Συμβούλιο από ένα συμβούλιο των δασκάλων, σε ένα συμβούλιο των «κουμπάρων» και των «κολλητών».
Ένα όργανο περιφρόνησης  των  νόμων  του κράτους,  παρερμηνείας Υπουργικών Αποφάσεων, απόκρυψης εγκυκλίων, ρουσφετολογίας σε βάρος της ισότητας και της διαφάνειας.
Και για να μη νομίζετε ότι λέμε λόγια του αέρα ιδού μερικές από τις παρανομίες -παρατυπίες. Διαβάστε και θαυμάστε:
1. Στις Διευθύνσεις Α/θμιας Εκπ/σης αποσπώνται εκπαιδευτικοί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μόνο, μετά από εισήγηση του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Υπαλλήλων Υπουργείου Παιδείας. Οι εκπ/κοί αυτοί θεωρείται ότι υπηρετούν στην οργανική τους θέση και παίρνουν τα μόρια της οργανικής τους. (Υπουργική Απόφαση 2740/16-9-99 – ΦΕΚ 186/99 τ.Α΄)
Στη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Κιλκίς τοποθετείται με απόφαση ΥΠ.Ε.Π.Θ. ο καθηγητής Φ. Αγωγής Αμοιρίδης Ηλίας τον οποίον στη συνέχεια τοποθετούν, παρανόμως, στο Ειδικό Σχολείο Κιλκίς. Θεωρείται ότι εργάζεται στη Δ/νση Π.Ε. Κιλκίς και παίρνει τα μόρια της οργανικής του.
Το διθέσιο Δημοτικό Σχολεία Ισώματος (6 μόρια μετάθεσης ... παρακαλώ) είναι προσωρινά κλειστό. Τις δύο δασκάλες που έχουν οργανική, τις τοποθετούν σε άλλα σχολεία. Στη συνέχεια τοποθετούν 4 εκπαιδευτικούς στο κλειστό Διθέσιο Δημοτικό Σχολείο, παρανόμως, και  κατόπιν τους αποσπούν  στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κιλκίς για να πάρουν τα μόρια του Δημοτικού Σχολείου Ισώματος σε βάρος όλων των άλλων συναδέλφων.
2. Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν απέστειλε  προς τα σχολεία, για ενημέρωση, τη διορθωτική εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (αριθμ. 81126β/Δ2/ 18 - 10 -2007) με θέμα την ανακοινοποίηση στο ορθό για  το δικαίωμα να διαγράφουν σχολεία από την αρχική τους αίτηση , υποψήφιοι Διευθυντές - αιρετοί  Π.Υ.Σ.Π.Ε., μόνο από το τέλος προς την αρχή και όχι αντίστροφα. Ο λόγος της απόκρυψης του εγγράφου;
Ο αιρετός της Δ.Α.Κ.Ε. (Γραμμενάς Θωμάς) διέγραψε σχολεία, από την αίτησή του, από την αρχή προς το τέλος. Για να μπορεί έτσι, κατά την άποψή τους, να συμμετέχει στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο δίχως να υπάρχει ασυμβίβαστο.  Έτσι να μπορεί να βαθμολογεί τους συνδικαλιστές αντιπάλους του με 12 και 13. Όπως και έγινε. Βέβαια το λόγο τώρα έχει η δικαιοσύνη επί των ζητημάτων αυτών.
3. Στην  ένσταση του δασκάλου  Γιώργου  Τσακαλοφίδη, για  παράνομη  συμμετοχή του αιρετού της Δ.Α.Κ.Ε. (Γραμμενά Θωμά) στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο κατά τις κρίσεις των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων (γιατί ήταν και κριτής και κρινόμενος ως υποψήφιος Διευθυντής) και  στην  εκδίκαση της  ένστασης, η οποία φυσικά απορρίφθηκε, στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο συμμετείχε και  συναποφάσισε ο ίδιος ο αιρετός της Δ. Α. Κ. Ε., εναντίον του οποίου στρεφόταν η ένσταση!!!
Αυτό δεν θα μπορούσε να συμβεί σε καμία χώρα ανεπτυγμένη αλλά πιστεύουμε και σε καμία χώρα του τρίτου κόσμου. Νομίζουμε ότι είναι παγκόσμια πρωτοτυπία.
Τα μέλη του Π.Υ.Σ.Π.Ε. έχουν παντελή άγνοια Διοικητικού Δικαίου και Διοίκησης.
4. Επιλογές Υποδιευθυντών Σχολικών Μονάδων. Σύμφωνα με το Π.Δ. 25 / 2002  ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου μετά από συνεδρίασή του υποβάλλει στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. αξιολογικό πίνακα υποψηφίων Υποδιευθυντών τον οποίων και λαμβάνει σοβαρά υπόψη το Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Θα λέγαμε ότι είναι αυτονόητο το Π.Υ.Σ.Π.Ε. να αποδεχθεί την πρόταση του Συλλόγου Διδασκόντων. Όπως επίσης, σύμφωνα με το νόμο 34678/2006,απαιτείται προφορική συνέντευξη για να αποτιμηθεί η προσωπικότητα και η γενική συγκρότηση των υποψηφίων.
Το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κιλκίς ήταν το μοναδικό σχολείο που ο Σύλλογος Διδασκόντων απέστειλε στο Π.Υ.Σ.Π.Ε. αξιολογικό πίνακα Υποδιευθυντών. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο δεν επέλεξε, ως Υποδιευθυντή, τον πρώτο του πίνακα ( Σακελλαρίου Κώστα) αλλά τον δεύτερο του πίνακα, εκ των « κολλητών ».
Στη διαδικασία επιλογής Υποδιευθυντών δεν πέρασαν από συνέντευξη όσοι ήταν πριν υποψήφιοι Διευθυντές και δεν επιλέχθηκαν. Το σκεπτικό ήταν ότι έχουμε σχηματίσει άποψη από την προηγούμενη συνέντευξη ως διευθυντές.  Η σύνθεση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου ήταν η ίδια; Όχι βέβαια. Άλλη ήταν η σύνθεση στη συνέντευξη για Διευθυντές και άλλη για Υποδιευθυντές. Η κ. Δουλκερίδου Παρθένα, μέλος του Π.Υ.Σ.Π.Ε  -εκ των «κολλητών»-,  πως βαθμολόγησε και έκρινε την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση συναδέλφων της, αφού δεν έδωσαν συνέντευξη για Υποδιευθυντές και στη συνέντευξη για Διευθυντές δε συμμετείχε στο Υπηρεσιακό  Συμβούλιο;
Γενικά οι συνεντεύξεις των  Υποδιευθυντών ήταν μια παρωδία. Ουσιαστικά δεν υπήρχαν συνεντεύξεις. Οι υποψήφιοι  παρουσιάζονταν στο υπηρεσιακό Συμβούλιο, τους  έβλεπαν…  μόνο… και τους βαθμολογούσαν.
5. Tο κυριότερο  όλων… ο αιρετός της Δ.Α.Κ.Ε., στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Γραμμενάς Θωμάς),   έχτισε   το   «δικό του μαγαζάκι» μέσα  στη  Διεύθυνση Πρωτ/θμιας   Εκπ/σης  Κιλκίς  με  την ανοχή, κάλυψη και  ευθύνη  του  Διευθυντή Εκπ/σης  (Αποστόλου Θωμά) προς εξυπηρέτηση  «των δικών μας παιδιών», αυτών… που μας ψηφίζουν  και αυτών… που θα μας ψηφίσουν.
Να γιατί αρνούνται τη μοριοποίηση των αποσπάσεων εντός νομού. Να γιατί δε θέλουν την αξιοκρατία στην εκπαίδευση.
Και το τεράστιο ερώτημα μένει αναπάντητο: Ποιος είναι ο ρόλος του αιρετού στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο;  
Είναι το αυτί και η φωνή του εκπαιδευτικού στο Π.Υ.Σ.Π.Ε.;  Αυτός που στηρίζει τον εργαζόμενο εκπαιδευτικό από τυχόν αυθαιρεσίες της Διοίκησης; Από άδικες αποφάσεις που μπορεί να βλάψουν επαγγελματικά- οικονομικά- κοινωνικά τον συνάδελφό; Ή επεξεργάζεται, σε αγαστή συνεργασία με τη Διοίκηση,  τρόπους εξόντωσης όσων εκπαιδευτικών έχουν διαφορετική ιδεολογική άποψη και εκτίμηση των πραγμάτων;
Ή συνεργάζεται με τη Διοίκηση για να μπορούν πιο εύκολα να περάσουν δικές τους «μικροπαραταξιακές» επιλογές;
Δε μπορεί ο αιρετός του κλάδου στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο να είναι  και με το «θήραμα» και με τον «κυνηγό». Δε μπορεί ο αιρετός να είναι και εκπρόσωπος των εργαζομένων και εκπρόσωπος της Διοίκησης».