Τετάρτη, 02 Ιουλίου 2008 07:17
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών στη διοίκηση του Επιμελητηρίου
Πραγματοποιήθηκε συνάντηση του Δ.Σ της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν. Κιλκίς (ΕΝΩΠΚΑ) με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Κιλκίς, κο Παύλο Τονικίδη, προκειμένου να γίνει μια πρώτη συνάντηση γνωριμίας και να τεθούν ζητήματα που απασχολούν τους καταναλωτές τις τελευταίες ημέρες. Στον πρόεδρο του Επιμελητηρίου επιδόθηκε επιστολή της ΕΝΩΠΚΑ, που υπογράφεται από τον πρόεδρό της Β. Μάτσκο και τη γ.γραμματέα Γεωργία Κυρλαγκίτση που έχει ως εξής:
Κε Πρόεδρε,
Με αφορμή την πρώτη μας συνάντηση και με δεδομένα: την ένταση των προβλημάτων ακρίβειας και ποιότητας (όπως του ηλιελαίου) στην αγορά, το πρόσφατο μποϋκοτάζ στην αγορά του φρέσκου γάλακτος αλλά και το γεγονός ότι υπάρχει διάθεση συμμετοχής όλων στην άμβλυνση των προβλημάτων που πλήττουν τους καταναλωτές, θεωρούμε σκόπιμο να σας θέσουμε τα παρακάτω προβλήματα τα οποία αφορούν και μέλη του Επιμελητηρίου Κιλκίς:
1. Με αφορμή το μποϋκοτάζ στο φρέσκο γάλα, σας ενημερώνουμε ότι θεωρούμε απαράδεκτα υψηλές τις τιμές του φρέσκου γάλακτος ιδιαίτερα στο νομό μας όπου γνωρίζουμε πόσο πουλιέται από τους κτηνοτρόφους, βλέπουμε να τυποποιείται δίπλα μας και πόσο πουλιέται στο εμπορικό κατάστημα της γειτονιάς μας. Με έκπληξη ενημερωθήκαμε ότι γαλακτοβιομηχανίες, πολλές από τις οποίες αγοράζουν γάλα από την περιοχή του Κιλκίς, μπορούν και πωλούν φρέσκο γάλα σε περιοχές όπως η Αθήνα σε τιμές 1_/lt και φθηνότερα. Αυτό είναι επιθυμητό να γίνεται σε όλη την Ελλάδα δηλ και στο νομό μας. Αν κάποιοι το δικαιολογήσουν ως ‘προωθητική ενέργεια’ τους (για την Αθήνα) θα πρέπει ταυτόχρονα να το θεωρήσουν και ως ενέργεια υποτίμησης της νοημοσύνης του Κιλκισιώτη καταναλωτή. Κε Πρόεδρε είναι σαφές ότι όταν το γάλα μπορεί να πουληθεί αλλού φθηνότερα, μπορεί να πουληθεί και στο Κιλκίς, αφού είναι και τόπος παραγωγής και τυποποίησης. Αν δε πουλιέται φθηνά σημαίνει ότι μας κοροϊδεύουν ως καταναλωτές ή οι γαλακτοβιομηχανίες ή τα εμπορικά καταστήματα. Και οι δυο είναι μέλη σας και παρακαλούμε να μεσολαβήσετε να δοθούν εξηγήσεις και φθηνό γάλα στους κιλκισιώτες (που τους στηρίζουν επί χρόνια).
2. Στο θέμα του προβλήματος του ηλιελαίου ζητούμε την συνδρομή και του Επιμελητηρίου Κιλκίς ώστε και με τις δικές του πιέσεις προς το Υπουργείο Ανάπτυξης, να επιταχυνθεί η ελεγχόμενη επιστροφή των προβληματικών παρτίδων στους μεγαλεμπόρους ή στις εταιρίες τυποποίησης που τα διέθεσαν στα εμπορικά καταστήματα και η έκδοση αντίστοιχων πιστωτικών τιμολογίων προς τα εμπορικά καταστήματα που απευθύνονται στον καταναλωτή. Μόνο έτσι θα είμαστε περισσότεροι σίγουροι ότι οι προβληματικές παρτίδες δεν θα διατεθούν στον καταναλωτή, αφού δεν θα μπαίνει πλέον στον πειρασμό να τα ξαναβάλει στο ράφι ο κάθε έμπορος του καταστήματος της γειτονιάς μας. Οι προβληματικές ποσότητες ηλιελαίου (και το οικονομικό πρόβλημα) πρέπει να γυρίσουν εκεί απ’ όπου ξεκίνησαν, στην πηγή τους.
κε Πρόεδρε,
είμαστε στη διάθεσή σας να συμμετέχουμε σε οποιαδήποτε συνάντηση μεταξύ των μελών σας που εκπροσωπούν τις γαλακτοβιομηχανίες και τα εμπορικά καταστήματα τροφίμων (που αφορούν τα δυο παραπάνω θέματα), προκειμένου να συνδράμουμε με τις προτάσεις μας και τα επιχειρήματά μας στην μείωση των τιμών και την επιβράβευση της ποιότητας των καταναλωτικών αγαθών.
Σε κάθε περίπτωση αναμένουμε να μας γνωστοποιήσετε τις ενέργειες σας για τα ζητήματα που τέθηκαν.