Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024, 11:29:11 πμ
Τετάρτη, 17 Ιουλίου 2024 09:07

Η Αρμονία Κιλκίς στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορών και Τεχνών “Wonder of Tuscany” της Ιταλίας

Ένα υπέροχο ταξίδι ξεκίνησε αργά το βράδυ της 3ης Ιουλίου 2024. Προορισμός μας το Μοντεκατίνι Τέρμε, στην περιοχή Τοσκάνη της Ιταλίας. Ενδιάμεση στάση, το Ζάγκρεμπ της Κροατίας. Διανυκτερεύσαμε στην πρωτεύουσα της Κροατίας, αφού κάναμε βόλτα στο πανέμορφο ιστορικό κέντρο της. Το γκρουπ απόλαυσε τον ελεύθερο χρόνο του, στο κέντρο της πόλης, με τους περισσότερους να κάνουν ανάβαση με δημοτικό λεωφορειάκι στο ψηλότερο σημείο της πόλης όπου δεσπόζει ο ναός του Αγίου Μάρκου και το περίφημο τελερεφίκ.

Την επόμενη μέρα κατευθυνθήκαμε προς Βενετία. Εκεί με τη βοήθεια ξεναγού περιδιαβήκαμε τα στενά σοκάκια της πόλης, μαγευτήκαμε από τα κανάλια και τις υπέροχες γόνδολες, αφουγκραστήκαμε το ρυθμό της Βενετίας που βουλιάζει από τους τουρίστες. Συνεχίσαμε για Μοντεκατίνι όπου φτάσαμε αργά το βράδυ.

Στην γραφική μικρή πόλη της Τοσκάνης νιώσαμε τον αυθεντικό ιταλικό αέρα. Στην πλατεία Piazza del Popolo, έλαβε χώρα το φεστιβάλ χορών και τεχνών “Wonder of Tuscany”, με πλήθος κόσμου να παρακολουθεί και να χειροκροτεί τους συμμετέχοντες από διάφορες χώρες της Ευρώπης, όπως Εσθονία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τουρκία και Ελλάδα.

Ο Πολιτιστικός και Φιλανθρωπικός Σύλλογος ΑΡΜΟΝΙΑ συμμετείχε με 5 χορούς από τα ελληνικά νησιά της Κρήτης, Νάξου, Ικαρίας, Λέρου και Εύβοιας. Με ποικίλες νησιώτικες φορεσιές παρουσιάστηκε το χορευτικό τμήμα των ενηλίκων που έκανε μια μοναδική εμφάνιση και ξεσήκωσε τον κόσμο, τους ξένους θεατές αλλά και τους Έλληνες.

Η πλατεία είχε μοναδική θέα τα κάστρα της πόλης που φωτισμένα έδιναν μια μαγευτική εικόνα της πόλης. Η οργάνωση πολύ καλή, το γκρουπ όλο συμμετείχε στην καθιερωμένη παρέλαση των συλλόγων του φεστιβάλ και χόρεψε και τραγούδησε ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια στην καρδιά της Τοσκάνης.

Στο τέλος του Φεστιβάλ ξεσηκώθηκαν οι παραβρισκόμενοι με το συρτάκι ενώ ακολούθησε χασαποσέρβικο στο οποίο μπήκαν διαδοχικά όλοι οι συμμετέχοντες. Η πλατεία καλύφθηκε από έναν τεράστιο κύκλο όπου δεν ξεχώριζες την αρχή και το τέλος του. Τα συναισθήματα που νιώσαμε ήταν απερίγραπτα.

Η ελληνική σημαία και το λάβαρο του συλλόγου ανέμιζαν μεταξύ των συγκεντρωμένων και σου έδιναν την αίσθηση ότι αντιπροσωπεύεις όχι μόνο έναν σύλλογο και μια χώρα, αλλά συνάμα μια ιδέα, ένα ιδεώδες που αφορά σε κάτι πολύ σημαντικό όπως η σμίξη λαών και πολιτισμών.

Επισκεφτήκαμε την Πίζα αλλά και την πανέμορφη Φλωρεντία με την καθοδήγηση ξεναγού. Η πόλη ως ένα υπαίθριο μουσείο μας καλοδέχτηκε και μας έδειξε τους θησαυρούς της. Τα παζάρια της μας γοήτευσαν αλλά περισσότερο μας συνεπήρε η αρχιτεκτονική και τα υπέροχα μουσεία της. Ως δώρο η πόλη μας επέτρεψε να επισκεφτούμε τη γκαλερί Ουφίτσι, από όπου πήραν το όνομα τους οι γκαλερί σε όλον τον κόσμο! Είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε Ελ Γκρέκο και Καραβάτζιο, να δούμε αυθεντικά έργα πολλών γνωστών καλλιτεχνών, καθώς η είσοδος στη γκαλερί είναι δωρεάν την 1η Κυριακή του μήνα.

Την 5η μέρα αναχωρήσαμε για Βελιγράδι, όπου και διαμείναμε στο κέντρο της πόλης. Την επομένη και προτού ξεκινήσουμε για το ταξίδι της επιστροφής, επισκεφτήκαμε το ναό του Αγίου Σάββα, όπου μας καλοδέχτηκε ο πατέρας Δημήτρης Κασάπης και μας μίλησε για τον επιβλητικό ναό της ορθοδοξίας.

Με την υπόσχεση να επιστρέψουμε στο πανέμορφο Βελιγράδι, αναχωρήσαμε για Κιλκίς, όπου φτάσαμε αργά της ίδιας μέρας.

Ένα ακόμη επιτυχημένο φεστιβάλ του Συλλόγου πραγματοποιήθηκε και εκπλήρωσε πολλά όνειρα και προσδοκίες. Ας ευχηθούμε, και του χρόνου σε άλλα με υγεία. Ευχόμαστε να συνεχίσουμε το σπουδαίο έργο της διάδοσης της ελληνικής παράδοσης αλλά και της συμμετοχής και συνάντησης με άλλους λαούς.

Αυτό το πολιτισμικό αλισβερίσι μας κάνει πνευματικά και ψυχικά πιο πλούσιους, μας βοηθά να συνειδητοποιήσουμε την ταυτότητά μας και να δώσουμε το στίγμα της πόλης και της χώρας μας εκτός των συνόρων μας.