Οι εμπορικοί σύλλογοι Πολυκάστρου,
Αξιούπολης και Γουμένισσας και οβιοτεχνικός Αξιούπολης καταγγέλλουν τον αποκλεισμό
των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεών τους από τα κονδύλια σχετικού προγράμματος
του ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας.
Παρά τις προειδοποιήσεις τους οι αρμόδιοι
έθεσαν ίδια όρια για τις επιχειρήσεις
της Θεσσαλονίκης και των άλλων νομών
της Κ. Μακεδονίας με αποτέλεσμα
να μην ενισχυθεί ούτε μια επιχείρηση
του Πολυκάστρου! Οι έμποροι προειδοποιούν με δυναμικές αντιδράσεις
Την ακατανόητη και αντιαναπτυξιακή πολιτική του Υπουργείου οικονομίας στη διαχείριση των κονδυλίων του προγράμματος «Ενίσχυση μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων στο εμπόριο και στον τριτογενή τομέα» από το ΠΕΠ Κ. Μακεδονίας καταγγέλλουν οι εμπορικοί σύλλογοι Πολυκάστρου, Αξιούολης και Γουμένισσας καθώς ο Βιοτεχνικός σύλλογος Αξιούπολης με ανακοίνωση διαμαρτυρίας που απέστειλε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πολυκάστρου Γιάννης Αδαμόπουλος προς τη Γενική Γραμματεία Επενδύσεων και Ανάπτυξης του Υπουργείου Οικονομικών και συνυπογράφουν οι συνάδελφοί του πρόεδροι των άλλων τριών φορέων της περιοχής.
Το πλήρες κείμενο της διαμαρτυρίας - καταγγελίας έχει ως εξής:
Είμαι υποχρεωμένος ως πρόεδρος ενός παραμεθορίου εμποροεπαγγελματικού συλλόγου που αριθμεί άνω των 1500 μελών να εκφράσω την οργή μου τώρα που ολοκληρώθηκε ο πλήρης αποκλεισμός των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων της «μακρινής» περιφέρειας μας, της ευρύτερης περιοχής Πολυκάστρου, από τις επιχορηγήσεις του ΠΕΠ για την ενίσχυση των Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων του εμπορίου και του τριτογενούς τομέα.
Συγκεκριμένα από τα μέχρι τώρα γνωστοποιηθέντα στοιχεία ούτε μία μικρομεσαία επιχείρηση της περιοχής μας δεν έχει ενταχθεί στις επιχορηγήσεις του παραπάνω μέτρου.
Σας είχαμε όμως εγκαίρως προειδοποιήσει ότι δεν είναι δυνατόν να θέτετε τα ίδια κριτήρια επιλεξιμότητας για τις επιχειρήσεις του Ν. Κιλκίς και του Ν. Θεσσαλονίκης όταν είναι γνωστό (Υπουργείο Οικονομικών, Απόφαση ΦΕΚ 1292/ τεύχος Β’/ 25-7-2007) ότι ο Ν. Κιλκίς με ΑΕΠ 93,24% του πανελλαδικού ΑΕΠ υπολείπεται σημαντικά του ΑΕΠ του Ν. Θεσσαλονίκης (111,34%). Σεις όμως μας εντάξατε στην ίδια ζώνη κινήτρων Α’ με αποτέλεσμα να ισχύει και για τις επιχειρήσεις του χώρου μας ο ίδιος ελάχιστος ετήσιος τζίρος των 30.000 ευρώ που ισχύει για τις επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας ως κριτήριο επιλεξιμότητας.
Απόδειξη του λάθους αυτού αποτελεί η «διόρθωση» που επιχειρείτε τώρα κατεβάζοντας τον ελάχιστο ετήσιο τζίρο μιας μικρομεσαίας επιχείρησης στις παραμεθόριες περιοχές σε 20.000 ευρώ, ως κριτήριο ένταξης στο επιχορηγούμενο πρόγραμμα Interrerg III.
Πέραν τούτου και έξω από κάθε περιφερειακή αναπτυξιακή λογική προσδιορίσατε κατανομή αναπτυξιακών κεφαλαίων κατά περιφέρεια αγνοώντας (;;;) ότι στην ίδια περιφέρεια της Κ. Μακεδονίας υφίστανται σημαντικότατες ανισότητες μεταξύ των παραμεθορίων νομών και του νομού Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα τις όποιες ελαχιστοποιημένες επιχορηγήσεις να τις καρπωθούν κυρίως επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης. Αποτέλεσμα της ισοπεδωτικής αυτής μεθοδολογίας (ίδια κριτήρια αξιολόγησης για όλες τις περιοχές της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας, ενιαία κονδύλια κατά περιφέρεια) ήταν να αποκλεισθεί το σύνολο των επιχειρήσεων της περιοχής Πολυκάστρου, περιοχής με σημαντικά προβλήματα μετά την διάλυση της Ομοσπονδιακής Γιουγκοσλαβίας και τις γνωστές διαρκείς παλινδρομήσεις με την FYROM. Εκτός δηλαδή του αποκλεισμού σημαντικού αριθμού επιχειρήσεων του Ν. Κιλκίς που είχαν μέσο ετήσιο τζίρο μικρότερο των 30.000 ευρώ και αυτές που ετέθησαν υπό αξιολόγηση κρίθηκαν ως μη επιχορηγούμενες αφού η βάση μοριοδότησης λόγω λιγότερων των υπεσχημένων κρατικών κεφαλαίων και υψηλότατου αριθμού επενδυτικών προτάσεων ανέβηκε στην Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας στο 67%, βαθμολόγηση βέβαια που είναι μακρινός στόχος των επιχειρήσεων μας που παλεύουν μεταξύ οριακών κερδών και ζημιών. Ένα είναι σίγουρο ότι με το δικό σας σύστημα αξιολόγησης και κατανομής κονδυλίων καμία μικρομεσαία επιχείρηση της περιοχής μας δεν θα επιχορηγηθεί, ενώ αν υπήρχε μια εσωτερική κατανομή κονδυλίων κατά νόμο είναι βέβαιο ότι σημαντικός αριθμός επιχειρήσεων της περιοχής μας θα ήταν σήμερα μεταξύ των επιχορηγούμενων. Σημειώσατε ότι παρόμοιο πρόβλημα δεν υπήρξε στην Περιφέρεια Δ. Μακεδονίας διότι εκεί δεν υπάρχει ένα μεγάλο αστικό κέντρο όπως η Θεσσαλονίκη και για περιοχές της με ιδιαίτερα αναπτυξιακά προβλήματα όπως ο Ν. Γρεβενών εμφανίσθηκε ο από μηχανής θεός, όπως ανέφεραν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, και υπήρξε ειδική αναπτυξιακή ρύθμιση για τις επιχειρήσεις του ως ευρισκόμενος σε σημαντικό υψόμετρο! Αναρωτιόμαστε γιατί και για την περιοχή μας δεν υπήρξε μια ειδική ρύθμιση, αφού ως γνωστόν συμπεριλαμβάνεται στην ρύθμιση ΟΠΑΑΧ.
Αυτά βέβαια ενώ πολύ καλά γνωρίζετε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση που συγχρηματοδοτεί τα Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης ρητώς αναγνωρίζει ότι υφίστανται κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες όχι μόνο μεταξύ των περιφερειών της, αλλά και εντός των ίδιων των περιφερειών. Άρα τα κατά καιρούς παρεχόμενα ευρωπαϊκά κονδύλια μέσω των ΚΠΣ δεν έχουν ως στόχο την ενίσχυση των ανισοτήτων μεταξύ των περιοχών μιας Περιφέρειας, όπως η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, αλλά την άμβλυνση τους.
Αν πράγματι θεωρείτε ότι αυτός ο στόχος επετεύχθη, παρακαλώ να δημοσιεύσετε κατάλογο των επιχειρήσεων της πολύπαθης ευρύτερης περιοχής Πολυκάστρου που έχουν υποβάλλει επενδυτικό σχέδιο και εγκρίθηκε η επιχορήγηση τους.
Η επιστολή μας αυτή, παρακαλούμε να μην εκληφθεί, ως πικρό παράπονο μιας περιοχής που δικαίως πολλοί συμπατριώτες μας αποκαλούν «Θερμοπύλες του Βορρά», αλλά ως γραπτή ενημέρωση ότι εμείς, οι παραγωγικές δυνάμεις αυτού του χώρου από εδώ και μπρος θα περάσουμε και σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις και δράσεις.