Σάββατο, 15 Μαϊος 2010 21:52
H ΚΕΔΚΕ προτείνει τρίτο δήμο στο νομό
Η Επιτροπή Αξιολόγησης της ΚΕΔΚΕ για το Χωροταξικό προτείνει τη δημιουργία τρίτου δήμου στο νομό Κιλκίς, αποτελούμενος από το δήμο Γουμένισσας και την κοινότητα Λιβαδίων, συμφωνώντας, όπως αναφέρει, με την πρόταση της ΤΕΔΚ Ν. Κιλκίς.
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή πρότεινε μια σειρά αλλαγών στην πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών και για το νομό Κιλκίς αποφάσισε:
«Νομός ΚΙΛΚΙΣ: Η Επιτροπή συμφωνεί με την πρόταση της ΤΕΔΚ η οποία προτείνει τη δημιουργία τρίτου ορεινού Δήμου Γουμένισσας με έδρα τη Γουμένισσα αποτελούμενο από το Δήμο Γουμένισσας και την Κοινότητα Λιβαδίων…».
Συγκεκριμένα, η Επιτροπή πρότεινε μια σειρά αλλαγών στην πρόταση του υπουργείου Εσωτερικών και για το νομό Κιλκίς αποφάσισε:
«Νομός ΚΙΛΚΙΣ: Η Επιτροπή συμφωνεί με την πρόταση της ΤΕΔΚ η οποία προτείνει τη δημιουργία τρίτου ορεινού Δήμου Γουμένισσας με έδρα τη Γουμένισσα αποτελούμενο από το Δήμο Γουμένισσας και την Κοινότητα Λιβαδίων…».
Βέβαια, από την περασμένη εβδομάδα ο δήμος Γουμένισσας δεν μιλά πλέον για ορεινό δήμο, αλλά για τη συγκρότηση του «Δήμου Ευρωπαίων», που θα αποτελείται από τους δήμους Γουμένισσας, Ευρωπού και την κοινότητα Λιβαδίων.
Το δημοτικό συμβούλιο Ευρωπού όμως έχει αποφασίσει για τη συγκρότηση ενός δήμου με τη συμμετοχή και των τεσσάρων δήμων της περιοχής.
Σοβαρό ζήτημα υπάρχει και με την απόφαση της ΤΕΔΚ, με τον δήμαρχο Ευρωπού Μάκη Κουρτζανίδη να μιλά για παραποίηση των πρακτικών και των αποφάσεων της γενικής συνέλευσης της ΤΕΔΚ!
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Η ΚΕΔΚΕ απέστειλε στο Υπουργείο και τις προτάσεις της για ρυθμίσεις επί του σχεδίου «Καλλικράτης», που είναι:
- Δημοτικές εκλογές 2010.
Προτείνεται να αποσαφηνιστούν με ρητό τρόπο οι ημερομηνίες που αφορούν τη διεξαγωγή των Δημοτικών Εκλογών του 2010.
- Συνδυασμοί υποψηφίων.
Να αποσαφηνιστεί εάν οι αναφερόμενες στο άρθρο 19 (παρ. 1, 3 και 6) προϋποθέσεις επαρκούν για την αποδοχή ως παραδεκτής της δήλωσης συνδυασμού υποψηφίων.
Για τις εκλογές του Νοεμβρίου του 2010 να ισχύσουν οι διατάξεις του Ν.3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) όσον αφορά τη δήλωση των συνδυασμών και λοιπά εκλογικά θέματα (περιλαμβανομένου του 30% ως ελάχιστου ποσοστού επί του συνόλου των μελών των Συμβουλίων).
- Για την ποσόστωση των δύο φύλων (άρθρο 18 παρ. 3 Ν/Σ) να ισχύει η διάταξη του άρθρου 34 του Δ.Κ.Κ. (Ν.3463/2006) κατά την οποία το ποσοστό υπολογίζεται επί του συνόλου των υποψηφίων κάθε συνδυασμού.
- Προτείνεται αύξηση του αριθμού των δημοτικών συμβούλων από 25 σε 27 και αύξηση του αριθμού των αντιδημάρχων κατά έναν από έναν αριθμό συνενούμενων Ο.Τ.Α. και άνω. Πρόβλεψη μεγαλύτερου αριθμού αντιδημάρχων στους νησιωτικούς και ορεινούς δήμους που αναλαμβάνουν πρόσθετες αρμοδιότητες.
- Προτείνεται να μην είναι εκλογικές περιφέρειες τα δημοτικά διαμερίσματα των Δήμων με πληθυσμό άνω των 100.000 κατοίκων (άρθρο 25, Ν/Σ).
- Προτείνεται να μην αναστέλλεται η επαγγελματική δραστηριότητα του δημάρχου (άρθρο 16 Ν/Σ).
- Η Μητροπολιτική Περιφέρεια Αττικής και η Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης πρέπει να ασκούν αρμοδιότητες στις υποθέσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα και όχι στις υποθέσεις διαδημοτικού χαρακτήρα. Σε υποθέσεις δημοτικού χαρακτήρα όπως είναι οι αναπλάσεις περιοχών που δεν είναι χαρακτηρισμένες ως μητροπολιτικές. Επομένως, χρειάζεται ειδική κανονιστική απόφαση που θα χαρακτηρίζει τις μητροπολιτικές περιοχές, τα έργα και τις δράσεις μητροπολιτικού χαρακτήρα (άρθρο 210 του Ν/Σ).
- Προτείνεται να διατηρηθεί ο Ε.Σ.Δ.Κ.Ν.Α. ως διαδημοτικό όργανο των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. Σε διαφορετική περίπτωση ο Πρόεδρος του νέου Συνδέσμου Δήμων – Περιφερειών να εκλέγεται από τη Γενική Συνέλευση.
Διατήρηση των ΦΟ.Σ.Δ.Α. με τη σημερινή γεωγραφική εμβέλεια και νομική μορφή (άρθρο 211 του Ν/Σ).
- Ο Δήμαρχος να τίθεται σε αργία μόνο εάν υπάρχει ζημία για το Δήμο και το Δημόσιο γενικά (άρθρο 233 και 234 του Ν/Σ). Επίσης, να μην παύεται ο Δήμαρχος με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών για «λόγους δημοσίου συμφέροντος» χωρίς προηγούμενη δικαστική απόφαση.
- Να είναι σαφής η διάκριση των αρμοδιοτήτων Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης και Δήμων στον αναπτυξιακό προγραμματισμό (π.χ. στα Π.Ε.Π. να προβλεφθούν «διακριτές κατηγορίες δράσεων» για τους ΟΤΑ).
- Να προβλεφθεί διάταξη με την οποία να κατοχυρώνεται ότι μαζί με τις μεταφερόμενες αρμοδιότητες μεταφέρονται τα αντίστοιχα ακίνητα και εξοπλισμοί.
- Η μεταβίβαση της αρμοδιότητας απαλλοτρίωσης οικοπέδων για τις ανάγκες σχολικής στέγης και ανέγερσης σχολικών κτιρίων (άρθρο 94, παρ. 4, εδάφ. 15 του Ν/Σ) να αφορά και τους Δήμους της Αττικής και Θεσσαλονίκης και να προβλεφθεί ότι μεταφέρονται και οι πόροι για τις απαλλοτριώσεις.
- Να δημιουργηθούν γραφεία ΟΓΑ – ΕΛΓΑ μέσα από τους Ο.Ε.Υ. των Δήμων.
- Θητεία Αντιδημάρχων.
Προτείνεται η θητεία των αντιδημάρχων να παραμείνει μέχρι ένα έτος (όπως ισχύει) και η αντικατάσταση να γίνεται με αιτιολογημένη απόφαση του Δημάρχου (άρθρο 59 ισχύοντος Δ.Κ.Κ.)
- Στην Οικονομική Επιτροπή και στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προτείνουμε να προεδρεύει ο δήμαρχος ή ο οριζόμενος από αυτόν αρμόδιος αντιδήμαρχος (άρθρο 74 παρ. 1 του Ν/Σ).
- Να μην είναι υποχρεωτική η εκλογή αντιπροέδρων των Επιτροπών από τη μειοψηφία (άρθρο 75 παρ. 6 του Ν/Σ).
- Πρόταση ΤΕΔΚ
Προτείνεται να δοθεί η δυνατότητα μετάταξης του προσωπικού των ΤΕΔΚ σε Δήμους, Περιφέρειες και Ν.Π.Δ.Δ. αυτών.
- Δεν προβλέπεται η χρηματοδότηση του Επιχειρησιακού Σχεδίου ΕΛΛ.Α.Δ.Α. με 4 δις _ (η χρηματοδότησή του προβλέπεται με εξουσιοδοτική διάταξη).
- Στο άρθρο 282 παρ. 8, 9 και 10 του Ν/Σ, όπου αναφέρεται «Κεντρική Ένωση Δήμων» να προστεθεί το «Ελλάδας».
- Να αποδοθούν τα παρακρατηθέντα έσοδα έτους 2009 από το τέλος ακίνητης περιουσίας, το τέλος διαφήμισης και το φόρο ζύθου.
- Να παραταθεί η προθεσμία που αφορά την ανάθεση αποκομιδής απορριμμάτων σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα μέχρι 31.12.2010.