Σάββατο, 27 Απριλίου 2024, 2:16:03 μμ
Τρίτη, 22 Σεπτεμβρίου 2015 21:58

ΤΑ ΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΛΟΓΑ: Αμήν!

Γράφει ο Τάσος Ναούμης, παιδίατρος, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

     1) Μία υπόθεση.  Είστε ο  πλοιοκτήτης του κρουαζιερόπλοιου που τσακίστηκε στα βράχια   πέρυσι στην Ιταλία.  Εμφανίζεται μία ημέρα στο γραφείο σας ο καπετάνιος που βούλιαξε το καράβι και σας ζητά  να του εμπιστευτείτε την κυβέρνηση και του δεύτερου καραβιού σας.

Του απαντάτε  ότι δεν μπορείτε να ξαναπροσλάβετε τον κύριο  υπαίτιο μιας τραγωδίας που στοίχησε  την  απώλεια τόσων ανθρώπινων ζωών, που προκάλεσε  ανυπολόγιστη οικονομική καταστροφή στην εταιρεία σας, που προκάλεσε τον  διεθνή διασυρμό σας και σας έμπλεξε σε μια εφιαλτική δικαστική περιπέτεια.  Αυτός όμως  επιμένει λέγοντας ότι  δεν έχει καμία ευθύνη, αντιθέτως κουράστηκε πολύ και ‘’μάτωσε’’ στο τιμόνι για  να αποτρέψει το μοιραίο. Ότι  χάρη στην δική του ικανότητα και την δική του ετοιμότητα τα θύματα του ναυαγίου περιορίστηκαν στο ελάχιστο, ενώ αν οδηγούσε το πλοίο ένας άπειρος καπετάνιος η ζημιά θα ήταν  πολύ μεγαλύτερη.
       2) Μία εικόνα. Το  λεωφορείο διασχίζει την παραλιακή λεωφόρο. Ο οδηγός έχει αφήσει το τιμόνι και εμψυχώνει τους ενθουσιασμένους επιβάτες,  που σύσσωμοι κραυγάζουν συνθήματα απαιτώντας νέους κυκλοφοριακούς κανόνες για τα οχήματα. Οι νέοι κανόνες θα επιτρέπουν την οδήγηση χωρίς όριο  ταχύτητος, θα σέβονται την αξιοπρέπεια των οδηγών και θα εξασφαλίζουν την ατιμωρησία των τσαμπατζήδων επιβατών. Το λεωφορείο κινείται σχεδόν ακυβέρνητο διαγράφοντας  οκτάρια στην παραλιακή. Οι επιβάτες όμως δεν ανησυχούν. Έχουν τυφλή εμπιστοσύνη στις ικανότητες του οδηγού, πιστεύουν ακράδαντα στο δίκαιο των αιτημάτων τους και είναι βέβαιοι ότι θα καταφέρουν να αλλάξουν μέχρι  και τον κώδικα κυκλοφορίας της Ευρώπης. Το λεωφορείο κάνει ελιγμούς για να αποφύγει την πτώση στην θάλασσα και τελικά καρφώνεται στην μοναδική τράπεζα που υπάρχει στην πόλη. Ο οδηγός μπαίνει με την παρέα του σε νέο λεωφορείο και σαν να μην έγινε τίποτε, σας προσκαλεί να συνεχίσετε την χαρούμενη διαδρομή μαζί του. Σας ζητάει να του δείξετε εμπιστοσύνη γιατί είχε την ικανότητα να αποφύγει την πτώση στην θάλασσα και τον βέβαιο πνιγμό  των επιβατών. Ισχυρίζεται δε ότι  η ζημιά του κατεστραμμένου λεωφορείου και της κλειστής τράπεζας είναι μικρή σε σχέση με τον βέβαιο πνιγμό που αποφεύχθηκε  χάρη στην ικανότητα του στην οδήγηση.      
      3) Ένα ταξίδι. Το πρακτορείο ταξιδίων που επιλέξατε για τις διακοπές σας, υποσχέθηκε ένα εκπληκτικό ταξίδι στην Ανατολή. Το προτεινόμενο  πρόγραμμα είναι πλούσιο σε παροχές με ωραία ξενοδοχεία και εντυπωσιακά εστιατόρια. Πληρώσατε ήδη την προκαταβολή και περιμένετε να υλοποιηθεί η υπόσχεση ότι η αρχικά ακριβή τιμή της εκδρομής θα  μειωθεί όταν ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση  του πράκτορα με τα ξενοδοχεία. Το ταξίδι σταμάτησε πριν καλά-καλά ξεκινήσει. Δεν έγιναν εγκαίρως οι κρατήσεις των ξενοδοχείων. Ο πράκτορας σε έξαλλη κατάσταση προσπαθεί  τηλεφωνικά να διαπραγματευθεί καλύτερες τιμές με ξενοδοχεία και με εστιατόρια. Τις συζητήσεις τις παρακολουθούν όλοι οι ταξιδιώτες που, σημειωτέων, νοιώθουν υπερήφανοι για την ηρωική προσπάθεια που κάνει ο  πράκτορα προκειμένου  να πετύχει μια καλύτερη τελική συμφωνία. Λίγο οι βρισιές, λίγο οι χειρονομίες, λίγο οι απειλές, λίγο ο διεκδικητικός τόνος της φωνής του πράκτορα,  δημιουργούν  την εντύπωση ότι η δίκαιη μείωση της τιμής θα επιτευχθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα και το ταξίδι θα συνεχίσει. Οι ημέρες πέρασαν, οι διακοπές  τελείωσαν, το ταξίδι δεν έγινε. Δεν υπολόγισε  λέει σωστά την δύναμη των ξενοδόχων και των tour operator και γι’ αυτό τον λόγο απέτυχε. Είναι όμως απόλυτα ικανοποιημένος. Απέκτησε πλέον εμπειρία που θα του επιτρέψει να προετοιμάσει καλύτερα ένα διαφορετικό  ταξίδι για τις επόμενες διακοπές σας. Το ταξίδι θα γίνει αυτή την φορά προς την Δύση.       
         4) Πανελλήνιες εξετάσεις. Το παιδί σας δήθεν ετοιμάζεται  για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Ο χρόνος κυλά χωρίς διάβασμα και όταν τον ρωτάτε με τι ασχολείται, σας απαντά ότι παλεύει  για να αλλάξει το καταπιεστικό σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων, ότι διεκδικεί την εισαγωγή  στο πανεπιστήμιο με αξιοπρέπεια και όχι με εξετάσεις και ότι είναι βαθύτατα πεπεισμένος ότι οι αλλαγές που θα γίνουν στην Ελλάδα θα επηρεάσουν οπωσδήποτε  και τα συστήματα εισαγωγής και άλλων ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.  Στις 10 Ιουνίου που προσπάθησε να προωθήσει τα αιτήματά του,  παραδέχθηκε ότι μέχρι τότε κορόιδευε τους πάντες. Ούτε διάβαζε, ούτε διαπραγματευόταν. Για την ακρίβεια διάβασε 17 συνεχόμενες ώρες και δεν ντρέπεται να το επαναλαμβάνει ως κατόρθωμα.  Την ημέρα των εξετάσεων, στις 30 Ιουνίου, δεν παρουσιάστηκε καν στο εξεταστικό κέντρο και φυσικά κόπηκε στις εξετάσεις. Ούρλιαξε φώναξε και κατηγόρησε το ανάλγητο  καθηγητικό κατεστημένο που δεν σεβάστηκε την λαχτάρα του για μάθηση και του έκλεισε κατάμουτρα την είσοδο στο πανεπιστήμιο.  
      Ο καπετάνιος του πλοίου έδειξε εγκληματική ανικανότητα. Θα του εμπιστευόσασταν  και το δεύτερο καράβι σας;  Ο οδηγός του λεωφορείου έδειξε ανευθυνότητα και  επικίνδυνη απερισκεψία. Θα επιβιβαζόσασταν ξανά ως επιβάτης στο λεωφορείο που οδηγεί;  Ο τουριστικός πράκτορας έδειξε ανοργανωσιά και τσαπατσουλιά. Θα πηγαίνατε ξανά ταξίδι μαζί του; Ο υποψήφιος φοιτητής φάνηκε επιπόλαιος, ανώριμος και εκτός πραγματικότητος.  Αντί να στρωθεί να διαβάσει, ήθελε να αλλάξει τους κανόνες στις πανελλήνιες εξετάσεις. Θα του δίνατε άλλη μια ευκαιρία;
       Η λογική απάντηση είναι όχι. Όμως, στις  εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 1.925.904    Έλληνες πολίτες απάντησαν «ναι» σε όλα.  Να του δώσουμε άλλη μία ευκαιρία, απάντησαν και 16937 Κιλκισιώτες. Αυτός που με τέτοια ικανότητα και άνεση  κερδίζει τις εκλογικές αναμετρήσεις μακάρι να αποδείξει  ότι  έχει και την ίδια ικανότητα και ωριμότητα  να κυβερνήσει την χώρα.
Αμήν!