Λυπούμαστε που θα το επισημάνουμε αλλά υπάρχει ένα αναπάντητο ερώτημα: Πως γίνεται σε μια νέα εθνική οδό να συμβεί μια μετωπική σύγκρουση; Είναι το ερώτημα που δεν αναδείχθηκε σε κάποιο ρεπορτάζ και είμαστε υποχρεωμένοι να το φέρουμε στην επιφάνεια.
Κι όμως μπορεί και συνέβη στο Κιλκίς. Ιδού πως:
Το ατύχημα σημειώθηκε στο 26ο χιλιόμετρο, στο ύψος του παλιού εργοστασίου της ΕΛΒΙΑΛ. Σε έναν παράπλευρο δρόμο μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση χωρίς διαχωριστικό, που διανοίχτηκε εδώ και χρόνια για να διεξάγεται η κυκλοφορία Κιλκίς – Θεσσαλονίκη. Διότι ακριβώς δίπλα κατασκευάζεται η νέα εθνική οδός Νέα Σάντα- κόμβος Ασσήρου από το 2011! Και επί του παρόντος – δηλαδή εδώ και 13 χρόνια - βαφτίστηκε εθνική οδός η παράπλευρη.
Κατασκευάζεται τρόπος του λέγειν. Σε 45 μέρες κλείνει ακριβώς 13 χρόνια αφ’ όταν εγκαταστάθηκε ο ανάδοχος εργολάβος. Κι ακόμα στο 60% του δρόμου βρισκόμαστε.
Κι όποιος αντιτείνει πως ετούτα όλα συνέβαιναν στο παρελθόν όπου για να διακριβωθεί ποιος είναι αρμόδιος για να προκηρύξει τις απαλλοτριώσεις απαιτήθηκαν 18 μήνες και για να ανανεωθεί η άδεια- μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων άλλοι 14 μήνες, ας επισημάνουμε σε όσους ελαφρά τη καρδία επιρρίπτουν τις ευθύνες μόνο στον ανάδοχο εργολάβο, ας υπενθυμίσουμε λοιπόν ότι πέρασε ένας χρόνος αφ’ όταν η Περιφέρεια κήρυξε έκπτωτο τον ανάδοχο. Ένας ακόμα χρόνος στα σκουπίδια.
Κι ακόμα περιμένουμε την ανάθεση στη νέα ανάδοχο ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Γι’ αυτό και για πολλούς ακόμα λόγους (ανθρώπινα λάθη ενδεχομένως, ολισθηρότητα κ.ο.κ) σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση σε νέα εθνική οδό.
Και θα συμβαίνουν και στο μέλλον . Όσο θα χρειαζόμαστε έναν χρόνο για να κατασκευάζουμε μισό χιλιόμετρο δρόμου.
Θ.Π.