Με αφορμή την απάντηση του κ. Μπίλλια ο κ. Παπαουλιδης επανάφερε το θέμα και έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το οδικό τμήμα της ΠΑΘΕ από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας αποτελεί το μοναδικό τμήμα αυτού του αυτοκινητόδρομου που διασχίζει χιλιάδες χιλιόμετρα της χώρας μας, αλλά παραμένει «ορφανός» από διαμόρφωση μέσα από ένα έργο υψηλών προδιαγραφών, για να αποτελεί ασφαλή προορισμό σε εκατομμύρια πολίτες.
Η εκκρεμούσα σύμβαση που βρίσκεται στην διάθεση της Κυβέρνησης από το 2021 και δεν έχει επικυρωθεί μέσα από κοινοβουλευτική διαδικασία έως και σήμερα.
Είναι ένα σκληρό χτύπημα αδιαφορίας και επιπλέον αναισθησίας για όλα αυτά που συμβαίνουν λίγα χιλιόμετρα έξω από το Πολύκαστρο με θανατηφόρα ατυχήματα.
Η δυνατότητα επίσπευσης και ολοκλήρωσης της γραφειοκρατίας για έναρξη επιτέλους εργασιών από τον «Προτιμητέο Ανάδοχο» είναι στο χέρι της Κυβέρνησης και της Κοινοπραξίας που έχει αναλάβει το έργο.
Επιτέλους δώστε τέλος στο φόβο που κυριεύει όλους εμάς που κινούμαστε σε αυτό το οδικό τμήμα του Κιλκίς και της Κεντρικής Μακεδονίας.
Ως περιφερειακή παράταξη «Πράξεις για τη Μακεδονία», έχουμε επισημάνει πρόσφατα, στις 2 Αυγούστου 2024, με ερώτησή μου στον αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Παρίση Μπίλλια, την παρατεταμένη καθυστέρηση που παρατηρείται στο τόσο ζωτικής σημασίας ζήτημα που αφορά την κατασκευή του κλειστού αυτοκινητόδρομου στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα.
Η απάντηση όμως του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη δεν μας ικανοποίησε καθόλου αφού δεν μας παρουσιάζει καμία ένδειξη σοβαρής εξέλιξης για έναρξη εργασιών από την Κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο.
Ακολουθεί η ερώτηση του Σταμάτη Παπουλίδη, Περιφερειακού Συμβουλου Π.Ε. Κιλκίς.
Αξιότιμοι κύριοι, όπως γνωρίζετε,
το 2012 περιήλθαν τα δικαιώματα συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του οδικού τμήματος Χαλάστρα - Εύζωνοι απο το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ ΑΕ) στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής
Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠ ΕΔ), ώστε ο οδικός άξονας να παραχωρηθεί, εν συνεχεία, με σχετική σύμβαση, στο πλαίσιο της συνολικής παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων.
Το 2014 καταργήθηκε η ΤΕΟ ΑΕ και η αρμοδιότητα «λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του τμήματος ΠΑΘΕ απο Κλειδί έως Ευζώνους (που περιλαμβάνει το τμήμα Χαλάστρα - Εύζωνοι) μεταφέρθηκε στην «Εγνατία Οδός Α.Ε», ώστε αυτή να συντηρεί και να διατηρεί ασφαλή και κατάλληλα τα οδικά τμήματα, μέχρι την αξιοποίηση τους απο το ΤΑΙΠΕΔ.
Το 2017 προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ η Σύμβαση Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων . Στο αντικείμενο της Προκήρυξης περιλαμβάνεται και ο οδικός άξονας Χαλάστρα - Εύζωνοι. Η Εγνατία Οδός Α.Ε δεν εμπλέκεται στις διαδικασίες προετοιμασίας των τευχών και διενέργειας του διαγωνισμού παραχώρησης .
Το 2018 με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων ( ΔΕΑΑ) περιήλθε στο ΤΑΙΠΕΔ « το δικαίωμα του Ελληνικού Δημοσίου μελέτης και κατασκευής του έργου της αναβάθμισης με προδιαγραφές αυτοκινητόδρομου του τμήματος Χαλάστρας - Πολυκάστρου του τμήματος της ΠΑΘΕ από τον Α/Κ Αξιού / Χαλάστρας έως Μεθοριακού Σταθμού Ευζώνων, συμπεριλαμβανομ ένων και των επεμβάσεων στους κόμβους Αξιού / Χαλάστρας και Πολυκάστρου », ώστε το αντικείμενο να ενταχθεί στις συμβατικές υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου.
Το 2021 ανακηρύχθηκε από το ΤΑ ΙΠΕΔ ως «προτιμητέος επενδυτής» η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε - EGIS PROJECTS S.A., μετά από διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και των Καθέτων Αξόνων.
Ακολούθως , με μεγάλη όμως καθυστέρηση, η σύμβαση με τον πλήρη φάκελο του έργου που αφορά την κατασκευή, στο συγκεκριμένο οδικό τμήμα, από τον Κόμβο του Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας , ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου μήκους 45 χλμ με διαχωριστικό στηθαίο μεταξύ
των δύο κατευθύνσεων , έφτασε για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο στο τέλος του έτους 2023, για να ολοκληρωθεί αυτός, στις πρώτες ημέρες του 2024.
Το τελευταίο στάδιο της πολυετούς καθυστέρησης για έναρξη εργασιών του πολυπόθητου έργου, είναι ο Κοινοβουλευτικός Έλεγχος της σύμβασης, μετά από πρωτοβουλία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, γεγονός που δεν έχει ακόμη συμβεί. Υπενθυμίζεται, ότι στα τέλη του 2023, μετά από κινητοποιήσεις κατοίκων και διαπαραταξιακή επίσκεψη στο ΤΑΙΠΕΔ , ο κ.
Τζιτζικώστας είχε δηλώσει ότι η όλη διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Ερωτάστε λοιπόν:
α) Έχετε επίσημη πληροφόρηση για τους λόγους της επιπλέον καθυστέρησης των διαδικασιών , καθώς μέχρι σήμερα η σύμβαση δεν έχει κατατεθεί, προς κύρωση, στη Βουλή ;
β) Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε ώστε να αρθούν τα εμπόδια που καθυστερούν τον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο της Σύμβασης και να ξεκινήσει , επιτέλους, η κατασκευή ενός σύγχρονου και ασφαλούς αυτοκινητόδρομου από το ύψος του Κόμβου Πολυκάστρου έως τον Κόμβο Χαλάστρας ;
Με εκτίμηση
Σταμάτης Παπουλίδης, Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Ε. Κιλκίς
Ακολουθεί η απάντηση του αντιπεριφερειάρχη υποδομών και δικτύων κ. Παρίση Μπίλλια.
Σε απάντηση της ερώτησης της παράταξης του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μα- κεδονίας “ ΠΡΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ” με θέμα «Οδικό τμήμα της ΠΑΘΕ από το ύψος του κόμβου Πολυκάστρου έως τον κόμβο Χαλάστρας, η κατασκευή ενός σύγ- χρονου και ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου» σας γνωρίζουμε τα εξής :
Με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το 2023 συγκροτήθηκε Διαπαραταξιακή Επι- τροπή, υπό τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, η οποία πραγματοποίησε σύσκεψη εργασίας στο ΤΑΙΠΕΔ.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης αφού υπήρξε ενημέρωση για την πορεία του διαγωνισμού παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, η Διαπαραταξιακή Επιτροπή ζήτησε από το ΤΑΙΠΕΔ την επίσπευση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού.
Στη συνέχεια η Επιτροπή πραγματοποιήθηκε 2η συνάντηση, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και στελέχη της ΕΟΑΕ, κατά την οποία ζητήθηκε η συντήρηση των επικίνδυνων σημείων του οδικού άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων.
Από την ενημέρωση που έχουμε έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και αναμένεται μέχρι τέλος του χρόνου η υπογραφή της σύμβασης.
Από τον παραχωρησιούχο υπάρχει η διαβεβαίωση ότι η κατασκευή του οδικού άξονα Χαλάστρας – Ευζώνων είναι στην απόλυτη προτεραιότητά τους. Ήδη ο ανάδοχος έχει ξεκινήσει την εγκατάσταση σε εργοταξιακούς χώρους καθώς και την κατάλληλη προετοιμασία προκει- μένου αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης να ξεκινήσουν οι εργασίες.
Είμαστε στην διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις.
Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΠΑΡΙΣΗΣ ΜΠΙΛΛΙΑΣ